Az év végén érkezhet a PlayStation 5 Pro, kiszivárogtak a specifikációk

  • Írta: zoenn
  • 2024. március 16.
  • Pletyka
Link másolása
Újabb forrásoknak hála, a PlayStation 5 középgenerációs frissítése tényleg valósnak ígérkezik, és a Sony tervei szerint az idei karácsonyi szezon nagy slágere lehet az erősebb, Pro konzol. Lássuk, mit tudhat!

Már 2023-elején elkezdtek szállingózni a hírek a PlayStation 5 Trinity kódnéven futó középgenerációs revíziójáról. Az Insider Gaming már korábban elárult néhány specifikációt a PS5 Pro-ról, ám most a PlayStation fejlesztői portálról szivárgott ki egy dokumentáció, amit a Sony küldött ki a külső stúdióknak, és ami megerősítette a korábbi feltételezéseket.

A lap több névtelen forrásra hivatkozva azt állítja, hogy a legújabb leak valódi, tehát a PlayStation 5 Pro továbbra is a 2024-es ünnepi szezonra kerülhet a boltokba, a Sony nem csúsztatta el a megjelenést.

A továbbfejlesztett, erősebb PlayStation 5 konzisztens framerate-et célozza meg 4K felbontásban, kapunk egy új teljesítménymódot a 8K felbontáshoz (bár ilyen kijelzők nem teremnek minden háztartásban), a sugárkövetés is gyorsult, emellett 30 WGP-vel és 1800 mts memóriával rendelkezik majd.

A tegnap kiszivárgott dokumentumok megerősítették az alábbi specifikációkat:

  • Az alap PS5-nél 45 százalékkal gyorsabb renderelés
  • 2-3-szoros ray tracing (egyes esetekben 4-szeres)
  • 33,5 teraflop teljesítmény
  • PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution Upscaling) felskálázó/élsimító megoldás
  • A tervek szerint 8K felbontásig támogatják a jövőbeli SDK-verziót
  • Egyedi gépi tanulási architektúra
  • AI-gyorsító, amely 300 TOPS 8-bites számítást vagy 64 TFLOPS 16-bites lebegőpontos számítást támogat


A magazin elárulta, hogy a PS5 Pro fejlesztői készletei már 2023 óta elérhetőek a Sony belső stúdióinál, míg a külső csapatok idén januárban kapták meg. A végtermékkel azonos tesztgépeket pedig tavasztól kapják meg a partnerek.

18.
18.
HMoody
#8: Jó ezt olvasni, egyetértek. Valhallát még nem toltam pont, de amúgy sok ACt igen. És mindig meglep a sok fikázó, miközben a Spidermanért és a souls like játékokért oda van mindenki. Egyik AC se volt annyira bloated repetatív, mint a Spiderman. És egyik AC se annyira copy az előzőnek, mint a Souls játékok. Mégis mindig mindenki csak az Ubit kritizálja.
17.
17.
delphijos
#11: Persze nem akarom túldramatizálni, mert rettenetesen sajnálni a kiadókat / fejlesztőket, de szerintem ez az ami kicsit a játékipar válsága. Egyszerűen túl sok idő, és túl sok pénz az állleejtős grafika. Sokszor ha össze is jön, a játék többi része látja kárát. Vagy simán benne van hogy egy új IP, rendben is van, de nem érdekli az embereket ( pl. Immortals of Aveum ) Nagyon kevés cég akar / tud ilyen kockázatot vállalni. Ezért van a rengeteg remake, meg mennek ekkorát az indy játékok, ahol nem b@szo a grafika, de a játék jó. Egy nagy stúdió egyszerűen nem mer ilyet kiadni, mert azokra lecsapna a népharag.
16.
16.
Caleon
Amikor az AC-ról beszélünk, nem árt hozzátenni, hogy az Odyssey több, mint 10 millió kópiában kelt el, a Valhalla pedig az első játék az UBIsoft történelmében, ami 1 milliárd dollár feletti árbevételt produkált.
Ha én vezetném az UBI-t és a szupersikeres Odyssey után azt mondaná a developer team vezetője, hogy a fejlesztés elején az alapjaitól újra akarja gondolni a Valhallát, kirúgtam volna a büdös francba. :-)
15.
15.
Doomsayer
#12: Heheh, ugyan így voltam az Origins-szel, mert egyrészt a setting, másrészt az, hogy u reklámozták, hogy a Witcher 3 volt a példa az új AC játék készítésénél. Aztán tényleg pár óra alatt beleáll a földbe. Amúgy az új trilógiából az Odyssey még a legjobb, de attól is be lehet sírni ugyan úgy.
13.
13.
MikeHock
#10: Nem tudom, szerintem itt felesleges álszenteskedni.

