Egy indie fejlesztő szerint nincs baj a játékok lekalózkodásával
- Írta: osan
- 2024. június 5.
Az egész azzal kezdődött, hogy kali nevű X-felhasználó egy posztban arról írt, mennyire szeret ingyenesen letölteni játékokat, főleg indie játékokat, ehhez pedig egy képet is csatolt, melyen az látszik, hogy épp az Ultrakill fájljait másolja át. Egyértelmű reakció lett volna legalább a fejlesztő részéről a kiakadás, de merőben más történt, mint amire számítani lehetett.
Arsi „Hakita” Patala, a játék fejlesztője is reagált a posztra, újra megosztotta azt és hozzáfűzte gondolatait, melyek arról tanúskodnak, hogy szerinte nincs baj a kalózkodással, ha az ember nem engedheti meg magának a vásárlást, de cserébe legalább terjessze ismerősei közt, hogy amúgy megéri megvenni a játékot.
Patal bejegyzésében kitér arra, hogy kalózkodás nélkül ő sem tartana most ott, ahol, hiszen gyerekkorában sok médiatartalomhoz – játékok, filmek, sorozatok – könnyedén hozzáfért nem épp legális úton és ezek mind befolyásolták kreatív pályáját, nélkülük nem készült volna el az Ultrakill sem. „Támogasd az indie játékokat, ha tudod, de a kultúrának nem csak azok számára kéne léteznie, akik meg tudják fizetni.” – írja Patal.
Az Ultrakill egyébként 2020 szeptemberében jelent meg PC-re, azóta rengeteg pozitív értékelést sikerült begyűjtenie Steamen, de a kritikusok is imádják a gyors, és hihetetlenül erőszakos FPS-t, ami még a klasszikus Quake-ből inspirálódott.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.