Sniper: Ghost Warrior 2 teszt

  • Írta: zoenn
  • 2013. március 22.
  • sniper: ghost warrior 2, teszt, x360
Link másolása
Értékelés 6.5
Ha szeretsz improvizálni, és őrkutyaként uralod a területed, akkor a City Interactive produktumát már az első misszió közben lelövöd. Levegőt visszatartani, megérkezett a Sniper: Ghost Warrior 2.

Hiába kell teljes álcaruhában bokortól bokorig kúszni, hiába kell figyelembe venni a szél irányát és a lövedék röppályáját, attól még egy végletekig lineáris próbálkozással van dolgunk. Nem fogsz hosszú percekig azon agyalni, hogy miként kell beszivárogni az ellenség bázisára, vagy keresni a tökéletes pontot, ahol tiszta rálátást kapsz az eseményekre. Csupán követed a képernyőn felbukkanó utasításokat, likvidálod az ellenséget – csendben, vagy mindent bele alapon –, majd kényelmes tempóban, úriasan távozol. Látszik, hogy a lengyel kiadó fel akar nőni a nyugati társaihoz, s bár játékai minősége lassú fejlődést mutat, attól még nem mer elrugaszkodni az idejétmúlt megoldásoktól, s meg sem próbál kísérletezni. A Sniper: Ghost Warrior 2 többek közt a mechanikán bukik el, holott a CryEngine 3 olyan fegyver lehetett volna a kezében, amelyről eddig nem is álmodott. Nem is sütötte el.


A játék nem kertel sokat, egy rövid ismertető után máris az események sűrűjébe dob. Főhősünk ismét Cole Anderson kapitány, aki mostanság biztonsági tanácsadó szerepkörben tetszeleg. Hű szövetségese a veterán Diaz, aki egy trópusi akcióra invitálja hősünket. Kettecskén, lassan, fokozatosan haladunk előre, követve társunk parancsait – az egész olyan, mintha egy Call of Duty sunnyogós küldetésén lennénk. Fél perc után már meg is van az első áldozatunk, pont jókor, elvégre már alig várjuk, hogy elsüssük az ígéretesen kinéző puskánkat. Rögtön szembesülünk a kevésbé sem örvendetes ténnyel, hogy a felfedezett rosszfiúk feje felett egy díszes célkereszt lebeg, mondván „ide lőj, te paraszt”. Meg is tesszük, majd haladunk tovább. A belerázódást elősegítendő, Diaz mindig meghagyja számunkra a zsíros célpontokat, szóval könnyedén terelgetnek minket az első küldetésben, ami nem feltétlen baj, de később sem engedik el a kezünket túlzottan.


A sztori egyébként nem egy nagy durranás, ha például pár nap múlva rákérdez valaki, azt válaszolnám, hogy „hát, ööö – hagyjuk inkább, úgyis a sniperkedésen van a lényeg”. S milyen igaz! Szóba jönnek a biológiai fegyverek, itt is kapunk egy 1993-ban játszódó küldetésszálat - hasonlóan a Black Ops 2-höz, s társaink is lesznek Diaz és Maddox személyében. Hamar kiderül, hogy egy minden hájjal megkent gazember – bizonyos Merinov – mozgatja a szálakat. Anderson rövid időn belül magányos farkasként osztja a fejlövéseket, bosszúra szomjas, ő a nemes, amerikai hős, aki nem ismer lehetetlent. A többi mesterlövész hiába kuksol harangtornyokban, vakok ők, hiszen úgyis mi látjuk meg őket hamarabb. Szereplőnk nem kérdez, hanem teljesíti a feljebbvalói utasítását, s meg sem próbál politikai kérdéseket feszegetni – machinál olykor, de úgyis a mindenki számára elfogadható alternatívát választja. Persze néhány apróbb történeti csavart leszámítva, felejthető az egész. A sunnyogós címek összes sablonját előveszi, a legkellemetlenebb szituációkból is kivágjuk magunkat, mert a háborút vérrel írják, s a mi tollszerszámunk a hűséges távcsövesünk.


