Command & Conquer: Red Alert 3

  • Írta: Ca$h
  • 2008. december 2.
Link másolása
Értékelés 8.8
Az eredetileg csak egy kiegészítő lemeznek készült Red Alert valami oknál fogva mindig is sokkal nagyobb eladásokat és sikert könyvelhetett el magának, mint komoly nagytestvére, a Command & Conquer. Ezt valószínűleg a poénos stílusának és rendkívül ötletes egységeinek köszönhette. A C&C3 megjelenése után már mindenki tudta, hogy a Red Alertnek is eljön egyszer a harmadik része. Eljött! Nagyon vártuk! Megérte!
Az orosz birodalom romokban hever, a szövetségesek közelednek a Kreml felé, hiába a sok próbálkozás; Hitler megölése, a Romanov dinasztia felemelkedése, a vereség a küszöbön van. Krukov tábornok (Andrew Divoff, Lost) már menekülésre adná a fejét, amikor Cserdenko főtitkár (Tim Curry, Adams Family) mosolyogva közli vele, hogy van még remény. A zseniális orosz tudós, Dr. Zelinszki (Peter Sormare, Bad Boys II) újra életre keltette a legendás orosz időgépet, ezzel megnyílt számukra a lehetőség, hogy megöljék Einsteint. Ezzel végleg megszüntetve a technológiát, amire a szövetségesek egész hadereje épült. Vissza is mennek az időben és halálos kézfogással gratulálnak a szegény zseninek. Mikor megérkeznek a saját jelenükbe, természetesen az orosz birodalom virágzik, övék csaknem az egész világ, a szövetséges haderők már csak Angliában vannak jelen. Azzal azonban senki sem számolhatott, hogy eközben a Japán birodalom rendkívüli módon megerősödött és hadat üzent nekik és a szövetségeseknek is. Krukov tábornok ekkor azt javasolja, hogy vessék be ellenük legfélelmetesebb pusztító fegyverüket, az atomot. Erre persze mindenki bután néz rá… az atomot? De hát megölték Einsteint, nem volt senki, aki felfedezze…

C&C mint vérbeli stratégia

Annak ellenére, hogy a C&C3 megjelenése után igencsak szép eladásokat sikerült produkálni, rengeteg támadás érte a játékot, hogy nem is igazi stratégia, hiszen a frakciók nincsenek normálisan kiegyensúlyozva, illetve mindig az nyer, aki hamarabb gyártja le az első öt Mammuth Tankot. Hatalmas rajongója vagyok a sorozatnak, de pár multis meccs lejátszása elég volt ahhoz, hogy tudjam, sajnos az embereknek igaza volt. Ha valaki jól játszott a Scrinnel, akkor senkinek sem volt esélye ellene, még akkor sem ha én gyorsabban gyártottam le azt a bizonyos öt Mammuth Tankot.  


Mindezek ellenére nagyon örültem az új résznek, hiszen először sikerült bebizonyítani a nagyérdeműnek, hogy igenis konzolon is lehet RTS-t készíteni, nem mindennapi irányítással. Amit ráadásul a Kane's Wrathben még tökéletesebbre sikerült finomítani. Nem gondoltam volna, hogy ez lehetséges, de a tökéletest is képesek voltak még annál is jobbra fejleszteni az EA Los Angeles-nél. A Red Alert 3-ba olyan forradalmi ötleteket sikerült belerakni, amitől minden RTS rajongónak Joker mosoly fog megjelenni az arcán. Természetesen a körkörösen megjelenő menüt megtartották, ezenfelül a bal ravasz megnyomásával ki tudjuk nagyítani magunknak a térképet, közben pedig a jobb joy mozgatásával pillanatok alatt ott tudunk teremni bárhol. Végre valahára lesz egy visszavonuló mozdulat is, amivel az egységeink hátrafelé fognak elindulni, de közben folyamatosan lövik az őket hátulról sorozókat. Minden egyes emberünknek és járművünknek lesz egy speciális képessége, amiket hihetetlen odafigyeléssel és profizmussal dolgoztak ki nekünk, sokszor ezeknek köszönhetjük majd egy-egy csata sikeres kimenetelét. A szövetségesek kommandósa, Tanya például képes pár lépésig visszapörgetni az időt, ezzel megmentve a saját életét vagy akár másokét. A csigalassúsággal közlekedő orosz bombázók, képesek lesznek tripla sebességre kapcsolni. A szövetséges gyalogosok, előretartott pajzzsal tudnak rohamot indítani és még sorolhatnám a jobbnál jobb képességeket.


