Még több sugárkövetést szeretne játékokban a Sony a PS5 Pro premierjére

  • Írta: zoenn
  • 2024. április 15.
  • Pletyka
Link másolása
Lapértesülések szerint a PlayStation 5 középgenerációs modellje nagyon is valós, ráadásul a Sony jelenleg arra biztatja a fejlesztőket, hogy még több ray tracing-funkciót építsenek a játékaikba, ezáltal megszerezve a PS5 Pro Enhanced-plecsnit.

A korábbi jelentések szerint a PS4-nél tapasztalt stratégiát követi a Sony a jelenlegi generációban is, hiszen a PlayStation 5 Pro már készül, és készen állhat az év végi premierre. A The Verge szerint a konzol erősebb GPU-val és valamivel gyorsabb CPU-móddal érkezik, és a gyártó arra biztatja a fejlesztőket, hogy még több sugárkövetési funkciót alkalmazzanak a játékaikban, megszerezve ezzel a PS5 Pro Enhanced címkét.

A fejlesztői papírokban található specifikációk teljes listáját már ismerjük egy ideje, ezek szerint gép körülbelül 45 százalékkal gyorsabb lesz, mint egy normál PS5. A középgenerációs masina GPU-ja erősebb lesz, már a processzora nem változik, viszont kapunk majd egy új módot, amivel magasabb, 3,85 GHz-es frekvencián dolgozhat a CPU, ami mintegy 10 százalékos javulást eredményez - ezt ki is használhatják a fejlesztők.

A memóriamódosítások 25 százalékos növekedést eredményeznek a PS5 Pro esetében (576 GB/s a normál modell 448 GB/s-éhez képest). Ráadásul a Sony új PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) felskálázási technológiája hasonló elven működik az Nvidia DLSS-hez vagy az AMD FSR-éhez képest.

A magazin hozzátette, hogy ha a fejlesztők időben elkészítik játékaikat, akkor a PS5 Pro az idei ünnepi szezonra a boltokban lehet. De mi az a három fő funkció, ami a PS5 Pro-t Pro-vá teszi? Gyorsabb framerate, lényegesen jobb képminőség még több sugárkövetés mellett.

7.
7.
zoli12i
"ezt ki is használhatják a fejlesztők"
De nem fogják egyik új előnyt sem, ahogyan ismerjük őket.
6.
6.
Chdz
#4: A PS5 Pro egy 2080 majdnem Ti szinten lesz, van már olyan játék amihez kevés. Ordenáré nagy upgradet senki ne várjon.
5.
5.
Doomsayer
Igazából nekem nagyjából mindegy is, hogy mit csinálnak PS-en, mert a nagy RT-hez (amit a Sony akar) és a nagy framerate-hez (amit meg a playerek akarnak) is nagyobb processzor kellett volna, de az az egyetlen egy dolog, amit nem tesznek bele a gépbe. De minden esetre persze kívánom, hogy összejöjjön, csak ugye eddig azt hallgattuk azoktól, akik nem láttak még életükben sem RT-t, hogy nem lehet látni és észrevenni, ha meg most egy milliméter árnyékkal több lesz PS-en, mint Xbox-on, akkor azt hallgathatjuk majd évekig, hogy ég és föld a különbség és anélkül nem is érdemes leülni játszani. ... Erről az jut eszembe, hogy mindig azokat vakítja a ködlámpa is az utakon, akiknek nincs.
4.
4.
chris8800
a 45%+ nem kevés ugrás. kérdés, h látszik ez majd a teljesítményben, vagy csak papíron kapjuk meg...
3.
3.
crytek
Én pedig azt szeretném ha végre megkapnánk mi magyarok is a ps plus appot pc-re mert akkor nem kéne ps játékokhoz ps-t venni... De még nem érett meg az országunk erre :(
2.
2.
Chdz
A saját upscalerükre kíváncsi leszek, ha idővel megoldható egy frame generation, akkor sok játékban alap lehetne a fix 60fps, ahol van RT nyilván nem lesz annyi. Viszont sokkal több játékban elterjedhetne, ami ugye PC-n egyre jobban kiforr, főleg meg majd az nv 50xx széria, abban a generacióban is lesznek olyan megoldások, amik egyikbe sincsennek még.
1.
1.
Anti crytek
Én havidíjas előfizetéshez kötném a sugárkövetést, a 4K felbontást és a 120 fps-t is.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...