Frissítve: Segített az Activision Blizzard felvásárlása a Game Passnek?

  • Írta: zoenn
  • 8 órája
  • Pletyka
Link másolása
Lapértesülések szerint a 69 milliárd dolláros akvizícióból származó növekedés még nem érte el azt a cél, amire a Microsoft számított. A Game Pass felhasználói bázisa sem ugrott meg számottevően.

A The Information magazin új jelentése szerint, az Activision Blizzard felvásárlása nem igazán segítette eddig az Xbox Game Pass vagy úgy általában a Microsoft játékos üzletágának növekedését. A 69 milliárd dolláros üzlet még nem érte el a kitűzött célokat.

A Microsoft abban reménykedett, hogy a kibővült portfóliónak hála több játékos fizet elő a szolgáltatásra, és több fejlesztőt késztetnek arra, hogy játékaikat a Game Passben is kiadják. Ehelyett a belső források szerint "több vezető játékstúdió nemet mondott a Microsoft javaslatára", mivel aggódtak a várható bevételcsökkenés miatt.

Denny Fish portfólió menedzser - aki olyan alapokat felügyel, mint a Microsoft 800 millió dolláros részvényei -, kerek-perec kijelentette, hogy az Activision csalódást okozott.

A redmondi vállalat azt a célt tűzte ki maga elé, hogy 2030-ra elérjék a 100 millió előfizetőt - tavaly februárban még csak 34 millióan voltak, és az elmúlt két évben a növekedés üteme nem úgy alakult, ahogy szerették volna.

Eközben a cég megemelte a szolgáltatás díját is, miközben egy új szintet, a Game Pass Standardot is bevezette, amely gyakorlatilag elvette a konzol-előfizetőktől a Day One kiadásokat, hacsak nem frissítettek Game Pass Ultimate-re.

Külön érdekesség az is, hogy bár a Microsoft arra számított, hogy több stúdió és a kiadó bérel majd náluk Azure felhőszervereket, ehelyett még a saját tulajdonában álló Activision továbbra is Google Cloud és Amazon Web Services szolgáltatást használja, és elsősorban saját szervereire támaszkodik a fejlesztés során.

A Microsoft máris cáfolja az elhangzottakat

Update! A Microsoft hamar reagált a The Information fent taglalt, összegzésére, az Insider Gaming hozta először nyilvánosságra a Microsoft és az Activision hivatalos lebontását. A cikkből kiderül, hogy a 2024-es második üzleti negyedévtől a 2025-ös első üzleti negyedévig rendszeresen 61-62%-os bevételnövekedéssel zárt az Xbox tartalmi is szolgáltatási részlege. Azösszegzés szerint az Activision Blizzard King felvásárlása ennek a növekedésnek mintegy 85%-áért volt felelős.

Mi több a Microsoft vezérigazgatója, Satya Nadella már a tavalyi év végén elárulta, hogy az Xbox aktív játékosszáma rekordmagasan áll, a Call of Duty: Black Ops 6 Game Pass-os rajtja pedig a szintén előfizetői rekordot döntött. Nadella elmondása szerint több mint 500 millió aktív játékost mérnek az Xbox-platformokon. Habár az nem egészen egyértelmű, hogy ebbe az összesítésbe beleszámolják-e a felhős szolgáltatás vagy a PC-s Xbox-kliens játékosait is, Nadella azt nyíltan leszögezte, hogy az Xbox Cloud Gaming felhasználóinak száma is rendszeres növekedést mutat.

1.
1.
memoryman
Ők is azt hitték mint az összes streaming szolgáltató, hogy az embereknek végtelen pénzük van és majd nekik is fizetni fognak minden hónapban egy összeget? Sőt majd még többet, mert emelni is fognak?
:D

update: Kedves Microsoft. Nem azt írták, hogy nincs bevételnövekedés, hanem azt hogy a megtérülés gyorsasága kétséges.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...