Oké, a játék elején még lenyeltük a lineáris előrehaladást, de a helyzet később sem oldódik meg. Csak egyetlen útirány létezik, arról letérni pedig nem lehet, mert áthatolhatatlan sziklákba, vagy sűrű bozótosba botlunk. Feltűnésmentesen megyünk előre, a hagyományos távcsővel felmérjük a terepet, majd leginkább úgy szedjük le egyenként az ellenséget, hogy sejtésük se legyen, hogy ki lőtt rájuk, s míg az egyikük elhull, addig a másik vígan cigizik tovább. Az illúzió akkor tökéletes, ha a delikvens nem figyel fel társa halálára, mert másfelé néz, vagy messze van tőle. De amikor alig két méterre ácsorog a hullától és továbbra is gyanútlanul pásztázza a vidéket, akkor ott már komoly baj van. A Sniper Elite V2-vel való összehasonlítás elengedhetetlen: a Rebellion megoldása jobban feküdt nekünk, hiszen ott sem voltak túl nagyok a pályák, de legalább bármerre mehettünk.


Egyetlen mesterlövész puskával és egy hangtompítós oldalfegyverrel indulunk a küldetésekre, amik bőven elegendőek a számunkra. Közeli ellenfeleket elintézhetjük a pisztolyunkkal, vagy mögéjük settenkedve megkéselhetjük őket – ráadásul nem muszáj közvetlenül mögöttük állnunk, elég három méterre megközelítenünk őket és mehet is a kivégzés. A távolabbi rosszfiúk ellen a guggolás és a hasalás a legkifizetődőbb testhelyzet, így valamelyest csökkenthetjük a célkereszt himbálózását. Ha megvan a megfelelő távolság a zoomolásnál, várnunk kell pár másodpercet, mire egy vörös pont jelenik meg a célkereszttől függetlenül – ez mutatja a lövedék várható becsapódási helyét. Csak könnyebb szinteken vagyunk ennyire elkényeztetve, hard nehézségen már nekünk kell kisilabizálni a célt a távolság és a szél arányában, de mivel arra nem kapunk sok instrukciót, hogy ezt hogy kell és miért, így megmaradtunk a piros pöttynél. Ha készen állunk a célzásra, egy gombbal visszatartjuk a lélegzetünket, így az idő is lelassul, majd indulhat a gyilkos lövés. Itt álljunk meg egy percre! Számoltam, én legalább egy percig vissza tudom tartani a levegővételt, akkor ez a hülye Anderson miért nem tudja négy másodpercnél tovább anélkül, hogy fuldokolva rángatná azt a fránya célkeresztet? Időnként – rendszerint az utolsó állva marad katona esetében – a kamera követi a golyó útját, egészen addig, míg el nem találja a szerencsétlent. A csonttörések és a szervroncsolódások megmaradnak a képzeletünknek, sajnos nincs X-Ray.


Egy ideig jó móka az utasítások milliméterpontos követése, de azért néha direkt nem azt csináltuk, amire a program utasított. Jobb esetben túléljük a záporozó tűzet (érdekes, hogy ha észrevettek minket, már több golyó kell egy ellenséges baka halálához), rosszabb esetben nem, s ez az általános. Hiába van két elsősegélycsomag, ha eltérsz a tervtől, rövid úton belül véged és soha nem vagyunk elég gyorsak ahhoz, hogy időben aktiváljuk a medkitet. A képletet olykor olyan ötletek színesítenek – szintén a program utasítására –, hogy lődd ki a közeli rádiót, mert az elvonja az őrök figyelmét, így az egyik leszakad a társaitól. Ha éppen egy teherautó mellett állomásosnak a zsoldosok, lőjük ki a kocsi tankját, mire az egész kóceráj felrobban. Olykor az elektromos biztosítékot likvidáljuk, mire az egész terepre sötétség borul, így már szép csendben, az éjjellátónk segítségével leszedhetünk mindenkit.


