A Treyarchnak megint bizonyítania kell. Nem számít, hogy a Call of Duty: World at Warral és a Call of Duty: Black Opsszal már megmutatta, mire képes Call of Duty-fronton, most ismét kellemetlen szituba került. A sorozat – már ami az eladásokat illeti – ugyanis sokak szerint elérte a csúcspontját, és ugyan évről-évre többet adnak el az epizódokból, a növekedés sebessége a tavalyi Modern Warfare 3-nál érezhetően lassult. Most a Treyarch lendíthet a címen, a kérdés az, a Black Ops II tud-e annyi újdonságot felmutatni, hogy ne fanyalogjunk miatta? Nos, az eddigi infók alapján mindenképpen, azt meg majd úgyis eldöntik a Battlefield-drukkerek, hogy miért nincs igazunk.
Tulajdonképpen jó hír: a Call of Duty: Black Ops II még mindig vérbeli Call of Duty, egy pörgős FPS, amiben scriptekkel vagy azok nélkül, de leamortizálhatjuk a fél világot, miközben védjük a hazát, és – ahogy az utóbbi részeknél divattá vált – mindenféle összeesküvést leplezünk le. Ugyanakkor lesz bőven változtatás is, olyanok, amikkel nem találkozhattunk az eddigi felvonásokban.
A Call of Duty-játékoknak szinte védjegyévé vált, hogy a történet párhuzamos szálakon futott, különböző hősöket ismerhettünk meg, akik más-más alakulatnál, és a világ különböző országaiban harcoltak, olykor pedig egy vékony cérnaszál összekapcsolta az ő sztorijukat. Már ezen a ponton változtat a Treyarch, a Black Ops II két főszereplője ugyanis egészen más korban él, és míg a játék egyjátékos kampányának a felében a sokat hájpolt közeljövőben lövöldözhetünk majd, a másikban visszatérünk a hidegháborús hetvenes-nyolcvanas évekbe, ahol a drónok helyett legfeljebb szovjet tankokkal fogunk összefutni.
Nem véletlenül beszélünk a Black Ops második részéről. Az új játék számtalan ponton kötődik az előzményhez, Alex Mason és Frank Woods meglepetésre visszatérnek, és szovjet titkok után kajtatnak a múltban, miközben megjárják Afganisztánt, Közép-Amerikát és Angolát is. A játék másik fele már 2025-ben, egy új hidegháború alatt játszódik, David Masont, Alex fiát irányíthatjuk majd. A Modern Warfare-játékok eseményeit és harmadik világháborúját tekintsük tárgytalannak, a Black Ops II fiktív története 2012-ben kezdődik, mikor a kínai tőzsdét ért hackertámadás után a derék Népköztársaság elkezdi halmozni a nyersanyagait, hogy így biztosítsa a jövőjét. Az USA-nak természetesen nem tetszik az ötlet, már azért sem, mert az érintett fémek között több olyan is akad, amiből ő eddig serényen fejlesztgette a haditechnikáját. Ezzel megkezdődik a második hidegháború.
A két éra között természetesen óriási lesz a kontraszt, míg Afganisztánban lovagolni is fogunk a szovjetek inváziója alatt, 2025-ben már a pilóta nélkül robotrepülőgépek és a négylábú robotlépegetők uralkodnak. Az alapvető különbség ellenére a fejlesztők történelmi párhuzamokat és mindent átszövő moralizálást ígérnek, ráadásul valaki személyében is összeköti a két érát – ő pedig a főgonosz. A második hidegháború ugyanis akkor forrósodik fel, mikor egy bizonyos Raul Menendez nevű terrorista meghackeli az amcsik drónseregét, és bosszúból az USA és Kína nagyvárosai felé indítja el őket, destrukció céljából. Min háborodott fel? Nos, Menendez mindig önérzetes típus volt, már a hetvenes években, ifjú fejjel is mozgalmakat szervezett a gazdasági egyenlőtlenségek miatt. A kérdés ezek után adott: tényleg gonosz az, aki jót akar?
