The Settlers 7: Paths to a Kingdom

  • Írta: InGen
  • 2010. április 24.
Link másolása
Értékelés 6.8
Emlékszem, még nagyon-nagyon fiatal koromban odakeveredtem egy LAN-partyra, ahol két Starcraft meccs között néha előkerült egy kicsit a Settlers 3. Korábban is láttam már, s játszottam is Settlers epizódokkal, de valamiért mindig egy kicsit másik világnak tartottam a német Blue Byte nagymúltú sorozatát.
Ugyanis aki profi Settlers játékos volt, azt hatalmas tisztelet övezte, hiszen átlátott és megértett egy olyan nagy és összetett rendszert, amit egy akármilyen halandó nem tudott csak úgy az agyába vésni. Egészen addig a bizonyos LAN-ig szerettem nézni, ahogy valaki a Settlersszel játszik, mégpedig jól. Öröm volt figyelni, ahogy kialakul egy hatalmas birodalom, a kis munkások sürögnek-forognak, viszik a fát, hozzák a követ, a hentes készíti a húst. Végül aztán megkértem az egyik ottani barátomat, hogy tanítson már meg engem is játszani ezzel, mert annyira tetszik. Nem voltam könnyű eset, de végül sikerült, s akkor elmondhattam magamról: igen gyerekek, én tudok Settlersezni! Azóta sajnos eltelt már sok-sok év, s időközben sikerült elfelejtenem, ezért arra gondoltam itt az ideje újra belevetődni a sorozatba a legújabb epizóddal. Rossz hírem van: a Paths to a Kingdom még mindig ugyanolyan bonyolult, mint a tizenöt évvel ezelőtti részek, s még mindig nem igazán szeretek vele játszani.


A probléma, hogy ma már csak olyan emberek játszanak a Settlers-sorozattal, akikkel nem nagyon mennél el együtt egy házibuliba, akik szabadidejükben
Védelem helyett pusztítás
Mint minden mostanában megjelenő Ubisoft játékot, a Settlers 7-et is a DRM védelemmel szállítják, ami megköveteli az állandó internetkapcsolatot menet közben. A vásárlók azonban folyamatos problémákról számolnak be: sokszor nem engedi őket csatlakozni a szerver (így tehát még az egyjátékos módhoz sem férnek hozzá), nem látják a többjátékos hosztokat, s néha nem működik a mentés / betöltés sem.
valószínűleg közgazdasági könyveket olvasnak, s egyébként meg mindig is kitűnőek voltak matekból. Annak érdekében, hogy a bátor vásárló valamennyire megismerkedjen az új epizód játékrendszerével, a Blue Byte az egész egyjátékos kampányt átalakította egy nagy és hosszú tutorial résszé, ahol a borzalmas francia akcentussal megvert Zoe hercegnőt kell végigvezetnünk Tandrai birodalmán, hogy lenyomja ellenségeit, s békét teremtsen az országban. Mivel Zoe eddig nem nagyon vett részt háborúkban, így egy tapasztalt lovag, Sir Bors próbálja az egyes küldetések objektíváival a megfelelő irányba terelni őt, s egyben minket is. Ez egy ideig nagyon szépen megy, s aztán egyszer, úgy a kampány közepe felé beleütközünk egy akkora betonfalba, hogy háromszor is lepattanunk róla, mire rájövünk, hogy egyáltalán nem lehet úgy megcsinálni, ahogy a játék azt próbálja nekünk bemagyarázni.


