Rossz munkakörülményekre panaszkodnak a The Day Before egykori fejlesztői

  • Írta: zoenn
  • 2024. február 3.
  • Érdekesség
Link másolása
A botrányjáték tragikus történetének legújabb fejezetében az egykori Fntastic csapatának alkalmazottjai és önkéntesei mesélnek a fejlesztést körülölelő toxikus légkörről. Nem meglepő, hogy a játék olyan lett, mint amilyen.

Még pénzbírsággal is sújtották a Fntastic fejesei azokat a dolgozókat, akik valamilyen apró hibát vétettek a The Day Before fejlesztése során. Többek között ez is kiderül a német GameStar és a Game Two YouTube-csatorna jelentéséből, amely a stúdió korábbi alkalmazottjainak, egy önkéntesnek, valamint a Mytona kiadó hét dolgozójának elmondásain alapul. Tovább folytatódik a kétes hírű, de már dugába dőlt játék szomorú és komikus története.

A megkérdezettek meglehetősen sivár képet festettek a Fntastic munkakörülményeiről, beleérve a toxikus menedzsment hozzáállását, különösen Eduard és Aysen Gotovtsev társalapítóét, valamint az egyértelmű irányvonal hiányát.

A források azt állítják, hogy Gotovtsevék saját kényük-kedvük szerint büntették és rúgták ki az alkalmazottakat. Egy esetben két dolgozót 1930 dolláros pénzbírság megfizetésére kötelezték "rossz minőségű" hangfelvételek leadása után. A Game Two által megszerzett belső munkahelyi chatből kiderült, hogy Eduard Gotovtsev egyszerűen bejelentette az egyik alkalmazott elbocsátását annak kétes motivációjára hivatkozva.

A korábbi dolgozók a Fntastic saját Continent nevű belső kommunikációs platformjáról beszéltek, amit a vezetők a munkálatok megfigyelésére használtak. Otthoni munkavégzés esetében is ellenőrizni tudták a munkaállomásokat, és bármikor felvehették a kapcsolatot az alkalmazottakkal. Az állandó megfigyelés "hatalmas pszichológiai stresszt" okozott a források szerint.

A válságos helyzetet egyébként "mindenhol jelenlévő témaként" írták le. Volt, amikor napi több mint 16 órát kellett dolgozni a fejlesztőknek hétvégi szabadnap vagy szabadság nélkül. Mindezek tetejébe a vezetőség részéről hiányzott egy világos irányvonal a The Day Before-ral kapcsolatban. Gyakran sutba kellett dobni a korábban elvégzett munkát, csak hogy kövessék a legújabb játékok trendjeit. Olyan funkciókat akartak beépíteni a fejesek, melyek hatására irreálissá és túlbonyolítottá vált volna a játék. Egy ponton egyszerre három build is készült a Fntastic-nél,

Ezek után nem meglepő, hogy a The Day Before csúnyán elhasalt, a játékot gyorsan levették a Steamről és a szerverek is leálltak. Ám mindezek tetejébe a Fntastic egy olyan közleményt adott ki a múlt héten, ami szerint ők nem hibásak, egy "gyűlöletkampány" elszenvedői lettek.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...