Feladataink sokrétűek: vedd kézbe a puskád, a késed és egy adagnyi C4-es robbanószert és Te lehetsz a hazád megmentője. A sima lövöldözés mellett olykor el kell jutnunk egy tiszta rálátást biztosító pontra, ahol egy speciális alakulatot kell támogatnunk fentről, miközben azok túszokat szabadítanak és menekülnek. Nem hiányozhatnak azok a szegmensek sem, amikor megfosztanak minket a drágaságunktól, és egy szál pisztollyal kell menekülőre fognunk. A fentieket olvasva akár olyan érzésünk is lehet, hogy a Sniper: Ghost Warrior 2 egy jó játék, pedig a mesterséges intelligencia durván lelombozza a kedélyeinket. Az ellenfelek olykor azt sem látják, ha közvetlen mellettük állunk, máskor pedig a falon keresztül is észlelnek bennünket. Nehéz kiszámítani, hogy mi lesz a vége a lopakodásunknak. A legsűrűbb bozótosban, teljes álcagúnyában, percekig mozdulatlanul lapítva várakozunk, úgy, hogy a puskánk csövén még a pillangók is szerelmi életet élhetnek. Mire jön a tisztelt delikvens és belénk ereszti a tárat, s mire csak a gondolat fogalmazódik meg bennünk, hogy a pisztolytáskánkhoz kéne nyúlnunk, máris halottak vagyunk Az M.I. tehát kiszámíthatatlan, s ha éppen mi osztjuk az áldást, s sorba dőlnek el a gerillák, az élők még véletlenül se futnak fedezékbe: inkább egy totálisan értelmetlen irányba kocognak, mire mi nevetve levadásszuk őket.


A multiplayer is van, és kolosszális mennyiségű tartalmat biztosít a két pálya és az egyetlen játékmód. Igen, jól olvastátok – a többjátékos porciót szűkebben mérik, mint a jägert a felkapott belvárosi presszókban. Hősünket és fegyverünket nem szabhatjuk testre, egyedül a kívánt puskát választhatjuk ki meg a szimpatikusnak tűnő katonát, de ennyi. Tizenkét játékos csaphat össze a Team Deathmatch módban, koordinálatlanul és életképes fejlődési rendszer nélkül. Nem hittem volna, hogy van még olyan kiadó, aki ezt bemerte vállalni 2013-ban, megannyi életképes online shooter idején.  Ezért marad a City Interactive továbbra is ugyanaz a kompánia. A menüben találunk még egy lövöldözési tréninget is – a változó távolságban felbukkanó céltáblákat kell eltalálnunk. Nem sok értelmét találtuk - miért nem hasonlíthatjuk össze az eredményünket a barátainkéval?


A fejlesztők hiába választották a CryEngine 3-at a mozgatáshoz, úgy bánnak vele, mint a lámpalázas ifjú, aki először lát életében nőt meztelenül. Tapogatózik, ügyetlenkedik, csúnya is, nem hozza ki a maximumot - végeredménynek pedig ugyanaz jön ki. Értse mindenki úgy, ahogy kell. Hiába fut alatta a Crysis 3 motorja, a Sniper: Ghost Warrior 2 csak a felszínt kaparja, s azt is rosszul: villódzó, ismétlődő és gyér felbontású textúrák, rengeteg apró grafikai baki miatt rossz szájízünk van utána. A látvány maximum tisztességes, de esztétikai szempontból is csak tucatmunkáról beszélhetünk. A hangok elfogadhatóak, Anderson élethűen fújtat egy sprint után és szinkronhangja is kellemes, a lövések perfektül dörrenek, a golyók pedig nedves puffanással szakítják át az emberi szöveteket. Zenei betétek? Most, hogy így szóba került, igen, valami duruzsolt a küldetések alatt, de ettől még nem vert gyorsabban a szívünk. Ja, ne is verjen, mert akkor Anderson keze megbolondul…


Szigorú szemmel nézve a Sniper: Ghost Warrior 2 úgy csúfolja meg a mesterlövészes címeket, mint azt az Alkonyat tette a vámpírok mítoszával. Persze ez nem teljesen igaz, az viszont már igen, hogy látszik a City Interactive igyekezete, de a fejlődés felé tett lépcsőfok még mindig rövid ahhoz, hogy játékukra hangsúlyos fegyvertényként tekintsünk. A hatórás játékidő alatt úgy táncoltunk, ahogy a tervezők fütyültek, s bár a maga a távoli lövések kivitelezése autentikusnak mondható, minden más tekintetben csak tipikusan középszerű alkotással van dolgunk. Nyomott áron jó vétel lehet. Újrajátszani csak a legelvetemültebbek fogják, a hard nehézség önszívatás, célzásrásegítés nélkül. Egy kicsivel több szabadságérzet, átgondoltabb multi és merev szabályok nélkül másként tekintettünk volna rá.