A Settlers 7 elsajátításához szükséges idő félelmetesen sok, s rá kell jönnünk, hogy egy bizonyos fokon túl már csak magunkra számíthatunk a további fejlődésünk érdekében –ilyenkor pedig néha már úgy tűnik, mintha nem is játszanánk, hanem valamiféle házifeladatot próbálnánk megoldani. A gazdasági rendszer brutálisan összetett, s annyi különböző láncszemből áll, hogy ember legyen a talpán, aki mindent tökéletesen össze tud hangolni és ki tud alakítani. Nézzük csak: először is adott az alapépületünk, a kunyhó, ami ahhoz kell, hogy el tudjuk indítani a gazdaságunkat. A kunyhó rögtön többféle funkcióval is rendelkezik: ha egy tó mellé helyezzük le, akkor kicsi telepesünk elkezd majd horgászni, ezzel alapvető élelemhez juttatva megszülető falunkat, viszont ha az erdő mellé telepítjük, akkor fát fog vágni, így biztosítva az építéshez szükséges legfontosabb alapanyagot. Innen pedig szépen sorban kell megtalálnunk a megfelelő hatásláncot ahhoz, hogy optimálisan, a megfelelő tempóban felépítsük a települést. Egyszerűnek hangzik? Mert higgyétek el, nem az, innentől ugyanis minden exponenciálisan egyre bonyolultabbá válik. Lehet ugyanis, hogy néhány korábbi, szükségtelenül bonyolult dolgot kivágtak a készítők, a többi viszont ennek hatására sokkal összetettebbé vált.


Szóval a favágás mellett érdemes még meglátogatni egy bányát is, hogy szerezzünk követ az építkezésekhez. Aztán fel kell húznunk valamit, ahol ezeket a nyersanyagokat feldolgozzák (pl. ács), majd az így előállított drága alapanyagokat rögtön el is kell költenünk arra, hogy a több alapanyag tárolásához szükséges raktárakat megépítsük. Aztán rájövünk, hogy ahogy egyre több emberünk lesz, a halászat már magában nem elég, úgyhogy még több nyersanyagot kell rááldoznunk a farmok építésére, a vadászokra, és pásztorokra, aztán persze ezekhez is kell feldolgozó egység, így szükségünk lesz hentesekre, kifőzdékre és pékségre. S akkor még szinte semmit nem haladtunk, a településünk továbbra is védtelen, s nemhogy sereget, de pár katonánál többet nem is állítottunk elő. S még mindig nem térhetünk rá a lényegre, ugyanis még többet kell elköltenünk mindenféle épületre, aminek a presztízs feltuningolásán kívül semmi haszna nincsen, majd templomra, hogy a papok által elérhetővé váljanak a különböző fejlesztések. Aztán jönnek még a kereskedők és a többi. De ez még alapvetően nem baj, a Settlers mindig is erről szólt, ezt marhaság lenne hibaként felróni.


A probléma, hogy ez csak az első településünk első kis része, a Settlers 7 ugyanis megköveteli, hogy viszonylag gyorsan és folyamatosan terjeszkedjünk, a
Bruce Shelley, a legenda
Egy igazi játékipari félisten is közreműködött a Settlers 7 fejlesztésénél. Az egykor a Railroad Tycoon és Civilization játékokon is dolgozó Bruce Shelley, aki később megalkotta minden idők egyik legjobb stratégiáját, az Age of Empires-sorozatot, konzultáns pozícióban segédkezett a Blue Byte fejlesztőinek. Az Ensemble Studios 2009-es bezárása után (a Halo Wars fejlesztését követően) egyébként az első olyan project, ahol feltűnt a neve.
kezdőterület közelében található kevés nyersanyag miatt. De ahogy nő a birodalmunk, s itt-ott kezdenek megsérülni a különböző láncok egyes szemei, úgy lesznek feladataink is egyre leküzdhetetlenebbek, s ez javarészt a borzalmasan információszegény kezelőfelületnek köszönhető. Semmi központi értesítést nem kapunk arról, ha például kifogyott egy bányánk, hanem a játék egy szimpla felkiáltójelet helyez el az azért felelős épület fölött. Ha fél óráig nem nézünk az épület felé, akkor addig nem tudjuk meg, hogy drága telepeseink már régen nem bányásznak, mert nincs mit. Ráadásul ez a szisztéma megköveteli azt is, hogy ránézésre, fejből tudjuk minden épület funkcióját pusztán a kinézete alapján, ami mondjuk 50 óra játék után már nagyjából rendben van, de a kezdetekkor rémálom. Ráadásul az évek elteltével a Settlers irányítása sem javult semmit: a telepeseket ugyanúgy nem nagyon tudjuk közvetlenül kontrollálni, mint eddig, ami számos idegesítő dolog forrása lehet.


