A Capcom mostanában mint valami táltos paripa csak úgy ontja magából a jobbnál-jobb címeket. Gondoljunk csak a Street Fighter 4-re, Resident Evil 5-re előkészületben van mindenki nagy kedvencének, a Dead Risingnak a második része, akárcsak a nagy sikerű Lost Planetnek a folytatása. Éppen ezért lehet arra számítani, hogy a legendás Super Nintendós Bionic Commando újragondolása is hasonlóan színvonalas lesz...
Láttunk már ígéretes videókat, olvashattunk bíztató híreket róla, de ezúttal a készítők egy demóval örvendeztettek meg minket, ami igaz, csak goldos felhasználók számára elérhető, de én szerencsétekre közéjük tartozom.
Személy szerint nagy rajongója vagyok mindegyik Capcomos sorozatnak, nagyra tartom ezeket a japán srácokat, mint igazából mindent ami Japánnal kapcsolatos. Éppen ezért szuperszonikus sebességgel töltöttem le a demót, időnként még ostorral is csapkodva szegény boxomat, mert valahogy csak nem akart a szokásos standard, nevetséges letöltési sebességnél jobb teljesítményt nyújtani szegénykém. Miután végre lejött, egy Resi5 színvonalával versenyző, végtelenül ötletes és igényes menü fogadott, majd elindítva a stuffot, rögtön éreztem, hogy itt bizony valami nem stimmel.
Nagy kapkodásomban csak ekkor vettem észre, hogy ez bizony nem egyjátékos, hanem multis demó. Ekkor már picit szkeptikusabban álltam hozzá a kérdéshez, lévén rögtön egy ilyennel nyitni vagy végtelenül bátor, vagy nevetségesen botor dolog. Ebből sajnos az ember rögtön arra következtet, hogy a gammának annyira jó lett a többjátékos része, hogy a Capcom ezt első kézből meg akarta osztani velünk. Természetesen jómunkásember teszterként pozitívan álltam hozzá a kérdéshez, de lelkesedésem hamarosan, amolyan csaknem Rozsomákos dühkitörésbe fordult, aminek első kézből a kontrollerem, majd a TV-m, végül az XBoxom és lehet, hogy még a szobám is nagy mértékű rombolási veszélynek lett -de csak majdnem-, kitéve. De ne menjünk ennyire előre.
Első ránézésre a grafika igencsak kellemesnek tűnhet, de pár perc után már leginkább csak egy jobban sikerült live-os arcade játékban fogjuk érezni magunkat. Adott lesz nyolc, különböző foszforeszkáló színben pompázó páncélos katona, akik idióta módon, jobbra balra lógva és pókembert megszégyenítő mutatványokat produkálva kétségbeesetten küzdenek az életükért. A bal kezünkön lévő bionikus karral egész király mozdulatokat tudunk végrehajtani, a szimpla biohintázáson kívül jól nyakon tudjuk csapni a másikat, vagy éppen a földhöz tudjuk vágni, de legrosszabb esetben is minimum lelassítjuk, hogy könnyebb célponttá váljon. Ez mind szép és jó, csak éppenséggel a végtelenül magas szintű reflexekkel, türelemmel, kitartással és túlcsorduló versenyszellemmel megáldott kis 10-12 éves kölkök sajnos még csak esélyt sem adnak a magamfajta vén rókának arra, hogy ezeket a jó kis mozdulatokat sikerre vigye. Pillanatok alatt leszednek egy lövéssel, másodpercenként öt halált biztosítva ezzel az újonnan jött gémernek.
Persze engem se ma szedtek le a falvédőről, birka türelemmel, amolyan fanfárokkal kísérve, végre én is magamhoz markoltam valami jó kis fegyvert, ha már a Bionic Commandoban semmire sem tudtam használni a biokaromat. Mondanom sem kell, hogy az ég világon senkit se tudtam még csak megkarcolni se vele. Ekkorra már kezdett felmenni a pumpa, de azért adtam még tíz drága percet az életemből, hogy jobb eredményeket érhessek el. Hiba volt…
Pár perccel később már több száz mega szabad helyhez jutott a merevlemezem és közösen lélegeztünk fel a boxommal, mikor végre visszakerült a drive-ba a World at War. Hogyan tudnám összegezni a történteket? Úgy gondolom, hogy léteznek olyan játékok, amiknek egyszerűen nem szabad multis részt csinálni. Tisztában vagyok én azzal, hogy ha meg nem lenne, mindenki azon sírna, hogy nincsen és biztosan pár ponttal kevesebbet kapnának a kritikusoktól. A dolognak ezt a részét sikerült teljesíteni, csak éppenséggel a koncepcióval és az átgondolással vannak itt elementáris problémák. Biztosan lesznek, akik másképp gondolják majd, de ez így első ránézésre borzalmasnak tűnik. Nagy hiba volt pont ezzel a demóval nyitni, amikor az egyjátékos rész igencsak jónak ígérkezik. Ez bizony kapufa volt kedves Capcom, most szomorú vagyok. De ne csüggedjetek, nagyjából egy hónap múlva jelentkezem a végleges teszttel és akkor már szerintem jó hírekkel fogok szolgálni. Bár ezt már sosem lehet tudni előre!
