iPhone Sorozat iPhone játék válogatás - volume 4.

  • Írta: Daks
  • 2009. május 11.
Link másolása
iPhone sorozatunk körül immáron két hónapja síri csend honolt, mea culpa, a tavaszi játékáradat elnyomta kedvenc kis zsebkonzolunkat. Mit látok? Zsebkonzolunkat? Hát persze! Merthogy nincs mostanában semmi különleges abban, ha konzolnak nevezzük az iPhone-t, tudniillik legalább annyi jó mennyiségű cucc jelenik meg rá, mint a PSP-re, vagy a DS-re. Ezen remélem nincs is mit vitázni, következzen hát a negyedik játék válogatás, a szokásoknak megfelelően hat friss megjelenéssel, és hat régebbi, de kihagyhatatlan címmel.
Friss játékmegjelenések:

Assassins Creed: Altairs Chronicles (2009. április 21. Ára: 7,99€)

Számomra az utóbbi idők legnagyobb iPhone-os játékélményét az Assassins Creed: Altairs Chronicles adta. Pedig nincs benne semmi olyan, ami szokatlan módon használná ki az okostelefon adta lehetőségeket, inkább csak arról van szó, hogy ennek köszönhetően az iPhone is felnőtt a felső kategóriás stuffok világához. A PC-n és konzolon is nagy sikert aratott Assassins Creed előzményeit feldolgozó játékban Acre, Aleppo, Damascus, Jerusalem, Masyaf és Tyre városaiban fordulhatunk meg, átélve mindazt az eseménysorozatot, ami a nagygépes kalandokhoz vezetett. Noha a játék menüje az Animus-t idézi, a történet középpontjában ezúttal nem Desmond Miles, hanem az igazi főhős, Altair áll -persze mondanom se kell, hogy ettől még izgalmasabbá válik a sztori. Ami a játékmenetet illeti, csak szépet és jót tudok elmondani az anyagról, a grafika nagyon ott van, a teljes pálya 3D-s, tényleg olyan, mintha valami komoly PSP játékot tolnánk. Maximálisan megéri a 8 eurót, aki teheti, azonnal szippantsa le a programot az AppStore-ról, nem fogja megbánni, az tuti!


Wolfenstein 3D Classic (Megjelenés: 2009. március 23. Ára: Free / 1,59€)

Kevesen tudják, hogy nem a Doom, hanem a Wolfenstein 3D volt az első igazi háromdimenziós first person shooter – leszámítva persze a 70-es évek Maze War és MIDI Maze címeit, bár komputert akkortájt leginkább még csak a Star Trekben láthatott a nagyérdemű. Szóval az id Software korszakalkotó játékáról, a Wolfenstein 3D-ről van szó, mely március utolsó napjaiban átköltözött iPhone-ra. Semmi meglepetés nincs benne, kicsit kockátlanították grafikát, de minden más maradt a régiben, a Classic szó itt tényleg azt jelenti, amire kitalálták. Azt a Wolfensteint nyomhatjuk, amit még tizenhét éve a 486 DX-en is toltunk. Persze a 101 gombos billentyűzetet itt az érintőképernyő váltotta fel, de egy virtuális tapi joysticknál és egy lövés gombnál nincs is többre szükségünk a náci tisztek mészárlásához. Die Führer, Die!


Crazy Machines (Megjelenés: 2009. április 9. Ára: 2,39€)

A Crazy Machines neve sem lehet ismeretlen az öreg gamereknek, az őrült professzor feladványai ugyanis több ízben is tiszteletüket tették már a képernyőinken. A legújabb kiadásban nem kevesebb, mint 50 pálya kapott helyet, a feladatunk pedig az, hogy megadott elemek segítségével valósággá tegyük a prof. által megálmodott láncreakciókat. Az égő gyertya felfűti a mini gőzgépet, az beindít egy futószalagot, ami elszállít egy másik gyertyát az ágyúhoz, ez utóbbi által kilőtt golyó mandinerből beindítja az elemlámpát, a lámpa fényét egy napkollektor összegyűjti, felpörgeti a ventilátort hajtó motort, a ventilátor szele feldönti a dominókat, amik rádőlnek egy lábpumpára, eloltva az első gyertyát. Hát nem ötletes? És ebből bizony van egy pár! Az egyetlen gond talán csak az az egésszel, hogy legtöbbször csak egy megoldás létezik a feladat megoldásához, bár vigasztaló, hogy egy-egy pálya olykor 10-15 perc gondolkodást és kísérletezést is igénybe vesz.