A legtipikusabb példa, amikor kicsiny munkásunk áll egy építkezés mellett, s nem csinál semmit. Ez azért fordulhat elő, mert külön ember kell arra, hogy a raktárból odavigye neki a szükséges alapanyagot, s ha ez az ember éppen nem áll rendelkezésre, akkor a munkás addig fog ott dekkolni, ameddig meztelen Daksok nem hullanak az égből. Az már fel sem merül, hogy esetleg álldogálás helyett elmenjen ő az anyagokért, még akkor sem, ha a raktár ott van mellette öt méterre. Kicsit hasonlítanak a sztenderd magyar építőmunkáshoz, akik a munkaidő háromnegyedét evéssel, beszélgetéssel és sörözéssel töltik. A legnagyobb probléma, hogy a Settlersben sosem érzed úgy, hogy győztél. Persze, amikor végre összeáll egy szép nagy birodalom, akkor nagy megelégedéssel tölt el azt nézni, ahogy a sok kis telepes teszi a dolgát, de valahogy nem az igazi.


Érdekes egy játék tehát a Blue Byte legújabb alkotása. Békésnek és vidámnak tűnik, így egészen addig nem tudjuk, mire vállalkoztunk, amíg bele nem vetjük magunkat. A kedves körítés mögött ugyanis egy brutálisan összetett, reménytelen kezelőfelülettel és játékmechanikával megvert szörnyeteg rejtőzik. Ennek köszönhetően pedig végig úgy érzed, hogy a Settlers 7 a mézes-mázas külcsín és az aranyos tálalás ellenére sosem akar a barátod lenni.

41.
41.
DocOmegaWeapon
Temónak mondom még hogy aki harcolni akar ilyen módon, az nejen Age of Empires-ezni
40.
40.
DocOmegaWeapon
Köszönöm ezt a kis leírást! Én nemsokára fogok nekikezdeni remélem tetszeni fog! :D
39.
39.
Temó
#37: Sziasztok!
Sajnos nem tetszik ez a teszt, a játék megérdemelne egy korrekt értékelést! Eliast hozzászólásaival és meglátásával tudok azonosulni. A játék bonyolult, de hát mit várjunk egy Settlers-től? A sorozat eddigi részei, főleg a régi "klasszikusok", így a S1, S2 és S3 sem volt egyszerű, a közvetlen egységirányítás hiánya nem tudom, miért hiányosság egy Settlers-játékban. Aki arra vágyik, hogy kijelölve hatalmas seregeit, ráküldi őket az ellenre, az ne ezzel a programmal, játsszon; megtalálja a számítását más játékokban (azok is jók, én is játszok sok más jellegű stratégiával, imádom őket). A kezelőfelület szerintem gyorsan tanulható és logikusan felépített. A "reménytelen kezelőfelülettel és játékmechanikával megvert szörnyeteg" címkézést egy kicsit átgondolnám, szerintem még plusz 10 perc rászánással sikerült volna elsajátítani a kezelést. Bár nem értem, cikk formájában miért olyasvalaki véleménye jut el sokakhoz egy honlapon, aki valamikor régen látta már az S3-mat, de egyébiránt nincs köze a sorozathoz?! Nem lett volna senki, aki kicsit is több tapasztalatot szerzett volna a sorozatban? Szerintem a BlueByte klasszikus sorozata több odafigyelést érdemelt volna meg. A játék jó, én már nem is tudom mióta a rabja vagyok. Még mindig érnek meglepetések benne, a multi is izgalmas, a mentorrendszer pedig nagyon jópofa. Ez egy olyan játék, amely azért szórakoztat, mert sok benne a mikromenedzsment és a logisztika, de hát ettől jó! Akárcsak pl. az ANNO-sorozat. Annak sem azért ül neki valaki, mert pörög a játék, vagy mert pofon egyszerű lenne felépíteni egy virágzó várost.
Annak, aki most ismerkedik a Settlers-szel csak annyit tudok mondani: türelem, ez nem egy hipp-hopp megtanulható játék, idő kell hozzá. De megéri!