Az új Rachet and Clank konkrétan lemászott a 4k TV képernyőről.. 2x vittem végig és fogom még... Ha PS3 szint grafika lenne, azért nem biztos, hogy ilyen lelkesen állnék hozzá.

Hogyne számítana, hogy hogy néz ki egy játék.. Ez olyan, mint amikor embereknél, randinál mondják, hogy nem számít a külső.. LOL.
12.
12.
DragonBleacPiece
#11: Amikor az originst először próbáltam, és betöltött a szép egyiptomi hatalmas táj, háttérben a piramisokkal, leesett az állam. Ehhez jött igényes körítésnek a story a bosszúról, amit megboostolt a szinkronszínész hangja mert más sorozatokból is ismertem és jól játssza a szerepét (és pozitívum hogy ki lehet nyomni a videókat, nem kell végigülni mint a mai gamekben). Aztán 3 óra eltelt és alexandria után mikor ránéztem a mapre már úgyéreztem ez nem játék hanem munka és full értelmetlen, mintha egy mmoban farmolnék :/ Meg minden új helyszín ugyanúgy néz ki és csak farmolom a goldot hogy elköltsem a spéci árusnál hátha dob egy epic fegyvert. Odysseyről már csak videókat láttam és elég is volt. A black flaget ugyanúgy untam, régi gamek ahol egy város volt csak ingame shop nélkül sokkal jobbak voltak szerintem.
11.
11.
Doomsayer
#10: Ezt én is így látom. Elvagyok én is a kockás játékokkal, de ha már az ember összerakja magának rendszeresen a gépet, vagy konzolt, plusz TV + Hang + luxusplüsskábel + minden, akkor ne az legyen már az alap a 60 és újabban 70€-s játékoknál, hogy úgy néz ki, hogy azt a PS3-as, Unreal Engine 3-as játék keresztbe veri. Az új PS facelift se azért kerüljön graf teljesítményben az RTX 3070 és 3080 közé (mínusz RT teljesítmény) és ne azért vegyenek már a konzolosok sűrübben gépet párszázezerért, mint a PC-sek videokarit, hogy utána minden rosszabbul nézzen ki, mint előtte...

Más:
Az Assassins Creed-es sztorit meg nem értem milyen izgalmas lehet, ha úgy kezdődik, hogy gyerekkorodban kicsinálja a családodat egy barom és te elmenekülsz, aztán jön a sas, akkor vajon mi lesz a sztori? Ráadásul az AC2, AC3, Unity és a Valhalla is ugyan ez, nem? És az Odyssey és a valhalla között is csak annyi a különbség, hogy az az RPG és felszerelés rendszer, ami az előbbiben működött, azt már lusták voltak hozzá tervezni az utóbbihoz, aztán csak annyi maradt, hogy mész a világban és az első két óra teendőit ismételgeted újra és újra. Tőrös gyilkos akarsz lenni a Valhalla-ban, az első 20 órában nem is teheted meg, mert nem találsz tőrt. Nesze neked gyilkosos RPG... Itt nem azzal van gond, ha valakinek tetszik és tolja őket, de ha egy egész bolygó azt mondja, hogy ugyan olyanok a részek, akkor ne higgye azt az egyedüli ember, aki különbözőnek látja, hogy neki van igaza. Egyszerűen valaki lassabban unja meg a banánt és ennyiről van szó, nem többről.
10.
10.
delphijos
#3: “Pedig kurvára nem ettől lesz egy játék jó hanem a TÖRTÉNETRŐL ami elmeséli mi történt !!!!”

