Bezárt a Piranha Bytes, a Gothic és az Elex fejlesztőstúdiója

  • Írta: szlav
  • 2024. július 8.
  • Gyászhír
Link másolása
Huszonhét évnyi múlttal a háta mögött volt kénytelen lehúzni a rolót a Piranha Bytes. A német fejlesztőcsapat a dark fantasy stílusú szerepjátékok veteránja volt, a legnagyobb sikert pedig a Gothic-szériával érték el.

Az év elején már kénytelenek voltunk beszámolni arról, hogy a bezárás szélén áll a Piranha Bytes, most, fél évvel később pedig sajnos bekövetkezett a legszomorúbb végkifejlet. A játékipari veterán stúdiónak számító német csapat sem tőkeinjekciót, sem pedig komolyabb felvásárlási ajánlatot nem kapott, így június végén kénytelenek voltak csendben bezárni az irodát - derült ki egy mára állás nélkül maradt munkatársuk beszámolójából.

A stúdió 2019 óta az Embracer Group, azon belül is a THQ Nordic címere alatt foglalatoskodott, ahol sikeresen jelentettél meg az ELEX II-t, igaz, a játék csupán vegyes fogadtatásban részesült. A csapat nevéhez köthető továbbá a három epizódot megélt Risen-sorozat, illetve a Gothic-franchise, melynek első epizódjának ugyan készül a remake-je, azt azonban az Alkimia Interactive fejleszti a THQ Nordic szárnya alatt. A bezárás előtt a közepes méretű, harmincegynéhány alkalmazottat foglalkoztató stúdió abban reménykedett, hogy némi anyagi támogatást szerezhetnek egy Unreal Engine 5-ös sötét fantasy játékhoz, ám ezek a tervek végül dugába dőltek.

Sajnáljuk a Piranha Bytes halálát, de némi jó hír, hogy a stúdió hagyatékának egy része tovább él egy kisebb indie csapatban. Ma a lenti videóval mutatkozott be a Pithead Studio, melyet Björn és Jennifer Pankratz, a Piranha Bytes korábbi munkatársai alapítottak. A házaspár még tavaly novemberben hagyta ott a csapatot, hogy önálló projektbe kezdjenek, a kapacitásuk azonban nyilvánvalóan jóval kisebb lesz, mint amilyen az Embracer és a THQ Nordic alatt lehetett.

6.
6.
Spazz Maticus
Gyerekkorom egyik legjobb játékélményeihez tartozott főleg a korai munkásságuk, bár én szerettem a kései mind a Gothic, mind a Risen 3-részeket is.

A stúdió "nyugodjék békében",emléküket megőrzöm és még valószínű jópárszor felidézem egy-egy újrajátszással, a csapattagoknak meg szintén sok sikert kívánok... :)
5.
5.
Extol
Jó címek voltak ezek, bár Elex II-t még nem játszottam. sajnálatos ami történt. Sok sikert a csapattagoknak a jövőbeli cégeiknél
3.
3.
hedzsooo
Kivancsian varom, hogy mivel sikerul elorukkolniuk, szoritok nekik! :)

Kar, hogy anno mikor a Piranha Bytes kezdett, meg nem volt Steam Early Access, + Kickstarter, igy aztan szep lassan bekebeleztek a multik oket.... -__-
De majd most tiszta lappal, uj indie nev alatt hatha jobban megy majd nekik!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...