Temó
38.
38.
szveto
Sokat játszottam a settlers sorozat 6. részével, nagyon tetszett, rajongó voltam, úgyhogy nagy hévvel vágtam bele az új részbe is. Az első pár pálya nagyon jó, tetszett az egész úgy ahogy van, aztán az egyik pálya minden átmenet nélkül olyan nehéz lett, mintha eddig nem is ugyanezzel a játékkal játszottam volna. Valahogy egyszerűen bármit csináltam messze körökkel voltam lemaradva a géphez képest, nem tudtam olyan gyorsan kattintgatni, hogy labdába rúghassak. Még szinte el se kezdődött a játék, neki már megvolt a 3 csillag közül kettő, én még a közelébe nem voltam. Sokat próbálkoztam többféle technikával, de ezt a képletet megoldani: eleve sokkal nagyobb létszámú haderővel indul, ergo két perc alatt megszerezi magának a 3 területet, és a játékidőből eltelik kb 1 perc és neki 5 fölött van a prestige pontja. Ezt aztán akárhogy próbáltam nem tudtam felülmúlni. Biztos, hogy valamit rosszul csinálok, de nekem elment tőle a kedvem.
37.
37.
eliast
Nem értem továbbá, hogy a házibuli és a közgazdaságtan a cikkíró szemében miért egymást kizáró (értsd: diszjunkt) tényező. Illetve a matematikai gondolkodás és a stratégia nem ugyanaz. Illetőleg az sem lenne rossz, ha egy "szakmai" cikkben nem kezdenénk személyeskedni (magyar szakmunkások témája. Csak szerényen jegyzem meg, hogy külföldön a magyar szakmunkásnak nagy az értéke, renoméja, ugyanis sokkal jobban, alaposabban és olcsóbban dolgoznak, mint angol-francia-német társaik). Személyeskedni egyszerű: ha a cikkíró egy játékban barátra akar lelni és nem kihívásokra, akkor elég kemény személyiségfejlődési problémái vannak. :) Remélem a jövőben magasabb nívójú cikkek jelennek majd meg ezen az oldalon.
36.
36.
eliast
Üdv. Olvasgatva a sok okos hozzászólást, akik a karakterek irányítását a kezelőfelület problémáit, a harci cselekmények "primitivitását" szapulják, úgy gondoltam le kell hogy írjak pár sort a játék védelmében. A settlers sorozat éppen azért különbözik a többi tucat-statégiai játéktól mert ezeket a dolgokat NEM lehet megcsinálni benne. Tehát ez nem hiba, hanem fícsör. :) Az embernek az úthálózat kapcsán egy jól-rosszul, megírt algoritmushoz alkalmazkodva kell végigszenvednie magát a játékon. Úgy ahogy általában az életben sem tarthatsz kezedben minden opciót, szerintem a settlers 7 éppen attól jó, hogy vannak benne nem kontorllálható részek. És akinek valóban gondot okoz hogy egy teljes birodalom minden házára figyeljen (az információadó rendszer hiányéra hivatkoznak többen), az valóban válasszon másik játékot, ahol kevésbé kell odafigyelni. Szerintem ha gondolkodni és folymaatosan odafigyelni kell, az nem egy rossz dolog, inkább poitívum. És mivel folyamatosan kontroll alatt kell tartani a régi épületeket is, így a folyamatos ellátási lánc biztosítás miatt nem is nagyon van idő a harci stratégiára. Az pedig nem igaz hogy csak a csapatkapitányok befolyásolnák az erősséget. Ott vananak a tudományos felfedezések, amikkel lehet védelmi (fortification, forestry, stb) vagy támadó (canon, marching) stratégiákat építeni. Megint baromság azt elvárni, hogy az építőmunkás a szállítómunkáshoz hasonlóan szerezze be az anyagot. Ugyanis a játék éppen azért van így kitalálva, hogy ne legyen túl könnyű. Jól definiálva vannak az egyes épületek, emberek feladatai és ezt csak azért hogy mi jobban érezzük magukat, nem fogják