A Final Fantasy XIV 2010-es rajtja óta rengeteg változáson esett át a Square Enix MMORPG-je. Mint ismert, a játék olyan vállalhatatlan állapotban jelent meg, hogy az komolyan veszélybe sodorta nemcsak a franchise, de még a kiadó helyzetét is. A fejlesztők lázas munkával újradolgozták a játékot, amelynek eredménye az lett, hogy a 2013-ban újra kiadott címet sokan korunk egyik, ha nem legjobb MMORPG-jeként tartják számon. Ehhez hozzájárulhat az üzleti modell is, amely szerint a játék egy ingyenes próbaidőszakot kínál a játékosoknak.
A csavar a dologban, hogy ez a próbaidőszak nem rendelkezik időkorláttal, a tartalmi "korlát" pedig a alapjátékra és az első kiegészítőre (Heavensward) terjed ki 60-as szintig, ám a tervek szerint ezt kiterjesztik majd a másodikra is (Stormblood), ezzel együtt a 70-es szint lesz a limit. Az ezután érkező kiegészítők viszont fizetősek és havidíj is van a játékban.
Naoki Yoshida a Eurogamernek adott interjújában fejtette ki az újrakiadás 10. évfordulója kapcsán, hogy nem terveznek változtatni az üzleti modellen, és nem térnek át a free-to-play rendszerre, meglátása szerint az egy rendkívül megbízhatatlan bevételi forrás, és nem tudnák garantálni azt a minőséget, amelyet megszoktak a játékosok. Ráadásul a játékosbázis még tovább fog bővülni, mivel tavasszal a Final Fantasy XIV megjelenik Xbox Series X/S konzolokra is, nem sokkal a nyáron érkező Dawntrail kiegészítő előtt.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.