2024-ben jöhet a PS5 Pro, a Sony saját DLSS-megoldásával

  • Írta: zoenn
  • 2023. december 16.
  • Pletyka
Link másolása
Több forrás is arra utal, hogy a Sony célegyenesebe érkezett a középgenerációs PlayStation 5 modelljével: az erősebb konzol már a 2024 őszén a boltokba kerülhet. De mi a helyzet az új Xbox-szal? Arra is van egy tippünk!

A legújabb iparági pletykák alapján már a 2024-es karácsonyi szezonban a piacra kerülhet a PlayStation 5 Pro. A legújabb infókat maga a Giant Bomb újságírója, a mindig jól értesült Jeff Grubb szállította, aki szerint a nemrégiben napvilágot látott, a konzol specifikációit taglaló szóbeszédek nagyon is valósak.

"A PS5 Pro szivárgása a most hallottak alapján szinte biztos, hogy valós, és nyilvánvalóan nem én vagyok az egyetlen, aki ezt mondja, de megerősíthetem mindenkinek." - fogalmazott Grubb. Szerinte a gép valószínűleg 2024 szeptemberben jelenik meg, azaz a jövő évi karácsonyi szezon nagy slágere lehet.

A kolléga számos ígéretes funkciót emelt ki a PS5 Próval kapcsolatban. Ilyen a Sony saját DLSS-szerű megoldása, amellyel gépi tanulást használnak a képminőség javítására, így "igazán nagy felbontásban és nagyon magas képkockasebességgel" futhatnak a játékok. Még a kétszeres hardveres sugárkövetési gyorsítás sem lenne elérhetetlen.

Ezt tudja a PlayStation 5 Pro

A korábbi hírek szerint a Trinity munkacímen futó PlayStation 5 Pro egy új, Viola kódnevű AMD APU-val érkezik, amely a TSMC N4P node-ját veszi alapnak, de továbbra is a Zen2-es CPU-architektúrához kapcsolódva. A processzor már 4,4 gigahertzes maximális órajelen is futhat a jelenlegi 3,5 GHz helyett. A Viola SoC az elérhető 64-ből 60 számítási egységet használ, amik már az újabb RNDA3-as architektúrán alapul, azaz a GPU 3840 stream processzorral rendelkezik, ami pariban van az RX 7800 XT VGA-val, nagyjából 28,67 TFLOP teljesítményre számíthatunk. A memória is gyorsult, ami 16 GB-os GDDR6 lesz, 18 gigabit/sec sebességgel, 256-bites memóriabusszal és 576 GB/s sávszélességgel.


Ami igazán érdekes, hogy az az új XDNA2-es neurális feldolgozó egység, ami a Sony egyedi gépi tanulási algoritmusait futtatja a kép még jobb felskálázásához. Így már a legtöbb játék esetben meglenne a stabil 60 fps natív 4K felbontás mellett. Ez a teljesítmény a bekapcsolt sugárkövetéshez is elégnek bizonyulna.

Az Xbox nem tervez mid-gen konzolt, és csak 2026-ban rukkolhat elő új géppel

Habár a szivárgások alapján a jelenlegi konzolgeneráció 2028-ig elhúzódhat, a Microsoft jelen állás szerint néhány évvel előrébb hozná a generációváltást. Már csak azért is, mert bevallottan nem terveznek erősebb, középgenerációs modellt az Xbox Series X-ből, csak egy henger formájú, lemezmeghajtó nélküli modellt - nagy eséllyel 2024-es dátummal. A PS5 Pro specifikációit is megszellőztető adatbányász, Kepler szerint a nextgen Xbox már 2026-ban a boltokba kerülhet, megelőzve ezzel a rivális Sonyt.

Arra már korábban fény derült, hogy masina egy hibrid játékplatform lenne, tehát a kliens és a felhő együttes erejét felhasználva "mélyebb belemerülést és teljesen új játékélményeket" biztosítana.

12.
12.
Doomsayer
#11: "de ha meg is kell fizetni a különbséget, akkor már nem rohan úgy mindenki…"