átlépni. Az építőmunkásos példa megint baromság volt. Azt hiszem az mindenkinek világos, ha egy mai építkezésre ha a szállító nem hozza kamionnal az árut, a culáger nem fog elmenni érte. És nem azért mert lusta, hanem azért mert nem tudja hogy honnan és kitől, miylen áron kell hozni az anyagot, meg nincs is rá jogosultsága, sem pénze. Ergo ha nincs anyag, áll a munka. Rossz a stratéga = nincs anyag. :) A csatákra visszatérve: NEM a sereg létszáma határozza meg hogy győzöl e vagy nem (bizonyos ponton túl persze lényeges). Sok olyan előzetes tényező van ami befolyásol. Pl a sereg összetétele. Egy fortification ellen a muskétás meg az ágyu kell. Amint belső vonalra jutottál, ott viszont a muskétások rossz hatásfokúak. Tehát egy csata megnyeréséhez kiegyensúlyozott erőforrás-ellátásra van szükség. És szerintem ez a játék erről szól. Mivel az AI is ugyanúgy vislkedik mint mi, theát nem készít a harcon belül stratégiákat, ezért így nem ér hátrány. Ha az AI olyan lenne, hogy számít neki a omborzat, a csapatok csoportosítása, a sorrendek, akkor igen. Akkor van mibe beleszóni. de itt nincs. Még egy dolog a kevés számú harci egységről. Teljesen világos, hogy a civilization-hoz hasonló "fejlődős" megoldás itt káoszhoz vezetne, tehát ezért lett egy "történelmi kor fejlettségére" kitalálva az ügy. Véleményem szerint az ellátási lánc így is elég boynolult már, és több egység bevezetése még bonyolultabbá tenné. A lényeg: aki gondolkodni és odafigyelni is szeret és nem bánja ha egy délutáni játéktól legalább úgy lefáradmint egy munkahelyen, annak jó. Aki csak hentelni akar meg gyorsan "barátra" lelni egy játékban, az válaszon valamely más tucattermék közül. Sokan elfelejtik, hogy a harci stratégia az csak egy nagyon vékony szelete a stratégiai gondolkodásnak. Vannak annál sokkal bonyolultabb elemek. Vannak a settlers7nek is bajai, azonban ezekről senki nem tett említést. Én settlers2 10th anniv. után tértem át a 7re, és ami nagyon nem tettszett az az, hogy területet foglalni nem lehet épületek építésével, nincsenek parlagi területek, azaz minimum natural természetű táborok vannak, amiket foglalni kell. Ezen felül vannak gondok a szállítások prioritásának beállításával is, vagy meglehetősen frusztráló, ha hímnemű játékosként princess Zoé-nak szólítanak a campaign alatt, vagy hogy folyamatos netkapcsolat kell neki, meg még pár dolgot lehetne írni, de az oldalon eddig megfogalmazott kritikák nagy része szerintem nem állja meg a helyét. Köszönöm.
35.
35.
adikas
Szerintem stratégiai játékok közül az egyik legjobb,és aki olyat ír ,hogy bonyolult annak nem való.
34.
34.
fegaa
Szerintem nemkellene összekeverni a gazdasági stratégiát a katonai stratégiával. Két külön műfaj. Ha a Settlers 7-ben a katonai részt is előnybe részesítették volna, miközben ilyen összetett a gazdasági része, abból csak káosz lett volna. Nem véletlen, hogy a harcászati stratégiára kiélezett játékoknál csak néhány gazdasági dologra kell figyelni. A kettő együtt nagyon bonyolult játékmenettel járna. Szerintem.
32.
32.
FonixShield
#31: Lehet hogy a Settlers7 nem olyan stratégia játék mint a többi. Inkább birodalomépítgetős játéknak hívnám. Vagy termékelőállítgatós játéknak. :) De jó játék, és nagy név. Én a settlers2 után abba hagytam. Belenéztem néhányba, de azok nem voltak az igaziak. Ez viszont igazi folytatása a 2-nek.



