Egy igazán látványos és részletes bemutató kapott a StarEngine, a Star Citizenhez tervezett motor. A látottak alapján a 64-bites motor sima átmenetet biztosít az űr és a bolygófelszínek között, töltőképernyők nélkül. Az egyes bolygók teljes egészében bejárhatók lesznek majd, megkötések nélkül, és nemcsak a felszínen, hanem az esetleges alagutakban is, ahol a különféle nyersanyagokat bányászhatjuk majd. A streamelésnek hála óriási kül- és beltereket alkothatnak a készítők rengeteg NPC-vel, a városok zónái között pedig valós idejű megoldásokkal közlekedhetünk majd.
Nem nehéz belelátni a fentiekbe, hogy a Cloud Imperium egy az egyben beleállt a Starfieldbe és a Cyberpunk 2077-be is. Hogy kinek mi a véleménye a burkoltan kifigurázott játékokról, az egy dolog, viszont egy valamit nem lehet tőlük elvitatni: mindkettő már megjelent.
A Star Citizen egyelőre még mindig fejlesztés alatt áll, és bár előző évben a fejlesztésre kapott támogatások összege meghaladta az 500 millió dollárt, az egyes hajók árai halandó ésszel felfoghatatlanok. Ezek mellett abszolút jogos szkepticizmussal kezelni a videóban látottakat.
De közben és főleg a végén van benne annyi hiba, hogy bármilyen furán is hangzik, csak a pár szem grafikai bug, a LOD-olás és a kameramozgás sajátosságai miatt hihető el, hogy ez tényleg nem valami CGI render, hanem a játék motorjával készült.
Pozitív értelemben mondom, hogy tényleg csak ilyen, mint
a felhővárosban lévő kis vízfelület egyik éle egyszer-egyszer bevibrál (11:22-11:30 képernyő közepe),
vagy az ürge orrából, amikor csöpög a vér, az villog egy kicsit (23:03-23:05),
két repülő taknyolásakor az egyik beleesik és elsüllyed a vízben, de nincs csobbanás (22:35-22:38), [találós kérdés: miért ütközik össze két repülő? - mert egy nem tud.]
illetve a háttérben a víz felszínén hátul hiányzik a screen space reflection (21:40-21:44), kamerafordításnál késik az SSR bal oldalt (22:48-22:52).
A lista nem teljes és nem is kritikának írtam, hanem pozitívan. Ugyanis ha ezek nem lennének én el sem hinném, hogy ez nem egy CGI videó, hanem maga a játék. De így viszont eléggé szigorú. Persze majd a végeredményt kell nézni (annak idején) és hát itt kapják majd meg a népek a töltőképernyő nélküli első ilyen játékot, amiben bárhol és bármit lehet töltés nélkül csinálni. De ennek ára van, mert hát nem létezik/nem létezett hozzá eddig a tech és ez is már 2011 óta készül (a CryEngine 3-ból keletkezett). Ez az amiről máshol beszéltem, hogy az ilyet először fel kell találni, mint az id Software-nek a Doom motorját anno és csak utána lehet ügyeskedni vele. De amúgy még ez sincs teljesen kész és csak jövőre állnak neki a bázisépítés programozásának is.
Csak majd ne legyen panasz a gépigényre sem, ha eljön az idő. Én azt mondom, hogy ha úgy akarják kiadni, hogy legyen benne annyi tartalom, hogy a mai gamerek se mondják azt, hogy kevés benne a tenni való, akkor még kb 10 év kéne ennek.
Amúgy fogalmam sincs milyen gépük van ezeknek most, de nekem is kéne egy.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.