Az év végén érkezhet a PlayStation 5 Pro, kiszivárogtak a specifikációk
- Írta: zoenn
- 2024. március 16.
Már 2023-elején elkezdtek szállingózni a hírek a PlayStation 5 Trinity kódnéven futó középgenerációs revíziójáról. Az Insider Gaming már korábban elárult néhány specifikációt a PS5 Pro-ról, ám most a PlayStation fejlesztői portálról szivárgott ki egy dokumentáció, amit a Sony küldött ki a külső stúdióknak, és ami megerősítette a korábbi feltételezéseket.
A lap több névtelen forrásra hivatkozva azt állítja, hogy a legújabb leak valódi, tehát a PlayStation 5 Pro továbbra is a 2024-es ünnepi szezonra kerülhet a boltokba, a Sony nem csúsztatta el a megjelenést.
A továbbfejlesztett, erősebb PlayStation 5 konzisztens framerate-et célozza meg 4K felbontásban, kapunk egy új teljesítménymódot a 8K felbontáshoz (bár ilyen kijelzők nem teremnek minden háztartásban), a sugárkövetés is gyorsult, emellett 30 WGP-vel és 1800 mts memóriával rendelkezik majd.
A tegnap kiszivárgott dokumentumok megerősítették az alábbi specifikációkat:
- Az alap PS5-nél 45 százalékkal gyorsabb renderelés
- 2-3-szoros ray tracing (egyes esetekben 4-szeres)
- 33,5 teraflop teljesítmény
- PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution Upscaling) felskálázó/élsimító megoldás
- A tervek szerint 8K felbontásig támogatják a jövőbeli SDK-verziót
- Egyedi gépi tanulási architektúra
- AI-gyorsító, amely 300 TOPS 8-bites számítást vagy 64 TFLOPS 16-bites lebegőpontos számítást támogat
A magazin elárulta, hogy a PS5 Pro fejlesztői készletei már 2023 óta elérhetőek a Sony belső stúdióinál, míg a külső csapatok idén januárban kapták meg. A végtermékkel azonos tesztgépeket pedig tavasztól kapják meg a partnerek.
Ha én vezetném az UBI-t és a szupersikeres Odyssey után azt mondaná a developer team vezetője, hogy a fejlesztés elején az alapjaitól újra akarja gondolni a Valhallát, kirúgtam volna a büdös francba. :-)
Az új Rachet and Clank konkrétan lemászott a 4k TV képernyőről.. 2x vittem végig és fogom még... Ha PS3 szint grafika lenne, azért nem biztos, hogy ilyen lelkesen állnék hozzá.
Hogyne számítana, hogy hogy néz ki egy játék.. Ez olyan, mint amikor embereknél, randinál mondják, hogy nem számít a külső.. LOL.
Más:
Az Assassins Creed-es sztorit meg nem értem milyen izgalmas lehet, ha úgy kezdődik, hogy gyerekkorodban kicsinálja a családodat egy barom és te elmenekülsz, aztán jön a sas, akkor vajon mi lesz a sztori? Ráadásul az AC2, AC3, Unity és a Valhalla is ugyan ez, nem? És az Odyssey és a valhalla között is csak annyi a különbség, hogy az az RPG és felszerelés rendszer, ami az előbbiben működött, azt már lusták voltak hozzá tervezni az utóbbihoz, aztán csak annyi maradt, hogy mész a világban és az első két óra teendőit ismételgeted újra és újra. Tőrös gyilkos akarsz lenni a Valhalla-ban, az első 20 órában nem is teheted meg, mert nem találsz tőrt. Nesze neked gyilkosos RPG... Itt nem azzal van gond, ha valakinek tetszik és tolja őket, de ha egy egész bolygó azt mondja, hogy ugyan olyanok a részek, akkor ne higgye azt az egyedüli ember, aki különbözőnek látja, hogy neki van igaza. Egyszerűen valaki lassabban unja meg a banánt és ennyiről van szó, nem többről.
Jó ezt olvasni, meg a kövi kommentben is, ezzel szemben itt is rendszeresen olvasom egy játékról 1 perc trailer után hogy “mi ez a fos grafika”, meg “jó lenne ez, de ps3/ps4 grafika” amikor simán lehet hogy tök jó game. Hiába mondják ezt lejátszólag sokan, a grafika mégis kulcskérdés a többségnek, és sokszor esélyt se kap ha valami nem csillog villog. Max. egy indi cimnél van némi engedmény, de egy nagyobb stúdiótól a baszó grafika a minimum.
A Valhalla főküldetésrendszere teljesen megváltozott az Odysseyhez képest, sokkal feltagoltabb lett Arc-okra van bontva és igy nem laposodik egy idő után, mert sok kisebb sztoriszál van benne, ami összeköti a nagy háttérben lévőt (elfoglalni Angliát és a rendet kiirtani). A mellékküldetésrendszer szintén átdolgozásra került, a fő hub-on kivül (ott is csak 4-5 darab) nincs egyáltalán mellékküldetés, world eventek vannak (abból viszont több 100), ami ilyen kis pár perces feladatok, viszont azokból én két ugyanolyannal nem találkoztam. A loot rendszert teljesen átdolgozták. Nem adhatsz el tárgyakat, hanem a meglévőket kell fejlesztened, igy sokkal nagyobb értéket lehet tulajdonitani az armoroknak és a fegyvereknek. Bekerült egy feljleszthető falu. A harcrendszert is átdolgozták, sokkal inkább taktikaorientált lett, mint akció (Odysseyben ez volt), bekerült a stamina rendszer is. Skillrendszer is átlett dolgozva. Ezeket én nem nevezném felületi változtatásoknak.
Való igaz, hogy kinézetre meg stilusra ugyanolyan, mint az előző 2 játék, de történt benne annyi változtatás, hogy az ilyen finnyásabb játékosok is simán végig tudják tolni egymás után a 2 játékot.
Egy másik pédával élve, szintén nemrég nyomtam végig a Jedi Fallen Ordert és a Jedi Survivort. A Survivort már nem sikerült fulloznom mert eluntam, fela annyi változtatás sem volt benne mint az AC-ban.
Annyira birom az ilyen kommenteket. Látszik pont 2007 óta nem játszottál AC-val.
Csak az AC Valhalla és az AC Odyssey között annyi különbséget tudok felsorolni, amennyit szinte egy darab folytatásnál se tudnék elmondani, de arra mondja mindenki a copy paste cuccot :)
Minden amiről ez a szakma szól a Playstation 1 -2 idejében. megjelent a régi címek már mindent letettek az asztalra és semmi de az égvilágon semmi újat nem tudnak már mutatni .. Lásd Assasins 2007 óta ember ugyan azt a játékot dobják piacra csak átskinelve . Mire nyugdíjba megyek még mindig lesz Assasins :) ? Na és. Remasteredek ....A PS5 semmi másról nem szól csak a Ps4 es címekről
A stúdiók ma azt hiszik a Raytracing majd mindent ( is ) Megold meg a felbontás .. Pedig kurvára nem ettől lesz egy játék jó hanem a TÖRTÉNETRŐL ami elmeséli mi történt !!!!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.