Jó ezt olvasni, meg a kövi kommentben is, ezzel szemben itt is rendszeresen olvasom egy játékról 1 perc trailer után hogy “mi ez a fos grafika”, meg “jó lenne ez, de ps3/ps4 grafika” amikor simán lehet hogy tök jó game. Hiába mondják ezt lejátszólag sokan, a grafika mégis kulcskérdés a többségnek, és sokszor esélyt se kap ha valami nem csillog villog. Max. egy indi cimnél van némi engedmény, de egy nagyobb stúdiótól a baszó grafika a minimum.
9.
9.
manderel
#3: Mondjuk az utóbbi évek Assasin's játékai már csak címükben hasonlítanak a 2007-eshez.
8.
8.
Anonymus11234
#7: Én tavaly vittem végig az Odyssey-t és a Vallhallat 100%-ra mindkettőt egymás után, ami nem történt volna meg, ha tök ugyanaz lenne, mert az ilyenekre finnyás vagyok. Mindkettő játékban 150 órám van (+-10) igy pontosan tudom, hogy milyen dolgokon változtattak.

A Valhalla főküldetésrendszere teljesen megváltozott az Odysseyhez képest, sokkal feltagoltabb lett Arc-okra van bontva és igy nem laposodik egy idő után, mert sok kisebb sztoriszál van benne, ami összeköti a nagy háttérben lévőt (elfoglalni Angliát és a rendet kiirtani). A mellékküldetésrendszer szintén átdolgozásra került, a fő hub-on kivül (ott is csak 4-5 darab) nincs egyáltalán mellékküldetés, world eventek vannak (abból viszont több 100), ami ilyen kis pár perces feladatok, viszont azokból én két ugyanolyannal nem találkoztam. A loot rendszert teljesen átdolgozták. Nem adhatsz el tárgyakat, hanem a meglévőket kell fejlesztened, igy sokkal nagyobb értéket lehet tulajdonitani az armoroknak és a fegyvereknek. Bekerült egy feljleszthető falu. A harcrendszert is átdolgozták, sokkal inkább taktikaorientált lett, mint akció (Odysseyben ez volt), bekerült a stamina rendszer is. Skillrendszer is átlett dolgozva. Ezeket én nem nevezném felületi változtatásoknak.

Való igaz, hogy kinézetre meg stilusra ugyanolyan, mint az előző 2 játék, de történt benne annyi változtatás, hogy az ilyen finnyásabb játékosok is simán végig tudják tolni egymás után a 2 játékot.

Egy másik pédával élve, szintén nemrég nyomtam végig a Jedi Fallen Ordert és a Jedi Survivort. A Survivort már nem sikerült fulloznom mert eluntam, fela annyi változtatás sem volt benne mint az AC-ban.
7.
7.
Ooorky
#6: Nálam az Odyssey kimaradt, de amiket toltam (3-4-Origins-Valhalla) eléggé copy-paste-k leszámítva némi felületes változást.
6.
6.
Anonymus11234
#3: "Lásd Assasins 2007 óta ember ugyan azt a játékot dobják piacra csak átskinelve"

Annyira birom az ilyen kommenteket. Látszik pont 2007 óta nem játszottál AC-val.

Csak az AC Valhalla és az AC Odyssey között annyi különbséget tudok felsorolni, amennyit szinte egy darab folytatásnál se tudnék elmondani, de arra mondja mindenki a copy paste cuccot :)
3.
3.
Merőkanál
Az a helyzet , hogy Ki van égve a játékipar ......

Minden amiről ez a szakma szól a Playstation 1 -2 idejében. megjelent a régi címek már mindent letettek az asztalra és semmi de az égvilágon semmi újat nem tudnak már mutatni .. Lásd Assasins 2007 óta ember ugyan azt a játékot dobják piacra csak átskinelve . Mire nyugdíjba megyek még mindig lesz Assasins :) ? Na és. Remasteredek ....A PS5 semmi másról nem szól csak a Ps4 es címekről

A stúdiók ma azt hiszik a Raytracing majd mindent ( is ) Megold meg a felbontás .. Pedig kurvára nem ettől lesz egy játék jó hanem a TÖRTÉNETRŐL ami elmeséli mi történt !!!!
2.
2.
DragonBleacPiece
hogy eltelt ez a 3 év, és mintha mégcsak tegnap lett volna ps5 készlethiány
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...