37.
37.
feher576
sziasztok
szerintem jó kis játék, az tuti , hogy alul van pontozva nagyon , mint pl. a moh Warfighter, nálam az 10 /10 ezt még nem nyomattam végig , de eddig 9 pont lazán.
Bár mindenkinek más az ízlése, de pl. a Cod Modern warfare ami annyira be van futtatva , no az nálam kb 6.5 max , a max payne ami meg 9 pontot kapott, kb 3.5 ér. De hát mindenki más no. köszike
36.
36.
Sharxxx
Nem a játékkal van a baj, hanem az emberekkel... Az, hogy a City-t eleve mindenki egy szarnak tartja, így a játékait jobban lehúzzák, mint kellene. A C játékainál folyton túlzásokba esnek, hogy olyan k.rva lineáris, hogy az nem kifejezés. A CoD-ért meg mindenki nyálzik, holott ott sincs több szabadság. Én élveztem, nekem tetszett. Egy 7-est megér.
35.
35.
prg22
Na de kérem.Ez a játék valami eszméletlenül borzasztó,valahol a közepénél tudatosult bennem amit már a második pályán csak sejtettem,hogy ez a PC játékok szégyene,ezelőtt 5 évvel jobbak voltak,de a grafika legalább szép.
31.
31.
piskóta
#30: megint egyetértek
mellesleg aki ki sem próbálta az mért szarozik, ez nem fér a fejembe. én most vittem végig másodszor, a pályák gyönyörűek főleg a végén azoktól a hatalmas Butha és más istenségek szobraitól egyszerűen leesett az állam és lehet, hogy egy mesterlövész játéknak nem ilyennek kéne lenni, de semmivel sem rosszabb, mint más FPS. ami a pontszámát illeti a MoH W-nek is ugyanennyi volt, pedig ez azért jóval élvezetesebb.
28.
28.
Hardy
#13: Hogy számodra élvezetes, az 1 a kevés közül. Első részről is csak rosszat hallottam, erről még inkább csak rosszat hallottam. Nem fogok kipróbálni olyanokat, amikhez úgy állnék hozzá nincs kedvem vele játszani. igen, nálam ez a szar még egy próbát se ér meg!
27.
27.
GodGamer
Kutyából nem lesz szalonna, de azért egy próbát megér.
26.
26.
teng márk
25.
25.
UrbyG
Kár érte! Éreztem, hogy meg kell várni amíg lecsapódnak a játékkal kapcsolatos vélemények és az alapján dönteni a vásárlásról. Mindenesetre sajnálom, mert hiánycikk lenne egy jól összerakott sniper-es játék... Csak, hát rossz kiadónak jutott eszébe jó ötlet... Azért ha lemegy az ára és jön hozzá majd egy-két patch lehet, hogy beruházok rá... Minden esetre nem a közeljövőben...
24.
24.
Giggsy
#19: Maximálisan igaza van. Ha ez a játék mondjuk CoD: Sniper Challange címen jelenik meg, és az Activision adja ki, a sok fanboy örvendezne, hogy mennyire király. A totál jellegtelen történetet, és annak elég tré vezetését leszámítva semmiben sem rosszabb, mint bármely 9 pont környékén ajnározott CoD. Grafikailag és az ellenség MI-jét tekintve még jobb is.
23.
23.
csakvadas
Üdv "a hard nehézség önszivatás,célzásrásegítés nékül"nyílván mazochista vagyok hogy experten tolom:) "A látvány maximum tisztességes, de esztétikai szempontból is csak tucatmunkáról beszélhetünk."Éppen a minap poroltam le a Quake 1 -et és csodálkozva néztem : ez mi? :D Anno nem egyszer végigtoltam most meg csak néztem hogy ezt szertettem ? és ez akkor is így nézett ki?Ezzel csak azt akarom mondani, hogy egyre nagyobbak az elvárások egy játékkal kapcsolatban és semmi sem elég jó. Esetleg tudtok olyan játékot mondani ami 10/10 -et kapott mindenre???Üdv
