A Battlefield alá rendelték a Criterion Games csapatát
- Írta: szlav
- 2023. szeptember 20.
A tavalyi év végén mérsékelt sikerrel érkezett meg a Need for Speed: Unbound, és habár az Electronic Arts továbbra sem engedi el a franchise-t, a játékot fejlesztő Criterion Games elsődleges feladata mostantól valami egészen más lesz. A vezetőség ugyanis kihúzta a stúdiót az EA Sports ernyője alól (itt készülnek a versenyjátékok is), majd áthelyezték őket a nagyobb EA Entertainment égisze alá, mégpedig egyetlen céllal: hogy támogatóstúdióként besegítsenek a következő Battlefield fejlesztésébe. A GamesIndustry.biz jelentése szerint az átszervezés nem jár leépítésekkel.
"Ahogy már korábban megemlítettük: százszázalékosan a Battlefield mögött állunk. Ma a Criterion is csatlakozott azon világklasszis csapatok közé, akik célja az, hogy elhozzák a franchise új jövőjét. A stúdió nagyrésze a DICE, a Ripple Effect és a Ridgeline oldalán fog dolgozni, Byron Beedle franchisemenedzser keze alatt." - közölte egy blogposztban Vince Zampellla.
"A Criterion tapasztalata a Battlefielddel, a technológiánkkal és a kiemelkedő játékok fejlesztésével kapcsolatban azonnali pozitív hatást gyakorol majd a Battlefield 2042-n való további munkánk során, és ahogy folytatjuk a nagyobb, összefüggő Battlefield-univerzum előkészítő munkálatait. Nincs is jobb stúdió, amelyik csatlakozhatna hozzánk ezen az úton, és nem is lehetnék izgatottabb." - folytatta Zampella.
A fentiek hallatán nem okolnánk azokat, akik már keresztet vetnének a Need for Speed sorsára, az EA vezető menedzsere azonban biztosított mindenkit: nem feledkeznek el a nagy múltú versenyszériáról sem:
"A Need for Speed következő részének munkálatai is folytatódnak. Sokan ismerhetik a játékokkal kapcsolatos múltamat, hiszen rendkívül tehetséges csapatokkal dolgoztam együtt az Apex Legends, a Titanfall és a Star Wars Jedi játékokon itt az Electronic Artsnál. De azt talán nem tudjátok, hogy szenvedélyem az autóvezetés, ami szintén tökéletes választássá teszi a Criteriont számomra, hogy egy újabb műfajjal ismerkedjek a játékokban, amit imádok."
Úgy tűnik tehát, hogy a Criterion Games korábbi munkálatai a Battlefield- és Battlefront-játékokon gyümölcsözőbb volt, mint a Need for Speedre szánt idő. Habár Zampella nem tett közvetlen említést az EA másik nagy versenyjáték-fejlesztő csapatáról, a Codemastersről, nem lepődnénk meg, ha előbb-utóbb ez a franchise is hozzájuk kerülne az F1 és a WRC mellett.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.