Ezért mehetett félre a Skull Island: Rise of Kong

  • Írta: osan
  • 2023. október 21.
  • Biznisz
Link másolása
Nem mondunk újdonságot azzal, hogy a legújabb King Kong-játék nem lett a legjobb, sőt... Nemcsak a kritikusok húzták le, de a játékosok sem rajonganak az alkotásért. Most a játék mögött álló fejlesztőcsapat megszólalt, hogy mi is mehetett félre szerintük.

Kevesebb, mint egy hete annak, hogy megjelent a Skull Island: Rise of Kong és mi is megírtuk, hogy felettébb csapnivaló produktumot sikerült kiadnia kezéből mind a GameMill kiadónak, mind az IguanaBee fejlesztőcsapatnak. Nevetségesen átgondolatlan harcok, indokolatlan statikus képek (mármint a fejlesztőnek, aki betette, biztos volt indoka rá...) és a PS2-es érát idéző csöppet sem nosztalgiából ramatyul kinéző grafika jellemzik legjobban a játékot. Most pár fejlesztő megszólalt, mi miatt is ment félre ennyire az óriás emberszabású kalandja.

A The Verge riportjából kiderül, hogy a fejlesztőknek 1 évük volt csak létrehozni a játékot és elmondásuk alapján ez egyáltalán nem volt újkeletű dolog a GameMill Entertainment kiadótól.

Gyakori volt, hogy nem kaptunk elég információt projektekről.... Ez szörnyen zavaró volt, hiszen improvizálnunk kellett azzal a kis idővel is, ami rendelkezésünkre állt.” – mondta egy volt alkalmazott. Nem egyszer előfordult az is, hogy pénzhiány miatt meg kellett válniuk munkatársaktól egy-egy projekt közben. 

Láttunk már arra példát, hogy 1 év alatt jó játékot készítsenek, de ahhoz megfelelő anyagi háttér és elegendő emberi erőforrás is kell. Sajnos az IguanaBee csapatának egyik sem volt meg igazán, hiszen – ha hihetünk a forrásoknak – nemcsak a nulláról kellett felépíteni a játékot, de volt, hogy csak 2-en dolgoztak a folyamaton. Általánosságban sem mondható el, hogy hatalmas lenne a csapat, nagyjából 20-an szoktak lenni egyszerre.

A legszörnyűbb – az egyértelműn kívül, hogy a játékosok jogosan átverve érzik magukat – az az, hogy a fejlesztőcsapatban megvan a potenciál, hogy jó játékot csináljanak, ahogy történt is a What Lies in the Multiverse esetében. Sajnos a GameMill-lel való kapcsolatuk, a tény, hogy önerőből nem tudnának játékot kiadni és a kiadó pénzorientált hozzáállása a játékiparhoz mind-mind valamelyest megmagyarázza King Kong legújabb kalandjának állapotát és minőségét.

5.
5.
MikeHock
#3: Persze, hogy van, nem is kicsi, de ez nem most derült ki. :)

UI: mi a tököm az a "leművel" ? :)
2.
2.
Merőkanál
Teljesen felesleges annyi munkaórát beleölni olyan játékba amit így tudnak kiadni . Ablakon kidobott energia az egész jobb lett colna ha el sem készül .
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...