Kaliforniában mostantól fel kell tüntetni ha csak licenc kerül eladásra
- Írta: JesusHun
- 2024. szeptember 27.
Az átlag fogyasztó azt gondolná, ha egy játékot digitális formában vásárol meg, akkor az jogosan a tulajdonát képezi onnantól, és maximum egy apokalipszis veheti el tőle azt. A The Crew példáján okulva viszont világossá vált sokaknak, ha az apró betűs részben licenc jogok vannak a szövegbe foglalva, akkor nincs biztonságban az a bizonyos digitális tartalom. A Ubisoft a fent nevezett játékot először levette a digitális piacterekről, majd a bejelentés után leállította a szervereket, végezetül elkezdte visszavonni a licenceket is, ezzel játszhatatlanná téve azt.
Az eset hatására mozgalom indult "Stop Killing Games" névvel, az USA-ban pedig Kalifornia állam kormányzója kedden aláírt egy új törvényt, ami megakadályozza január elsejétől a digitális bolttal rendelkező áruházakat és cégeket, hogy megtévesztő magatartást gyakoroljanak. Kaliforniában ez többek között érinteni fogja a Microsoft Store, a Steam, a PlayStation Store, a Nintendo eShop, és a Ubisoft Store webes felületeit is. 2025-től nyíltan fel kell tüntetniük, hogy a "vásárlás" csak licencet takar e.
Jó példa még a digitális tartalmak illékonyságára az egy évtizeden át nagy népszerűségnek örvendő Kim Kardashian: Hollywood mobiljáték, amit több mint 145 millióan töltöttek le, és idén április hetedikén szűnt meg. A mikrotranzakciókkal bőségesen ellátott "életszimulátor" sok ember több éven át megvásárolt cuccait rántotta magával a mélybe, így tanulságos esetként áll a jövőre nézve, viszont úgy tűnik legalább Kaliforniában elindult valami változás, amit remélhetőleg mások is követnek majd.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.