22.
22.
SzijBence
Én hülye előrendeltem steamen...Azért nem lenne olyan vészesen rossz, csak azt nem értem, hogy amikor húzom az egeret valamelyik irányba, mozgás közben az egész kép elmosódik. Ez csak nálam van, vagy más is tapasztalta Már? (Amúgy a gépem bőven meghaladja a minimumot, 8giga ram, i7 proci, nvidia ge force videókártya... Stb.)
21.
21.
Rolandd
Szerintem még az elsö rész is jobb volt mindentéren,nagyon elcseszték ezt a 2.részt!
20.
20.
Teuton
#5: Egyik lenne a sniper, másik meg a spotter, abból még többet lehetne kihozni. Első részben is tetszett amikor újításképp nem én lődöztem, hanem csak célpontokat jelöltem meg.
Ezt meg lehetne azzal még spékelni hogy tényleg te adod meg hogy lőjön (ha más nem, hát pár paraméter megadása, mint távolság, szél, célpont mozgás), nem csak klikk a célra és a karaktered ledarálja.
19.
19.
randall13
#18: ezek szerint még nem játszottál vele
18.
18.
zsákosdildó
A pontozást nem szeretném értékelni,de,hogy nem ennyi mínusz ponttal rosszabb a codnál,az ziher!Lófasz kiadó,keserves kiadás,de,hogy nem lett rosszabb,mint a mai fps-esek többsége(a single)az szerintem nyugodtan leírható.Sőt... ezzel a szeles dologgal és gravitációs szisztémával sokkal többet mutatott,mint az elcsépelt szarok többsége.Ez sem jó,de nem rosszabb...
17.
17.
Jared
Mondtam hogy szar lesz de ezt mondjuk ki nem gondolta volna :)
16.
16.
Gamer70
15.
15.
Uhu123
Én ellövöldözgetek vele. Annyira nem lett borzalmas mint mondják. Valaki már megemlítette előttem: Ez a tipikus semmilyen játék: se nem szép, se nem csúnya, nem jó, de azért annyira nem is rossz. 9000Ft-ot nem ér. Két-háromezret max!
13.
13.
bsg09
#7: Játszottál vele? Mert én igen, és szerintem messze élvezetesebb mint egy agyonhypeolt hótunalmas Crysis 3...
12.
12.
KőbányaKispest
Egyre jobban megy az értékelés. Am jah, nem ér többet 10/6-nál, de az is azért, mert valahogy kinéz a game.
11.
11.
Grabowsky30+
Kb 30percet játszottam vele, ez egy olyan játék ami se nem szép se nem csúnya, nem is igazán jó, nem is igazán rossz! Viszont egyáltalán nem mozgat meg és nem érzek késztetést, hogy ezt a 30 perc játék időt megsokszorozzam!
10.
10.
soap mactawish1982
hát igen,van benne egy pár idegesítő dolog!!szerintem korrekt értékelés ennél többet nem ér!!1 szer végig vittem,azt elég is volt!
9.
9.
DON GONDOCS
Majd a Madaras tescoban 3000 ftért, bőven megéri :) ja hogy ez 5év múlva is 10 ezerbe fog kerülni. Eladja a Címe :D
8.
8.
DevilGamer
De komolyan a City Interactive, hogy lehet ennyire szar? Akárhány játékukkal játszottam mindre azt mondtam, hogy ez egy fos. FreddieD most forog a fájdalomtól ennek a játéknak a láttán. És az ilyen cégek nem bírnak csődbe menni? Red Ocean-tól egy hétig álmatlanságban szenvedtem.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...