Starcraftra kitérve. Online multiplayerben valóban így folyik a játék. De ezért nem a Starcraftot kell okolni. A Blizzard játékok neve szent. :P Róluk csak jót vagy semmit.. :D

Az online játékélmény a játékosoktól függ. Akármelyik játékról legyen szó. És sajnos a fent lévő játékosok elfelejtik mi az hogy játékélmény és elvesznek a gyors győzelem hajkurászásában. Ezért létezik annyi cheater. Ők is csak gyors győzelemre vágynak. Közülük senkit sem izgat a játék kiteljesedése. Eszükbe sem jut hogy mindent felépítsenek és teljes erejükben ütközzenek meg...

(Counter-Strike-nál meg talán épp forditva. Ott a játékosok kicsit túlszabályozzák a dolgokat ami egyes játéktipusoknál az élmény rovására megy.)
30.
30.
Freekiller
28,29: Na de ha mondjuk 30 egység közül válogathatunk és mi magunk irányíthatjuk őket a csatatéren, különböző manővereket végre hajtva, az nem ugyan az mintha csak 5 vagy 6 közül válogathatunk és egyáltalán nem tudjuk őket irányítani. Legalább kezelni tudnám a csapatom. De még azt sem. Az győz akinek nagyobb a serege. Csodás. Ettől függetlenül jó pofa játék, de korántsem mondanám a stratégiai játékok körébe... a Settlers 5 nek több köze volt a stratégiai játékokhoz mint ennek.(a 6. résznek is)
29.
29.
FonixShield
#27: #28: Egyetértek. Szerintem is jól sikerült. (különösen az előzőekhez képest.) És melyik játék nem monoton? Ha ismered az összes egységet és lehetőséget akkor minden játék monotonnak mondható. Még az akció játékok is. Igazából csak az nem monoton amiben komoly történet van, vagy amiben rengeteg a fejlődési lehetőség.



Csak az a DRM ne lenne... A puszta ténytől szenvedek hogy ilyen létezik. Pedig nekem még nem is okozott idáig gondot a gyakorlatban. (A baromi lassú csatlakozást leszámítva a kezdeti időkben... :) Mintha Commodore 64-es játékot töltöttem volna.)
27.
27.
Freekiller
25: Ez, azért durva megfogalmazás volt. Neked talán több közöd lenne hozzá mint a többieknek? ... A játék jópofa. De tökéletesen igaza van Chocho-nak. Elég hamar monotonná válik a játék. Az elején még bonyolultnak tűnhet. De pár pálya után rájössz, hogy nincs is olyan sok lehetőséged. Főleg a harcokban/csatákban mutatkozik meg, milyen kevés lehetőséged is van. Ezzel ellentétben a játék szórakoztató lehet, de semmi újat, különlegeset nem volt képes felmutatni. ( Vannak benne újítások, de semmi nagyobb extra ami dobna valamit a Settlers 7 hírnevén) Persze ez csak az én véleményem.
24.
24.
Chavez
#12:



Várj, szerintem ő a Gamekapocs stábjából indul ki:))))))))))))
23.
23.
iNKARNATE
#17:



szerintem nem értitek mit és hogyan akart mondani... de akkor ez a te bajod.



http://m.blog.hu/mo/molettibaba/image/sanyi.jpg
22.
22.
TDantes
Az hogy a búbánatba van, hogy még a demo se megy?

