Elden Ring: Shadow of the Erdtree – útmutató a kezdéshez

  • Írta: sirdani
  • 2024. július 9.
  • Érdekesség
Link másolása
A FromSoftware legendás alkotásának DLC-je pont olyan tökéletes lett, mint ahogyan azt vártuk, ám a nehézségi szintet nem lőtték alább. Most összeszedtünk pár trükköt, amik segíthetnek a gördülékenyebb kezdésben!

Mint ahogyan azt korábban a Shadow of the Erdtree-ről írt tesztünkben már megírtuk, az Elden Ring grandiózus kiegészítője tulajdonképpen feltette a koronát a FromSoftware eddigi legnagyobb mesterművére, és noha az expanziót csak dicsérni lehet, a brutális nehézsége miatt viszont akarva-akaratlan is fog némi szenvedést okozni a játékosoknak. Főleg, hogy még a DLC játékon belüli elindítása sem olyan egyszerű, egészen konkrétan egy bossfightot igényel. Éppen ezért úgy gondoltuk, hogy érdemes összegyűjtenünk pár hasznos és spoilermentes tippet, melyeket nyugodtan elolvashat bárki, aki az Erdtree árnyaival kacsingat.

1, Hogyan indítható el a DLC?

Nos, aki arra számított, hogy elegendő egy pillanatra kinyitnia a pénztárcáját, és aztán a főmenüben ott fog villogni egy új menüpont Start Shadow of the Erdtree felirattal, az jó nagyot tévedett. A kiegészítő ugyanis az alapjátékon belülről indítható el, egy bizonyos helyen, néhány előfeltétel teljesítése után. Először is az alapsztoriban mindenképpen túl kell már lennünk a Starscourge Radahn bossfighton, bár érdemes megemlíteni, hogy a DLC rögtön két-három brutális nehézségű mini-boss-szal vár minket, ahol a 140-es szintű karakterünk is a másodperc tört része alatt vész a semmibe, úgyhogy mindenképpen célszerű elsőként végigjátszani a teljes sztorit.

A másik boss, akin szintén túl kell lennünk, az Mohg, Lord of Blood. Ezt a boss-t relatíve könnyű teljesen kihagyni az első végigjátszás során, mivel opcionális és eléggé eldugott, ám ha végigvisszük Varre questline-ját, akkor garantáltan jó helyen leszünk. Ha tehát eljutunk arra a pontra, hogy legyőzzük Mohg-ot a Mohgwyn Palace csarnokában, akkor az épület végén egy hatalmas fehér gubóra lehetünk figyelmesek, amiből egy véres kar lóg ki. A gubó mellett beszélgethetünk Leda lovaggal, ami után karakterünkkel, ha a véres kéz közelébe lépünk, majd kiválasztjuk a „touch the withered arm” opciót, akkor máris teleportálunk egyet, és a DLC helyszínéül szolgáló Realm of Shadow területén találjuk magunkat.

2, Az első lépések.

Az árnyak birodalmában töltött első percünk valószínűleg az állunk keresgélésével fog telni, mivel már a legelső helyszínről beláthatjuk a DLC világának javát, és ember legyen a talpán, aki ne akarna rögtön elnyargalni a végtelenbe. A végtelenbe, mely valószínűleg pár száz métert fog maximum jelenteni, míg bele nem botlunk valami olyan csúfságba, ami egy hitre fog kifektetni minket. Éppen ezért célszerű némi rendszert vinni az önfeledt felfedezésbe, elsőként mindig javaslott a térképrészleteket gyűjtögetni. Ezek felkutatása egyébként egyáltalán nem vészes feladat, ugyanis a vaktérképünk is jelöli őket, az első megszerzéséhez pedig alig fél percet kell vágtatnunk.

3, Felnőni a feladathoz.