24: Special Ops (Megjelenés: 2009. április 4. Ára: Free / 3,99€)

Jack Bauer egy isten. Odaveri Bondot, Sam Fishert, de talán még az öreg Snake-et is. A 24 újrafogalmazta az akciófilmek 80-as, 90-es években megfakult hírnevét, a sikersorozat eseményeit pedig immáron iPhone-on is átélhetjük. A 24: Special Ops klasszul eltalálta a film hangulatát, folyton szól a betétdal, minden küldetés egy „The following takes place between..." felirattal kezdődik, aztán jön a szokásos darabokra osztott képernyő, némi képregényes beszélgetés, végül pedig akcióba lendülhet a másodpercek istene, Bauer ügynök. Sajnos a játék nem nagy eresztés, a grafika nem is igazi 3D, csak felső nézetből követhetjük az eseményeket, de egy igazi fant ez nem riaszthat el! Itt a hangulat számít, semmi más.


Let's Golf! (Megjelenés: 2009. március 11. Ára: 4,99€)

Noha az iPhone-os Tiger Woods-ot még nem próbáltam, a Let's Golf! annyira kielégítette minden igényemet a sportág iránt, hogy nem is vágyok új élményekre. Persze a Wii Sports-ot nem überelheti semmi, ezt legalább a suliba, meg a BKV-n is magunkkal tudjuk vinni, egy kis kikapcsolódás céljából. A Let's Golf!-ban négy helyszínen, Angliában, a Fidzsi-szigeteken, Amerikában és Skóciában fordulhatunk meg, a pályák pedig összesen több mint 60 lyukra elég kikapcsolódást biztosítanak nekünk, játékosoknak. A grafika 3D-s, a figurák egy picit Wii-sek, de nagyon aranyosak, maga a játékmenet pedig úgy épül fel, hogy a képernyőt fogdosva nekünk kell beállítani az ütő típusát, az ívet, meg az erősséget, aztán pedig imádkozni, hogy a labda is arra menjen, amerre megálmodtuk. Azért jópofa lett volna, ha a mozgásérzékelőt is használhatjuk, de így is nagyon jó játék lett a Let's Golf!, érdemes kipróbálni.


Wild West Pinball (Megjelenés: 2009. március 27. Ára: 0,79€)

A friss megjelenések közül a hatodik, egyben utolsó bemutatásra kerülő anyag nem más, mint a Wild West Pinball, ami kedvező árával és nagyszerű hangulatával nem kisebb rangot ért el, mint az utóbbi idők legkeresettebb iPhone játéka. Az AppStore az elsők között ajánlja, meg is értjük, hiszen nagyszerűre sikerült. A címe magyarázza a tartalmat, filléreinkért cserébe egy vadnyugati témájú flippert kapunk, egyik legnagyobb erényeke pedig, hogy folyamatos, tiszta, lágy mozgással suhan a golyónk, ez a 40 képkocka / másodperc pedig felettébb üdítő tud lenni a sok, hardver határait súroló 3D-s akciójáték után. Egyedül a kamerakezelés von le egy kicsit az értékből, a képernyő ugyanis mindig követi a golyó útját, leeséskor pedig még szinte nem is látjuk a két kart, de már nyomnunk kell őket, hogy visszaüssük a golyót. Azért nagyon állat az egész!


Korábban megjelent, nagy címek:

Uno (Megjelenés: 2008. november 14. Ára: 3,99€)

A póker, a römi és a pasziánsz mellett még egy kártyajátékot szeretek nagyon, az Unót. Egyszerűek a szabályok, a ledobott kártyára egy ugyanolyan színűt, vagy értékűt kell tenni, és az nyer, akinek a kezéből a leghamarabb elfogynak a lapok. A legkisebbektől a legidősebbekig bárki élvezheti, a nyári táborok unalmas délutánjainak hangulata pedig végre visszaköszön iPhone-on is. A Gameloft-féle Uno játék nagyon jó lett, a kártyamozgás szépen animált, a hangok kellemesek, egyedül egy valamit nem lehet: csalni. Ha nincs szín, muszáj rárakni a +4-est a paklira, nem lehet azt tartogatni, hogy a végén jól megszívassuk vele a kiszállni igyekvő ellenfeleket. Ezt leszámítva amúgy minden olyan mint az életben, és külön öröm továbbá, hogy még wireless, online és split screen multiplayer is van, ha éppen megunnánk a gép elleni játékot. Kell a francnak papírkártya, ez a 21. század!