Letöltöttem a demo-t, feltelepítettem, erre nem indul. Mert hogy :An internet connection blablabla...akármi.



Azért ne már, hogy a demo-t se lehessen elindítani, hát ez milyen már?
21.
21.
InGen
#19: utólag már én is úgy érzem, hogy túl sok pontot adtam rá :)



Meg lehet magyarázni, mitől jó ez a bonyolult rendszer és a trágya kezelhetőség, de felesleges. Ez egy rossz játék és az is marad.
20.
20.
FonixShield
#16: IGN-en

Press Score: 7.7

Readers Score: 6.0



A settlers2-ben nagyából ugyanilyen csaták voltak. Most több egység van, és választhatsz vezért a seregnek ami befolyásolhatja hogy melyik egységed kapjon támadási bónuszt. Én csak a demo-val játszottam, de szerintem mindenkinek érdemes egyszer kipróbálnia - (és addig játszani vele amíg meg nem tanulja kezelni) - legalább a demo-t (ami ingyenes tudtommal :)) .
19.
19.
Chocho
Teljesen egyet tudok érteni az értékeléssel, sőt, nekem még ennyit sem ért ez a játék.



Hiába a ráhangolódás, ha az erőforrásmenedzsment tönkreteszi a taktikai lehetőségeket (konkrétan nem nevezhető stratégiának a játék), a grafika pedig - InGen véleményével ellentétben - nekem egyáltalán nem tetszett. Minden pálya tök egyforma, a telepesek vacakul festenek (túl darabosak), a zene pedig unalmas, hiába van belőle 20 track.
18.
18.
dareal
#17: hát, én nyaranta dolgozgattam mint segédmunkás (építkezésen), meg voltam fafeldolgozó üzemben fa bevizsgáló és pakoló (szintén nyári meló), hát, nem egy tötyilötyi meló :)

őszintén, örülök, hogy szellemi munkából élek :)
17.
17.
quovadis
#12: Fogalma sincs miről beszél. Aki ilyeneket írogat, azt úgy beraknám egy hónapra építőmunkásnak. Megváltozna a véleménye! Könyörögne utána a számítógépért!
15.
15.
pi3c3
Ejjj... Én settlers 1,2-őn nevelkedtem és ahogy olvastam ezt a cikket, semmi sem változott az ősi elődökhöz képest. Az az igazság, hogy gyakran még most is előveszem a II. részt. Azok a hibák (kivéve a notification dolgot) már az első részekben is így voltak, ergo ez játékbeli sajátosság, még akkor is ha egyeseknek idegesítően hat.
14.
14.
seci92
#12: Max a monitor előtt!
13.
13.
tjames
Na InGen, megkaptad! :)

12.
12.
Bigyo
"Kicsit hasonlítanak a sztenderd magyar építőmunkáshoz, akik a munkaidő háromnegyedét evéssel, beszélgetéssel és sörözéssel töltik."

Dolgoztál te már életedben valahol???!!!!!
11.
11.
Freekiller
Szerintem a Settlers 7 jó játék. A baj ott kezdődik hogy nincs semmilyen beleszólásod a csatákba. Csak megfogod a seregedet és elküldöd egy területre... ha szám fölény van győztök, ha nem... akkor nem. Mekkora szar már. A játék tök jó lehetne, de b*zmeg. Mért kellet el venni a harcban a taktikai lehetőségeket. Nem mintha a settlers előző részeiben komoly stratégiai manővereket lehetett volna végre hajtani. na de ez már abszurd. Nem elég az hogy általában a settlers játékokban csak egy-két fajta egységet képezhetünk, most már nem is irányíthatjuk őket a csatákban. Szuper jó.Szerintem EZ nagy hiba! Mondjuk ez csak az én véleményem.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...