A valódi nagydobást persze a közeljövő hadviselése jelenti, ami először debütál Call of Duty-játékban. A kampány felében, illetve a többjátékos módban 2025-ben harcolunk majd, illetve inkább támogatjuk azt a robotizált gépezetet, amivel akkortájt a hadseregek működni fognak. Az E3-as demóból már kaphattatok egy kis ízelítőt, hogyan képzeli el a Treyarch mindezt: Los Angeles lángokban áll, a városba vezető autópályát felrobbantották, villognak a menetirányt jelző hologramos táblák, az eget pedig robotrepülők sötétítik el. A csúcstechnika minden ponton visszaköszön majd: a kezünkben olyan fegyver lesz, ami előretöltéssel erősebben sebez, magunk is bütykölhetjük majd a drónokat, a HUD a sci-fi filmeket idézi, és a zene is futurisztikus lesz – még Trent Reznor (Nine Inch Nails) is közreműködik a komponálásnál. Túlzás lenne? Egyáltalán nem, a Treyarch szerint minden, amit a játékban látunk, prototípus formájában már létező fejlesztés, és a csapat fegyverszakértői szerint még korántsem került bele minden…
A Treyarch alaposan belenyúlt a játékmenetbe, elsősorban a Call of Duty-játékok sokat emlegetett negatívumával, a linearitással szeretne leszámolni. A Black Ops II-ben olykor döntési helyzetekbe kerülünk majd, ráadásul a teljesítetlen küldetések sem járnak azonnali Game Over felirattal. Ha nem védünk meg egy VIP-t, esetleg hagyjuk futni valamelyik rosszarcút, az a történetre is hatással lehet. A Treyarch nem ígér több végkifejletet, inkább azt mondja, „ugyanazért az ajándékért küzdünk, csak más csomagolásban”. Ezt azt jelenti, hogy alapvetően a történet, a benne ütköző politikai nézetek módosulnak, így egészen más színezetét és magyarázatát kapjuk majd meg az eseményeknek a végigjátszás során. A csapat szerint tíz ember tíz különböző módon viheti végig a kampányt – bárcsak így lenne!
A színesítést szolgálja majd a Strikeforce mód is, ami a Call of Duty stratégiai része lesz – szó szerint! Bizonyos szituációkat úgy élhetünk át, mintha a terepasztalon játszanánk: ilyenkor kiléphetünk a főszereplő karakteréből, és felülről nézve oldhatjuk meg a feladatainkat. A legjobb, hogy a Treyarch ezen a ponton maximális szabadságot biztosít, a küldetéseket úgy és olyan sorrendben teljesíthetjük, ahogy jól esik, és olyan eszközöket vetünk be, amilyeneket akarunk. Akár egy Command & Conquerben, úgy tologathatjuk előre a bakáinkat, a tankjainkat és a drónjainkat.
A multiplayer is megkapja a szokásos fejlesztést, a játékmenetet érintő kisebb-nagyobb változtatások és finomhangolások mellett a Treyarch célja, hogy a Black Ops II az e-sportok kiemelkedő címévé váljon, ezért többek között kommentátormódot épített a játékba. Kommentátor bárki lehet, a játékosok majd kiválasztják a nekik szimpatikus embert vagy csapatot. A kommentátor élő játékot és a Black Ops II Theaterében megnézhető felvételeket is kommentálhatja, sőt a kamerát maga mozgathatja, hogy a nézők semmiről sem maradjanak le. A Black Ops II a StarCrafthoz hasonlóan a képességek, és nem a Prestige-rendszer alapján sorolja majd a játékosokat, és a zombik is visszatérnek természetesen – igaz, cikkünk írásakor éppen még nem sokat lehet tudni az élőholtas játékrészről.
Egyelőre úgy fest, a Call of Duty igenis képes megújulni, legalábbis a rajongóknak mindenképpen lesz rá okuk, hogy belenézzenek a Black Ops folytatásába. A két korszakon átívelő történet, a közeljövő hadviselése, a döntéshelyzetek, a Strikeforce és a multis változtatások olyan listát jelentenek, ami miatt régóta könyörgünk a srácoknak. Két hónap múlva, november 13-án minden elválik: akkor kerül boltokba a játék PC-s, PS3-as és Xbox 360-as változata, később pedig egy Wii U-s verziót is kapunk, ha megjelenik a konzol. Szeretni fogjuk?
Kapcsolódó cikk
Mint az előző években ezt se fogom megvenni de valamelyik haverom úgy se bírja ki így tuti hogy kiprobálom... ez mondjuk tényleg érdekel
Ez nagyon tetszett! De milyen igaz:)
A Call of Duty nálam a MW-nél ért véget... onnantól kezdve rókabőr. Pedig én anno a Call of Duty 1-el tanultam meg FPS-t játszani! Régi szép idők..*szipp*
Na ez a kettő ami megérte a pénzét.. a többi kuka :D bár a birkáknak ez kell.. olyan mint a való világ meg a barátok közt... hiába nagy fos.. de ez kell az embereknek..
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.