Így van, pont erre gondoltam én is az 1-esben. Legyen minden szerintem is, tényleg: de azt azért meg is kell ám venni és támogatni, hogy ilyenek legyenek - arról nem is beszélve, hogy hozzá való játékokat készíteni sem 3 hónap. Tehát engem tényleg komolyabban érdekelne, hogy akik a PS5 Pro-t, Xbox Series X Pro-t, meg bármilyen videokártya generációt várnak nagy hangerővel, azok első nap rohannak-e a boltba három-, meg hatszáz-ezreket fizetni érte, vagy csak a fórumokon megy a nagy lövöldözés a hatalmas igazságokról, amiket mindenki nagyon tud? És ezt most tényleg platformfüggetlenül lehet kérdezni, mert valóban, külföldön sem úgy veszik az ilyeneket le a polcról, mint az akciós chips-et, ahogy sokan elképzelik.
11.
11.
delphijos
#9: Hihetetlen, de Crytek kb. szó szerint azt írta amit én is gondolok. A “garantált” 4K60 csak olyan emberek fejeben élhetett akik teljesen el vannak rugaszkodva a valóságtól. Ehhez PC-n némely játék még a 4090-en is kifog. Nézd már meg a VGA árakat. Meg azt hogy milyen VGA-kat használnak az emberek. De egy 200e forintos gépnek tudnia kéne ugyanezt ? Ne vicceljünk már. Abban mondjuk egyetértek hogy ebben a gen-ben én konzolon még nem erőltettem volna az RT-t, erre a HW-re szerintem még felesleges , túl nagy árat kell érte fizetni teljesítményben. Ugyanakkor érthető hogy ez is egy olyan feature ami jól hangzik a marketingben. Már csomószor volt téma , hogy nem azért nem erősebbek a konzolok mert nem tudnák megcsinalni, hanem mert annyiért amennyibe a “minden játékban nativ 4K/60” HW-t nem vennék meg az emberek az ára miatt. Nem igaz hogy “nyugaton” semmi se számít. A PS4Pro gyengébb volt jóval a ONEX-nél, de jobb fogadtatása volt, mert az eredeti gép árához jóval közelebb volt. Persze mindig megy a cicaharc hogy “melyik az erősebb” de ha meg is kell fizetni a különbséget, akkor már nem rohan úgy mindenki… El;g csak annyi hogy a Series S népszerűbb pusztán az ára miatt.
9.
9.
Dark_Temptation
vicc ami már a ps4 era óta megy... pár évvel késöbb kiadnak egy erősebb konzolt, és a fogyasztók alig várják ezaz... bohócok gyülekezete... már a ps5-nél garantált kellett volna legyen a 4k 60 fps, dobozon bezzeg bevillan a 8k meg minden hülyeség... vicc az egész.. xd
8.
8.
Steve028
Még jó hogy most vettem 2 hónapja vr headsetel...
7.
7.
Krumplistarkedli
Hát kell is a PS5 Pro a GTA VI-hoz ahogy kinéz az a játék (a trailer alapján) :D
5.
5.
Doomsayer
#4: Amiről te beszélsz azt úgy hívják, hogy DLSS, FSR, XESS, TSR és rég óta létezik. Csak nem gondoltad, hogy mindenki csak összeszorozta eddig a képpontokat? Pont ezért néz ki sokszor sokkal jobban és hibátlanabbul a DLSS-el renderelt kép a natívnál (mondjuk villanypóznák esetén), mert sokat javít rajta az eljárás. Most az, hogy a Sony hirtelen elő akar rukkolni egy saját megoldással, meg ahogy az apple előjött a saját MetalFX nevű upscaler-ével (és elő akar rukkolni az autógyártással is, de hagyjuk is...), meg ezek a dumák, ez maga a marketing. Mondjuk próbálkozás meg fejlesztés nélkül nincs fejlődés, ez igaz, de azért bírom az akkora arroganciát is, hogy az nvidia meg az AMD ilyen téren szakértők és vagy egy évtizede dolgoznak a technológián a saját szakmai profiljukon belül, de majd most mindenki azt hiszi, hogy a tévék meg telefonok mellett majd felvesz 10 embert és majd két nap alatt összeütnek egy saját megoldást, aztán az jobb lesz. Szóval egy dolog a marketing és az elvakult rajongók, de egy másik dolog a nagy égés, ami ebből jöhet.
4.
4.
HMoody
#1: Ez a felbontás/felskálázás kérdés azért nem ennyire egyszerű. Sima algoritmikus felskálázás esetén igazad van, de pont arról van szó, hogy nem ez lesz. Egy AI már most is tud képeket generálni, nőket levetkőztetni stb. Itt is hasonló technológiáról van szó, ahol az elkészült kép maga natív felbontású lesz. Pl a game engine renderel egy 1080p-s képet, azt az AI pedig nem csak interpolálva felnagyítja, hanem egyes elemeket újrarajzol. Persze én is szkeptikus vagyok az implementációban a PS esetén, egyelőre ez csak marketing szöveg.
3.
3.
delphijos
“igazán nagy felbontásban és nagyon magas képkockasebességgel”

Én se értem miért akarják bemagyarázni az embereknek hogy ezektől a megoldásoktól a FELBONTÁS jobb lesz. Pont hogy arról szólnak ezek, hogy úgy rendereljenek ALACSONYABB felbontásban, hogy minél kevésbé legyen észrevehető hogy az FPS magasabb legyen.
1.
1.
Doomsayer
"még jobb felskálázásához. Így már a legtöbb játék esetben meglenne a stabil 60 fps natív 4K felbontás mellett"

Mármint értem én, hogy egy 4K-ra felskálázott kép, at a TV szempontjából natív, de a felskálázott képet (ezek szerint a Sony-n, vagy a szivárogtatón kívül) senki nem hívja natívnak, mert nem az :)

Amúgy meg hajrá, én speciel szeretem az erősebb gépeket, csak érdekes a felállás. Xbox nem lesz, PS viszont jön. Erre a facelift-re nagyon senki nem mondta még az iparban, hogy kéne, legyen az fejlesztő, vagy média szereplő, míg sok rajongó viszont látszólag epekedve várja. Csak majd az lesz a kérdés, hogy pont ők megveszik-e és nem 2-4 évvel a megjelenése után...? Mert szerintem ez újfent kérdéses. De mindegy, attól még érdeklődve várom és azokat a véleményeket is, hogy a fejlesztők egy része már így is sírt, mert plusz munka volt a Series S-el. Na most így már három féle verziót (a PC-vel együtt négyet) kell majd elkészíteni akkor? Persze, jöjjön akkor is, PC-s szemmel ez egy jó hír végül is.

Amúgy meg akárhogy is, de ez még mindig nem hivatalos infó és mindenki érdeke akkor és abba beleélni magát, ami hivatalos már. Minden esetre nekem minderről a GTA6 kérdése jutott az eszembe.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...