Mindössze két hete röppent fel a szóbeszéd, miszerint a Titanfall, az Apex Legends és a Star Wars Jedi: Survivor fejlesztője, a Respawn Entertainment új Star Wars-játékon dolgozik, nem is akármilyen. Az egyelőre név nélküli projekt a The Mandalorian című tévésorozattal állt volna közeli kapcsolatban: egy first-person shooterről volt szó, amiben egy, a galaxist járó mandalóri fejvadászt alakítottunk volna.
A sok múlt idejű, feltételes módú megfogalmazás azonban sajnos nem véletlen. A tegnapi nap folyamán kiderült, hogy az Electronic Arts jelentős leépítésekbe kezd a fejlesztőcsapatain belül: bezár a Ridgeline stúdió, ráadásul elkaszálnak néhány fejlesztés alatt álló projektet is, köztük a szóban forgó Mandalorian-játékot. Mi a Star Wars-rajongók javával együtt nagyon sajnáljuk a hírt, főképp miután az Insider Gaming megosztott néhány részletet azzal kapcsolatban, hogy milyen is lehetett volna a fejvadászkaland.
Azt eddig is tudtuk, hogy a Respawn egy belsőnézetű lövöldén dolgozott, azt azonban nem, hogy a sztori egy eddig meg nem nevezett fejvadászt követett volna, vagyis nem a népszerű sorozatból ismert Din Djarin lett volna a főszereplő. A főhősünk kalandja a saját rejtett bázisán vette kezdetét, ahol egy űrhajót, a galaxis térképét, egy páncélműhelyet és egy fejlesztési állomás találhattunk. Itt készülhettünk volna fel a különféle távoli bolygókra vezető küldetésekre - a játék egy többnyire kötött, lineáris felépítést követett, ám akadtak nyíltabb, félig open worldre emlékeztető régiók is.
A korai játéktesztelők által sokat dicsért és nagyon szórakoztatónak tartott projekt harcrendszere rendkívül gyors és pörgős volt, hiszen a főhősünk jetpackje horizontális és vertikális löketekre is képes volt, de hasznos eszköznek bizonyult a magas helyek elérésében is. A játék szerves részét képezte emellett egy bizonyos takedown-mechanika, melyet a modern DOOM-játékok kivégzéseihez hasonlítottak, csak persze jóval kevésbé véres kivitelben.
A beszámoló szerint javarészt különféle birodalmi rohamosztagosokkal (hagyományos, shotgunos, sniper, nehéztüzér, rakétás) harcolhattunk volna, miközben egyre közelebb kerülünk a kijelölt célpontunkhoz. Emellett néhány nagyobb főellenfél is feltűnt a korai projektben - ilyen például a kétlábú AT-ST lépegető. Különféle bűnbandákkal és egyéb lényekkel is összeakaszthattuk volna a bajszunkat, ezek természetesen az éppen meglátogatott bolygó környezete szerint változtak.
Az Insider Gaming írója, Tom Henderson szerint az egyelőre hivatalos cím nélküli játék megjelenése még messze volt, ám egy eléggé kidolgozott "vertikális szelet" (afféle demószekció) már létezett, számos egyéb pálya és küldetés pedig már közel kész állapotban állt. Sajnálatos tehát, hogy a hírek szerint kaszát kapott a PC-re, Xbox Series X/S-re és PlayStation 5-re fejlesztett projekt.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.