Hatalmas népszerűségnek örvend az Assassin's Creed legújabb felvonása, a Shadows. Tegnap érkezett a hír, hogy már kétmillió játékos nyüstöli az orvgyilkosos kalandot, ennek köszönhetően pedig a sorozat második legnagyobb nyitását produkálta az új epizód. A VGC értesülései szerint pusztán az előző epizódót, a 2020-as Valhallát nem tudta maga mögé utasítani a Shadows. A vikinges kaland 2 és fél millió játékost szerzett magának az első két napon, tehát 500 ezerrel többet mint a szamurájos-nindzsás felvonás.
Szintén a VGC értesülései alapján az is kiderült, hogy a Sony konzolján a Ubisoft történelmének legjobb rajtja köthető a Shadows-hoz. Az óriási sikernek hála egyébként a stúdió részvényei 5%-ot növekedtek, így úgy tűnik, hogy a franciák megmenekültek a csődtől.
A Ubisoft szerepjátékos elemekkel tarkított akciója amúgy nekünk is nagyon tetszett, tesztünket itt lehet elolvasni.
Másrészt az, hogy mi bukás, meg mi nem a befektetett erőforrásokal van összefüggésben ugye.
Egy párszázezer dollárból összeütött indie játék számára világraszóló siker ha a megjelenés után top 5 az eladási listákon. Egy többszázmillós büdzsével dolgozó(olvastam olyant, hogy 700millió volt a büdzsé az AC Shadowson) cég számára ugyanez hatalmas bukás
https://www.famitsu.com/article/202503/37909
17701 db eladás PS5-re 1 hét alatt.
Összehasonlításképp
AC Valhalla 45055
AC Mirage 28436
Ghost of Tsushima 212915
1 hónap alatt úgyis a végére ér vagy eleve sose fejezné be.
Csak abból sok pénze az ubinak nem lesz.
:D
"sok-sok éve letették az asztalra az Ezio-trilógiát és a Far Cry 3-at, ami mindkettő peak volt."
Ez viszont teljesen igaz!
Nem, a Got-nak nincs ilyen grafikája és tech szinten is kb 20 évvel van lemaradva a Black Shadows mögött. Max csak annyi a közös bennük, hogy mindkettő full lelketlen checklist játék. És a Nioh meg a Sekiro közel nem ez a stílus és kb annyi különbség van közöttük, mint a Mario Kart és a Gran Turismo között. Akkor inkább lehetne mondani a Rise of the Ronin-t, mint hasonlót, de abban is inkább soulslike, illetve inkább soulslite a harcrendszer és nem ez az egygombos-futkározós-csapkodós izé.
Egyébként személyesen nincs bajom azokkal, akiknek tetszik a az Ubi legujabb okádása, mert gondolom újszülöttnek minden vicc új, de a balos média ugyan azt a narratívát követi, mint a borzasztóan és rettenetesen sikeres Dragon Age 4-nél. Miközben kivérzik a cég és a csapat, addig arról híreznek, hogy milyen sikeres ez a játék.
Persze, hogy sikeres. Csak senki nem vette meg.
Sokan utálják a játékot mert "woke", vagy mert fingjuk sincs hogy Yasuke tényleg létezett, akinek viszont van minimális intelligenciája és nem mentally disabled, az azért nem veszi meg mert Ubisoft. Ha hasonló jellegű játékkal akar valaki játszani akkor ezerszer inkább a GoT, a Nioh vagy a Sekiro. Szégyen hogy a szebb napokat is látott Ubisoft ilyen szemetet 30-40ezerért áruln, miután sok-sok éve letették az asztalra az Ezio-trilógiát és a Far Cry 3-at, ami mindkettő peak volt.
Ubisoft for Bankruptcy 2025 - az meg hogy "2 millióan játsszák", nem jelenti hogy 2 millióan meg is vették.
"I will not celebrate mediocrity
I will not worship empty shells
I will not listen to worthless noises
I will not subject myself to selected, predictable choices
My time, my attention
My quality should not be bought and sold
For convenience's sake, ever"
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.