Bezárás előtt állhat a Gothic és az Elex fejlesztője, a Piranha Bytes
- Írta: zoenn
- 2024. január 22.
Helyi sajtóértesülések szerint hamarosan bezárja a kapuit a Gothic-, Risen- és Elex-sorozat mögött álló neves német stúdió, ha csak nem találnak gyorsan új tulajdonost vagy kiadót maguknak. A Piranha Bytes anyacége jelenleg a mostanság kétes hírnevet szerzett svéd médiavállalat, az Embracer Group.
A stúdió a THQ Nordic alá tartozik közvetlenül, amely állítólag megtarthatja a Piranha Bytes nevet és az Elex sci-fi RPG-sorozat jogait is, ha később úgy dönt, folytatást készít hozzá. Esetünkben legalább van esélye a csapatnak arra, hogy fennmaradjon.
A pletykákra maga a stúdió ügyvezetője is reagált az X-en:
"Kedves rajongók, igen, mindez igaz! Mi, a Piranha Bytes nehéz helyzetben van. Rengeteg hir kering rólunk most, és az a válaszunk, hogy még nem írjatok le bennünket!" - fogalmaztak a közleményben. "Mindent megteszünk annak érdekében, hogy továbbra is olyan világot alkossunk meg, amikben elveszhetünk. Mindig is ezért dobbant a szívünk. Meggyőződésünk, hogy sikerülni fog. Kreatív elmék vagyunk, és ötletekből nincs hiány! Összetartunk, bármi is legyen."
A csapat jelenleg mindent megtesz azért, hogy partnert találjon a jelenlegi és közelgő projektjeikhez, és amint sikerrel járnak, megosztják velünk az örömhíreket. Bízzunk benne, hogy sikerülni fog!
Az 1997-ben alapított Piranha Bytes körülbelül 31 főállású alkalmazottat foglalkoztatott, amikor 2019-ben az Embracer felvásárolta őket. A vállalat tavaly júniusban jelentette be szerkezet-átalakítási programját, aminek eddig számos stúdió esett áldozatul. Vagy bezártak, elbocsátásokat szenvedtek és projekteket töröltek.
Ha megnézi az ember hol tart a konkurencia, nem fog meglepődni, csak sajnálkozni.
Másfelől, talán ha egy komolyabb cég felvásárolná őket.....
Valahogy a stúdió mindig megelégedett a középszer legaljával és igen, mondjuk ki, attól függetlenül, hogy sokan először láttak akkoriban ilyet, a Gothic is silány volt.
Én speciel a Risen 3-al totál jól és sokat elvoltam és jónak tartom, de az is silány és nem csak ma, vagy a megjelenésekor volt az, hanem ha 5-6 évvel az előtt jelent volna meg, akkor is silány lett volna.
Szerintem valahol ott van a kutya elásva, hogy ezeket a játékokat finanszírozás szempontjából nem egy pár embernek tetsző, negyed áron megvevős, középszer alja címeknek készítik és várják ehhez mérten a bevételt - de viszont úgy készítik el őket. Hanem befektetői szemmel szerintem úgy néznek rájuk, hogy nagy open world RPG, mint a Witcher 3 és akkora sikert is kéne elérnie és annyit is kéne hoznia. És bár szerintem az Elex 2 sem volt nettó bukás, annál nem sok szándékosan rosszra csinált játékkal mert eddig senki sem előrukkolni.
Ez olyan, mint amikor azt mondják a birkzónak a karrierje csúcspontján, amikor szerződése van és jól megy a szekér, hogy figyelj, menj le a terembe és gyakorolj a többiekkel új mozdulatokat, hogy ne csak az az egy darab legyen. Edzzél velük, hogy kitartóbbá és jobbá válj. Legyél karakteresebb egy kicsit a közönség kedvéért. De az ember nem megy le, mert csak a buli érdekli, aztán pár hónap múlva egyszer csak csörög a telefon, hogy szerdától nem kell már jönni.
El kell fogadni, hogy tavaly lezárult egy korszak. Hogy a játékipar jövője hogy alakul ezután csak találgatni lehet.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.