Platinum Solitaire (Megjelenés: 2008. július 9. Ára: 1,59€)

Régóta kerestem már egy valamire való iPhone-os pasziánszt, és a Platinum Solitaire személyében végre rá is találtam a nagy kiválasztottamra. Az asztal és a kártyák gyönyörűek, a menüben üdítő jazz muzsika szól, maga a játék pedig 5 pályát és 5 játékmódot kínál fel, utóbbiak közül választhatunk a klasszikus solitaire, a golf, a pyramid, a freecell, a yukon, illetve a spider leosztások közül, tisztára mint Windows-on. Azt hiszem, a többit nem kell magyaráznom, egyszerűen imádok kártyázni!


Fieldrunners (Megjelenés: 2008. október 5. Ára: 2,39€)

Sokan ajánlották a fórumon a Fieldrunners-t, nem is értem, hogy eddig hogy maradhatott ki a rovatból. Ebben a tower defense stílust képviselő játékban a dolgunk az, hogy megvédjük a bázist a folyamatosan támadó ellenséges egységektől. Először még kevesen jönnek, csöppnyi pénzünkből pedig csak egy-két ágyúra futja, a stratégiát pedig úgy kell kialakítani, hogy egy se tudjon átjutni a védvonalunkon. A legjobb megoldás az, ha ide-oda küldözgetjük az ellenséget egy ágyúkból kialakított labirintusban, lévén vannak olyanok is, akiket percekig kell lőni, mire hajlandóak végre megadni magukat. Egyetlen dologra vigyázzatok csak: a játék nagyon addiktív, könnyen éjjel 2-kor eszmélhettek fel, még ha csak egy fél órácska játékot is terveztetek a Barátok Közt után, amolyan feszültség levezetés címszóval.


Gridlock (Megjelenés: 2009. február 25. Ára: 0,79€)

Nagy klasszikus a Gridlock is, az 1970-es években feltalált puzzle játék sokadszorra, sokadik formában tér vissza. Az elv viszont a régi: parkolóőrként ki kell állnunk egy dugig tömött garázsból, úgy, hogy csak előre, vagy hátra mozgathatjuk az össze-vissza álló autókat. Néhány hely szabadon van, a kocsik elrendezését pedig úgy kell alakítani, hogy a mindig leghátul álló fehér kabriolet el tudja hagyni a telepet. És mindezt 230-szor kell megismételnünk, ha végig akarjuk vinni a játékot!


TV Show King (Megjelenés: 2008. november 3. Ára: 3,99€)

Régen minden vágyam az volt, hogy bekerüljek Klaussmann Viktorhoz a Szerencsekerékbe, aztán mivel ez sehogy se jött össze, maradt a tévé innenső felüli bámulása, és persze a minden bajt elmulasztó videojátékozás. A WiiWare-féle TV Show King iPhone-os feldolgozásában viszont végre én is szerepelhetek, próbára téve általános műveltségemet a zene, a történelem, a szórakozás, a földrajz, a sport, a mozi és a popkultúra témaköreiben. A legjobb pedig, hogy van online multiplayer is, így nem csak a folyton „csaló" gép ellen lehet kiállni, hanem igazi emberekkel is összeakaszthatjuk a bajszunkat. Csak kár, hogy nem igazi pénzért megy a csata.


GI Joyride (Megjelenés: 2009. február 22. Ára: 0,79€)


A második világháború kemény volt, ám nem csak a náci sereget egyedül tizedelő bátor lövészek és osztagparancsnokok érdemelnek saját játékot, hanem az őrültek is. A GI Joyride főhősei azt az eszement ötletet találták ki, hogy mi lenne, ha beülve egy páncélozott autóba, egyszerűen átszáguldanának az ellenséges területre, annyi németet elcsapva, amennyit csak lehet. Nekünk ezt az autót kell irányítanunk, a képernyő bal szélén van a fék, a jobb szélét fogdosva tudunk gázt adni, az egyes ugratók utáni egyensúlyozás pedig a telefon döntögetésével lehetséges. A fizika nagyon jó, még a grafika is helytáll, mi más kellhet még egy kis ámokfutáshoz?