Beleraktak a játékba egy Battle for Middle Earth-öt idéző „szuperfegyver fát" is – a kedvencem. Amiket a parancsnoki pontokból tudunk magunknak „megvenni". Ezek mértéke attól függ, hogy mennyi ellenséges egységet győztünk le, vagy éppen hány sikeres támadást vittünk véghez. Nincs több egyirányú stratégiázás, legerősebb egységekre való koncentrálás, itt minden embernek és járműnek megvan a halálos ellensége, és ahhoz, hogy sikerre vigyük a hadműveletet, kénytelenek leszünk minden lehetséges haderőt megmozgatni, különben pillanatok alatt fel fognak minket morzsolni a zseniálisan kidolgozott kő-papír-olló elv alapján. Sikerült végre a C&C-ből egy vérbeli stratégiát faragni, ami így több mint 10 év távlatából már éppen ideje volt szerintem!


Párban szép az élet


Számomra a legnagyobb meglepetést a co-op lehetősége nyújtotta, egyszerűen nem tudtam elképzelni, hogyan lehet ezt megoldani egy stratégiai játékban. Attól féltem, hogy túlságosan könnyű lesz így a kampány, de szerencsére csalódnom kellett, mert aki a legnehezebb fokozatra állítja a gammát, annak még a barátjával együtt is igencsak fel kell kötnie azt a bizonyos gatyát. Mindegyik frakciónál - nagyjából úgy a hatodik pályánál - olyan szinten bekeményít a gép, olyan meglepetéseket képes produkálni, hogy az ember sosem érezheti magát biztonságban, legyen akármekkora védelme, vagy hadereje. Tökéletesen össze kell dolgozni a társunkkal, minden lépést alaposan át kell gondolni, már csak azért is, mert a co-op kampányban nem lehet elmenteni az állást. Tehát csak okosan gyerekek, élvezzétek ki minden pillanatát a játéknak, nem két perc lesz mire a végére értek!


A sorozat hatalmas rajongójaként be kell, hogy valljam nektek, teljesen lenyűgözött a játék. A C&C3 is nagyon tetszett, de ez minden képzeletet felülmúlóan jóra sikerült. Természetesen a jól megszokott átvezető filmeket sem hagyták ki belőle, sőt, olyan sztárparádét sikerült megszerezni az ügynek, hogy csak győzzük kapkodni a fejünket a nagyobbnál nagyobb színészek után. A kötelező kislányokról nem is beszélve, C&C-ben még sosem volt ennyi gyönyörű lány, akikről szerencsére kapni fogunk ajándékba egy nagyon dögös posztert is, aztán vigyázni rá, mert igazi kincsnek számít. Ahogyan kell, még az Oscar-díjas színészek is olyan pocsék alakítást nyújtanak, hogy az ember sírni tud a nevetéstől egy-egy túljátszott arcmimika láttán. Teli találat lett a játék emberek, telitalálat!


Sajnos a konzolosok ezúttal egy picit pórul jártak, magam sem értem hogy miért, de valószínűleg az ideális frame-rate miatt, a játék grafikája nem olyan, amilyennek lennie kéne. Elég csak megnéznetek egy kisfilmet a PC-s grafikáról, és érteni fogjátok, hogy miről beszélek. Persze nem kell olyan katasztrofális romlásra gondolni, de ezúttal a PC-s változat sokkal szebbre sikerült. Ezen kívül, sajnálatos módon a legnagyobb erőssége a stuffnak – a vérbeli stratégia - egy picit hátráltatni fog minket a sikerben, ugyanis egy komolyabb csatánál, amikor elszabadul a pokol, meg fogjuk érezni annak a fránya egérnek a hiányát. Ez sem annyira vészes dolog, nyilván hosszú órák, napok gyakorlásával profin megtanulható a kezelése, de tény, hogy egérrel nem lennének ilyen gondjaink.


Én személy szerint, – és nem vagyok egyedül a véleményemmel – simán 10 pontot adnék erre a zseniális RTS-re, de szőrösszívű veterán teszterként, kénytelen voltam mindent figyelembe venni és így jött ki a végleges eredmény. A játék koránt sem hibátlan, még ha oly élvezetes is. Mindezek ellenére úgy gondolom, hogy kötelező vétel minden stratégának, egy igazi üdítő színfolt ezekben a hideg koratéli estékben.