A DLC-ben kalandozva hamar rá fogunk jönni, hogy az új világ elsősorban az olyan veterán játékosoknak készült, akik az alapjáték történetén is viszontagságain már átverekedték magukat. Anélkül, hogy bármit is spoilereznénk, az első mini-boss egy lovag lesz, akinek uziként működő automata számszeríja, ha betalál, akkor nagy valószínűséggel már jön is a töltőképernyő. De emellett a legtöbb mob is váratlan nehézségeket tartogat, a legtöbbjük nemcsak nagyon gyorsan mozog, de még eléggé hosszú kombókat is bevet ellenünk, amik szinte minden esetben képesek az életünket nullára cibálni. Noha a történet teljes egészében élvezhető az alapsztori befejezésének ismerete nélkül is, a nehézségi szint miatt mindenképpen érdemes legalább a 140-150-es szint környékére felfejlődni, a Vigorhoz pedig legalább 50 pontot pumpálni.

4, Felfejlődni az ellenségekhez.

Az eddig fejlődési lehetőségek mellé belép még két új mechanizmus, melyek hatalmas jelentőséggel bírnak egy-egy összecsapás során. Az egyik ilyen újdonság a Scadutree Framgents-ek, melyek gyűjtésével a bevitt támadásaink erősségét növelhetjük, míg az elszenvedett sebzés értékét csökkenthetjük. A másik pedig a Revered Spirit Ashes, mely lényegében ugyanilyen módon fejleszti az általunk megidézhető szellemeket. Mindkét fajta itemből már rögtön a kezdőhelyszín környékén is találhatunk egyet-egyet, úgyhogy a kutakodás és gyűjtögetés ezúttal is kifizetődő hobby lesz. Aki pedig attól félne, hogy a Realm of Shadow-ban összegyűjtött fejlesztéseknek hála túlságosan is erős lesz a karaktere az alapjátékba visszatérve, annak örömteli hír lehet, hogy az új mechanizmusok kizárólag a DLC világában fejtik ki a hatásukat.

5, Felszerelkezni a harchoz.

A kiegészítő nemcsak új helyszíneket és új boss-okat tartogat, hanem fegyverek terén is egy kész arzenál vár majd reánk. Ezek az új fegyverek ráadásul nemcsak eszméletlen menők és hatékonyak, hanem képesek egyet csavarni a korábbról berögződött harcstílusokon is, úgyhogy mindenképpen érdemes velük kísérletezni. Lesz itt többek közt óriás katana, csontból készült íj és intelligenciával remekül skálázódó penge is, úgyhogy mindenképpen érdemes lesz kimozdulni a komfortzónánkból, hogy igazán úgy tudjuk élvezni a DLC újdonságait, ahogyan a fejlesztők azt megálmodták. Ha korábban más irányba fejlesztettük fel a karakterünket, és most nem érjük el egy-egy izgalmasabb fegyver követelményeit, akkor sem kell bánkódnunk, ugyanis csak úgy hemzsegnek a Larval Tear-ek már a kezdőpont környékén is, melyek segítségével teljesen újraoszthatjuk a korábban már kiszórt képességpontjainkat.

6, Ha így se menne a git gud: koncentrálj az intelligenciára és tolj előre másokat.

Az Elden Ringet lehet szépen játszani, és lehet hatékonyan játszani. És noha a legkevésbé sem elegáns megoldás, de ha tényleg minden kötél szakad, akkor érdemes lehet pontjaink nagyrészét az intelligencia fejlesztésére fordítani, és a távolságból varázsolni, míg a megidézett szellemek vagy valós társak közelharccal kötik le az adott boss figyelmét. Mágiával ráadásul a mobok ellen is kifejezetten sikeresen harcolhatunk, viszont tényleg lesznek olyan ellenfelek, akiknél így meg se tudjuk nézni, milyen kombó-szettel próbál minket a sírba küldeni. Szóval ahogyan az alapjátéknál, úgy a DLC-nél sem ez a játék ideális módja, viszont ha tényleg nem boldogulunk a nehézséggel, akkor egy intelligencia alapú karakterrel teljesen más színben láthatjuk a világot. Főleg, hogy ehhez egy új, tökéletesen passzoló fegyvert is kapunk.

