Bezárás előtt állhat a Gothic és az Elex fejlesztője, a Piranha Bytes

  • Írta: zoenn
  • 2024. január 22.
  • Hír
Link másolása
A legfrissebb szóbeszédek szerint az Embracer a nagy múltú német fejlesztőcsapat, a Piranha Bytes bezárását is kilátásba helyezte. A stúdió szóvivője szerint a hír igaz, de arra kér mindenkit, hogy még ne írja le őket senki!

Helyi sajtóértesülések szerint hamarosan bezárja a kapuit a Gothic-, Risen- és Elex-sorozat mögött álló neves német stúdió, ha csak nem találnak gyorsan új tulajdonost vagy kiadót maguknak. A Piranha Bytes anyacége jelenleg a mostanság kétes hírnevet szerzett svéd médiavállalat, az Embracer Group.

A stúdió a THQ Nordic alá tartozik közvetlenül, amely állítólag megtarthatja a Piranha Bytes nevet és az Elex sci-fi RPG-sorozat jogait is, ha később úgy dönt, folytatást készít hozzá. Esetünkben legalább van esélye a csapatnak arra, hogy fennmaradjon.

A pletykákra maga a stúdió ügyvezetője is reagált az X-en:

"Kedves rajongók, igen, mindez igaz! Mi, a Piranha Bytes nehéz helyzetben van. Rengeteg hir kering rólunk most, és az a válaszunk, hogy még nem írjatok le bennünket!" - fogalmaztak a közleményben. "Mindent megteszünk annak érdekében, hogy továbbra is olyan világot alkossunk meg, amikben elveszhetünk. Mindig is ezért dobbant a szívünk. Meggyőződésünk, hogy sikerülni fog. Kreatív elmék vagyunk, és ötletekből nincs hiány! Összetartunk, bármi is legyen."

A csapat jelenleg mindent megtesz azért, hogy partnert találjon a jelenlegi és közelgő projektjeikhez, és amint sikerrel járnak, megosztják velünk az örömhíreket. Bízzunk benne, hogy sikerülni fog!

Az 1997-ben alapított Piranha Bytes körülbelül 31 főállású alkalmazottat foglalkoztatott, amikor 2019-ben az Embracer felvásárolta őket. A vállalat tavaly júniusban jelentette be szerkezet-átalakítási programját, aminek eddig számos stúdió esett áldozatul. Vagy bezártak, elbocsátásokat szenvedtek és projekteket töröltek.

13.
13.
Belunt
Igaz a Gothic játékok sosem voltak a stílusom, de szomorúan hallom, hogy kivégzik őket.
9.
9.
Parano1d
#7: Sajnos a stúdió nem tudott/mert igazán megújulni, bármennyire is szerettem a Gothic2-t sőt a valaha készült egyik legjobb RPG-nek tartom, még ma is. És a Risen első részét is imádtam. De a múltból nem lehet örökké megélni.
Ha megnézi az ember hol tart a konkurencia, nem fog meglepődni, csak sajnálkozni.
Másfelől, talán ha egy komolyabb cég felvásárolná őket.....
7.
7.
Doomsayer
A fene sem tudja már, hogy milyen elvárások vannak bevétel terén egy hasonló játéktól. Az biztos, hogy sokkal, de sokkal többe kerül a fejlesztés, mint régen és azt is tudjuk, hogy a fejlesztők sem minimálbéren vannak. És bár nem igazán ez, hanem a marketing dobja meg a végeredményt, ami néha sokkal több, mint az egész játék teljes bekerülési költsége, mégis: mint ha valami változott volna e̶l̶v̶á̶r̶á̶s̶o̶k̶ kapzsiság szempontjából. Ez a Piranha Bytes mindig is az úgynevezett AA-s játékokat tolta. Persze nincs olyan a valóságban, hogy AA, vagy dupla A, de mi játékosok előszeretettel használjuk ezt a kifejezést és nem is véletlenül, mert az ilyen Elex és Risen részek egyértelműen az indie felett állnak nagy magasságokkal, de egyáltalán nem érik el egy megszokott AAA játék szintjét - szóval jól illik rájuk a mondás.

Valahogy a stúdió mindig megelégedett a középszer legaljával és igen, mondjuk ki, attól függetlenül, hogy sokan először láttak akkoriban ilyet, a Gothic is silány volt.
Én speciel a Risen 3-al totál jól és sokat elvoltam és jónak tartom, de az is silány és nem csak ma, vagy a megjelenésekor volt az, hanem ha 5-6 évvel az előtt jelent volna meg, akkor is silány lett volna.

Szerintem valahol ott van a kutya elásva, hogy ezeket a játékokat finanszírozás szempontjából nem egy pár embernek tetsző, negyed áron megvevős, középszer alja címeknek készítik és várják ehhez mérten a bevételt - de viszont úgy készítik el őket. Hanem befektetői szemmel szerintem úgy néznek rájuk, hogy nagy open world RPG, mint a Witcher 3 és akkora sikert is kéne elérnie és annyit is kéne hoznia. És bár szerintem az Elex 2 sem volt nettó bukás, annál nem sok szándékosan rosszra csinált játékkal mert eddig senki sem előrukkolni.

Ez olyan, mint amikor azt mondják a birkzónak a karrierje csúcspontján, amikor szerződése van és jól megy a szekér, hogy figyelj, menj le a terembe és gyakorolj a többiekkel új mozdulatokat, hogy ne csak az az egy darab legyen. Edzzél velük, hogy kitartóbbá és jobbá válj. Legyél karakteresebb egy kicsit a közönség kedvéért. De az ember nem megy le, mert csak a buli érdekli, aztán pár hónap múlva egyszer csak csörög a telefon, hogy szerdától nem kell már jönni.
6.
6.
delphijos
#5: Én nem (csak) az AI-ra fognám ezt, inkább arról van szó hogy hogy a “futószalag” gyártás ami több hasznot hoz. Mint az valami ipari termelés. És - ez pusztán magánvélemény , lehet eget nem érteni - az előfizetéses szolgáltatások sem tesznek jót. Nem elsősorban a minőség, hanem a gyors tömegtermelés felé viszik a fejlesztési munkát. Nem azt mondom hogy “minden sz@r” de ebbe a modellbe hosszú távon nem fér bele az évekig fejlesztett a GTA, BG, vagy Starfield. Egy-egy talán, de kell mellé a millió “töltelék”.
5.
5.
Extol
Sajnos az összes nagy múltú cég lehúzhatja a rolót, mert pont a kreativitásra nem lesz szükség többé most hogy az MI ott lesz mindenütt.
El kell fogadni, hogy tavaly lezárult egy korszak. Hogy a játékipar jövője hogy alakul ezután csak találgatni lehet.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...