Kapcsolódó cikkek

16.
16.
Chavez
Szia Cash!



Írtam az e-mailedre!
15.
15.
t.roli
Őőő, játékokra gondoltam, nem a gépre :)
14.
14.
zaz
13.
13.
Ca$h
zaz: piaaaaaaaaaaaa 17:54-kor?!? Hmmmm... te ismersz engem!!! =)))
12.
12.
zaz
Cash..megint a pia beszélt belőled:):):)
11.
11.
Ca$h
chavez: keress rá a neten, csak van egy videó róla... egyébkétn csodálkoznál mennyire profivá fejlődött az irányítás! ;)
10.
10.
Chavez
No ez igaz Cash, vizont fullra nem tudom elképzelni, hogyan játsszák a Red Alert 3-at mondjuk xboxon.



t.roli

Mivel webshopon nem is igazán éri meg számítógép alaktrészeket vásárolni. Mindenki szaküzletekben rakja össze a saját gépit :) Mint ahogy én tettem vagy a haverjaim, vagy a szomszédságaim :D
9.
9.
t.roli
"hát igen, régebben pont fordítva volt, de manapság már a legtöbben konzolt vesznek, ha jétszani akarnak, mert viszonylag olcsó, sokéig megmarad és hibátlanul futnak rajta a játékok! ;)"

Ez pont így igaz. webshopnál dolgozok, oszt ott is biza a konzol a nyerő, vagy a nagyon olcsó gagyi hátékok (cityinterctive) vagy pár evm, cool game. a pc nem üzlet hogy úgy mondjam :)
8.
8.
Ca$h
Optimus: elég sok mindent lehetett volna még írni a játékról, igyekeztem megfogni a lényeget és az újításokat... =)



t.roli: hajrá! =)



chavez: hát igen, régebben pont fordítva volt, de manapság már a legtöbben konzolt vesznek, ha jétszani akarnak, mert viszonylag olcsó, sokéig megmarad és hibátlanul futnak rajta a játékok! ;)
7.
7.
Chavez
Cash!



Ez elég baj, hogy a legtöbb játékteszteket konzolokon próbáljátok...

mi legtöbben itt szerintem pc-sek vagyunk... így hát jól jönne 90% pc-s teszt...

:)
6.
6.
t.roli
Agyament egységként használod a delfint, de a hidegháborúban használták őket, mégpedig tengeralattjátók felfedezésére :)

Szal a C&C sokszor túlzásnak tűnik, de szinte mindig van valóságalapja (inkább a Red Alert vonalra gondolok).



A játék jó, konzolon még nem próbáltam, egekig nem magasztalnám, sztem a C&C3 jobb volt, és valószínüleg én is 8.8 pontot adnék rá (vagy fogok majd rá adni a tesztemben)

De sztem túllicitállak és én adok neki egy 8.9 et a szebb PC-s graf miatt :)
5.
5.
Optimus Prime
Akkor a PC-s verzió akár 10-est vagy erős 9.5 körüli értékelést is kaphatott volna? :)

A demó után megtetszett a játék, bétában ugyanis csak multi volt. A grafika gyönyörű, az irányítás a megszokott - némely RTS-étől a falra mászok. Ca$h nem írtál az agyament egységekről, mint harci medve vagy delfin. Persze a járművek se kutyák - bár az s van:D. A videók is jók, mikot megláttam Tim Curryt majd Peter Stormaret majd röhögőgörcsöt kaptam. No meg George Takei a az erőltettet akcentusával. Meg a játék közbeni mini videók, az orosz tábornok "That's what you can doing? Destroy that builng. Destroy thet powerplant..." XD A lányok kissé már-már alul öltözöttsége kissé már hatásvadász, de nem hiszem hogy bárkit zavarna.
4.
4.
Ca$h
Gyerekek! A legjobb és vérbeli stratégia a konzolvilágra vonatkozik lévén azon készült a teszt... :/



Zaz: még te mondod, hogy mikor folytatjuk? rohadjál meg... majd ha befejezed azt a fos last remnantet... =) de addig is nazi zombies! =)))
3.
3.
zaz
mikor folytatjuk papa?;)
2.
2.
tommy93
Nem értem én miért nem inkább pc-n próbáltátok ki : /
1.
1.
Chavez
Jó teszt, de miért vérbeli stratégia ez? nekem vérbeli rts-nek számit a Total war vagy a company of heroes...

Ám egérrel sokkal jobb szobakommandírozni etz tény:) az rts nem konzolra való.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...