7, Hiába vársz, nem lesz könnyebb.

Amikor megjelent a DLC, akkor a kevésbé hardcore játékosok körében hatalmas port kavart a túlzó nehézség, és sokan a blance újragondolását és drasztikus könnyítést követeltek. Egy ideig úgy is nézett ki, hogy a FromSoftware meg is adja ezen játékosoknak azt, amit kérnek, de aztán a végeredmény igencsak felemás lett. A cudarabb bossokat ugyanis minimális mértékben érintette csak a változtatás, az 1.12.2-es sorszámú frissítés elsősorban a Scadutree Fragmentek és a Revered Spirit Ash-ek után járó bónuszokat növelte, és azt is csak az első pár darab (és az utolsó) esetében. Azóta pedig az 1.12.3-as frissítésben rengeteg fegyvert még nerfeltek is, mert túlságosan jól működtek a DLC világából az alapjátékra visszanyergelő játékosok kezében, szóval egy szó, mint száz: aki a patchekre vár, hogy a segítségükkel könnyebb legyen majd belevágni a kalandba, az koppanni fog. Jókorát. Az Elden Ring egy nehéz játék, a DLC-je szintúgy, ám a rajongók számára többek közt ez adja az élmény jelentős részét és a játék szépségét, és ez várhatólag a jövőben sem fog változni, hiszen a brutális kihívás gyakorlatilag a műfaj és a franchise védjegyévé vált.

 

9.
9.
Parano1d
#4: Amúgy van benne fokozatosság, nem azt mondom, hogy könnyű az elejétől, de az átlag játékos ha keres mindíg talál olyan területet, ami a szintjének megfelelően nem nehéz annyira.
Ha azt befejezte, és lépett pár szintet, akkor mehet tovább a sztoriban.
A végére persze amúgy is nehéz lesz kezdőként, de ha beleöltél 60-70-100 órát, addigra meg elvileg amúgy is kemény leszel mint a kád széle :)
5.
5.
MikeHock
#4: Mivel én írtam a kommentet, gondoltam átjön, hogy ez az én véleményem. Ez egy művészi alkotás, a legmagasabb minőségben.

Rétegjáték 25 milliós eladással, rendben. DLC első nap 5 millió.

Ez a játék tanít, nem unfair módon. Ha van benned kihívás utáni vágy és mersz, tanulsz a hibáidból, egyre jobb leszel és meg tudod csinálni, pont olyan, mint az élet.

Te szeretsz A-ból B-be menni, jó nagy nyilakkal jelezve, útközben megnyomni 3 gombot. Ez is jó, csak ez nem játék, hanem interaktív mozi. A JÁTÉK a szó régi értelmében pont hogy a From gamek.
4.
4.
Merőkanál
#2: Tedd hozzá " Számodra ,, Ilyen címet Rétegjáték szerintem soha nem nyerhet el.. Mások megőrülnek érte de mondjuk én aki agyfaszt kapnék tőle kb 5 ft ot nem adnék ezért a játékért . Elhiszem ,hogy jó sokaknak ,hogy 500x nekimész egy ellenségnek mire megölöd ezt a fajta " szórakozást meghagyom másoknak én játszani szeretek .
3.
3.
DragonBleacPiece
#1: scadutree fragmenteket kell gyűjteni és aktiválni a graceknél ahol pihensz, úgy leszel egyre erősebb és kapsz nagyobb védelmet is a szörnyek ellen, én 48-ason vittem végig szal egy idő után ha sok fragmented van könnyű lesz
2.
2.
MikeHock
Én 65 óránál tartok az alapjátékban és mindenféle sallang nélkül kijelentem:

Ez minden idők legjobb videojátéka.
1.
1.
nemfontos
Jó a játék.. De 162 es szinten gyakorlatilag bedaralnak. Van hogy a kis utcai harcos belém vágja a baltát és vége...
még nem adtam fel de rég késtem a gyakorlatból
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...