Ennyi fért bele az iPhone játékokat bemutató sorozatunk negyedik részébe, remélem sikerült meghoznom a kedvet néhány cím kipróbálásához. A mostani összeállításból kimaradtak az érintőképernyőt és a mozgásérzékelőt forradalmi ötletekkel kihasználó címek, de hát úgy gondolom minden stílusba bele kell kóstolni. Elvégre hogyan is találnánk meg a legjobb játékokat az AppStore sok ezer címe között, ha nem lenne néha egy útmutató itt, a Gamekapcson, nem?

Kapcsolódó cikkek

12.
12.
Daks
hahah iphone danger? :D nem rossz otlet :)
11.
11.
TJJJ
Ez a Fieldrunners nagyon érdekel, nagy kedvenceim az ilyen Tower Defense játékok. Már csak egy Iphone kéne :P
10.
10.
Ca$h
Remek cikk, mint mindig és végre írtál a Filedrunnersről is, ami a személyes kedvencem már régóta! =)))
9.
9.
Daks
7: ezt nem tudom neked megerosíteni, de biztos van benne valami

8: nem gyozkodlek, kinek ez tetszik, kinek az :)
8.
8.
Tilla25
6. Jól nézki, de az a baj hogy a félképernyö elvan takarva. Ezzel az érintöképernyös megoldásal nem vagyok kibékülve.
7.
7.
szambotomi
az rendben van, hogy az iphone erősebb mint a psp, de abból a nagy erőből sokat elvesz a giroszkóp mozgásának kiszámítása, hogy irányítássá "alakítsa". Ha valaki ért hozzá, leírhatná hogy így van-e.
5.
5.
Tilla25
PS3-at csak az ára miatt hoztam fel. Lehet hogy többet tud az iphone a PSP-nél de nem a játék terén. Hülyeség összehasonlitani a PSP-t vele. PSP-nek nagyobb a játékbeli tudása. De én nem fogok vitázni, Iphone az én szemembe csak egy telefon marad. Majd ha megjelenik rá egy Final Fantasy Crisis core, Monster Hunter Freedom Unite, Phantasy Star Portable szintü játék akkor esetleg majd nevezem konzolnak. De ezzen tényleg nem akarok vitázni
4.
4.
fojesz
Ne haragudj, de hülyeség felhozni az iphone-zsebkonzol vitában a PS3-at. Remélem érted, hogy miért. És nem, ilyen játékokat nem lehet más telefonokra fejleszteni (legalábbis nem mindegyikre - nem vagyok otthon minden telefon teljesítménye terén), hiszen az Iphone a nagy teljesítménye (erősebb, mint egy PSP) mellett még spéci kezelésre is lehetőséget ad.



Természetesen igazad van, egy konzol nem attól konzol, hogy minél márkásabb játékok kerülnek rá. Hanem attól, hogy a piac, hogyan fogadja a telefont, a fejlesztők konzolként fogják-e fel vagy sem. Úgy gondolom az elég bizonyíték a fejlesztők álláspontjáról, hogy eddig több, mint 6000 játék készült az Iphone, mindez viharos sebességgel. Persze az iPhone nem csupán konzol, de aki szeretné használhatja csak játékra is. Az, hogy te nem tudsz focis játékot elképzelni rá, az egy dolog - sok mindent nem képzeltünk volna évekkel ezelőtt, s mára megvalósultak mind. A játékidő pedig megint más tészta: egyik játékért sem kérnek hatvan dollárt, hogy napokra elszórakoztasson. De egyébként gyanítom, hogy nem egy ilyen játékot találsz közöttük.
3.
3.
Tilla25
Ezeket a cimeket más telefonon is meg lehet találni. Egy konzol nem attól konzol hogy minél márkásabb játékok kerülnek rá. Iphone-re például focis játékot nem tudok elképzelni. Meg szerintem az egy órás játék idöt egyik játék sem haladja meg. Iphone azért még mesze van a konzoltol
2.
2.
ptogamer
Csak kinovi magat zsebkonzolla mert ha eszreveszitek a jatekok ara mar nagyon megy felfele!Es egyre tobb nagy cim van es meg lesz resi bioshock!
1.
1.
Tilla25
Zsebkonzol? Hát ezzen lehetne vitatkozni. Egy Iphone áráért egy PS3-mas készüléket veszel és szerintem ilyen játékokat más telefonra is lehetne fejleszteni
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...