Személy szerint nagy rajongója vagyok mindegyik Capcomos sorozatnak, nagyra tartom ezeket a japán srácokat, mint igazából mindent ami Japánnal kapcsolatos. Éppen ezért szuperszonikus sebességgel töltöttem le a demót, időnként még ostorral is csapkodva szegény boxomat, mert valahogy csak nem akart a szokásos standard, nevetséges letöltési sebességnél jobb teljesítményt nyújtani szegénykém. Miután végre lejött, egy Resi5 színvonalával versenyző, végtelenül ötletes és igényes menü fogadott, majd elindítva a stuffot, rögtön éreztem, hogy itt bizony valami nem stimmel.
Nagy kapkodásomban csak ekkor vettem észre, hogy ez bizony nem egyjátékos, hanem multis demó. Ekkor már picit szkeptikusabban álltam hozzá a kérdéshez, lévén rögtön egy ilyennel nyitni vagy végtelenül bátor, vagy nevetségesen botor dolog. Ebből sajnos az ember rögtön arra következtet, hogy a gammának annyira jó lett a többjátékos része, hogy a Capcom ezt első kézből meg akarta osztani velünk. Természetesen jómunkásember teszterként pozitívan álltam hozzá a kérdéshez, de lelkesedésem hamarosan, amolyan csaknem Rozsomákos dühkitörésbe fordult, aminek első kézből a kontrollerem, majd a TV-m, végül az XBoxom és lehet, hogy még a szobám is nagy mértékű rombolási veszélynek lett -de csak majdnem-, kitéve. De ne menjünk ennyire előre.
Első ránézésre a grafika igencsak kellemesnek tűnhet, de pár perc után már leginkább csak egy jobban sikerült live-os arcade játékban fogjuk érezni magunkat. Adott lesz nyolc, különböző foszforeszkáló színben pompázó páncélos katona, akik idióta módon, jobbra balra lógva és pókembert megszégyenítő mutatványokat produkálva kétségbeesetten küzdenek az életükért. A bal kezünkön lévő bionikus karral egész király mozdulatokat tudunk végrehajtani, a szimpla biohintázáson kívül jól nyakon tudjuk csapni a másikat, vagy éppen a földhöz tudjuk vágni, de legrosszabb esetben is minimum lelassítjuk, hogy könnyebb célponttá váljon. Ez mind szép és jó, csak éppenséggel a végtelenül magas szintű reflexekkel, türelemmel, kitartással és túlcsorduló versenyszellemmel megáldott kis 10-12 éves kölkök sajnos még csak esélyt sem adnak a magamfajta vén rókának arra, hogy ezeket a jó kis mozdulatokat sikerre vigye. Pillanatok alatt leszednek egy lövéssel, másodpercenként öt halált biztosítva ezzel az újonnan jött gémernek.
Persze engem se ma szedtek le a falvédőről, birka türelemmel, amolyan fanfárokkal kísérve, végre én is magamhoz markoltam valami jó kis fegyvert, ha már a Bionic Commandoban semmire sem tudtam használni a biokaromat. Mondanom sem kell, hogy az ég világon senkit se tudtam még csak megkarcolni se vele. Ekkorra már kezdett felmenni a pumpa, de azért adtam még tíz drága percet az életemből, hogy jobb eredményeket érhessek el. Hiba volt…
Pár perccel később már több száz mega szabad helyhez jutott a merevlemezem és közösen lélegeztünk fel a boxommal, mikor végre visszakerült a drive-ba a World at War. Hogyan tudnám összegezni a történteket? Úgy gondolom, hogy léteznek olyan játékok, amiknek egyszerűen nem szabad multis részt csinálni. Tisztában vagyok én azzal, hogy ha meg nem lenne, mindenki azon sírna, hogy nincsen és biztosan pár ponttal kevesebbet kapnának a kritikusoktól. A dolognak ezt a részét sikerült teljesíteni, csak éppenséggel a koncepcióval és az átgondolással vannak itt elementáris problémák. Biztosan lesznek, akik másképp gondolják majd, de ez így első ránézésre borzalmasnak tűnik. Nagy hiba volt pont ezzel a demóval nyitni, amikor az egyjátékos rész igencsak jónak ígérkezik. Ez bizony kapufa volt kedves Capcom, most szomorú vagyok. De ne csüggedjetek, nagyjából egy hónap múlva jelentkezem a végleges teszttel és akkor már szerintem jó hírekkel fogok szolgálni. Bár ezt már sosem lehet tudni előre!
Kapcsolódó cikkek
Ca$h: láttam live-on h X-ment toltad utoljára,szted milyen a játék? nekem nagyon bejön :D
De meglátjuk majd... neki fogok állni!
Giga: szeretettel várlak... ;)
tjames: Resi5 miatt csalódtam benned! =) A Single-ben én is bízom! =)))
#6: Nekem sem jött be a Resi5. :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.