Úgy gondolom, hogy egy ilyen fajta rallys játéknál felesleges lenne a játékmenetről írnom, hiszen azt csak tesztelés közben lehet kitapasztalni, de pár fontos részletre azért majd kitérek közben. Először egy kicsit a játék „külsejéről” írnék. Mit is mondhatnék: „szö manyifikkö” ahogy a francia innyenc mondaná! Hihetetlenül szép. Szavakat nem lehet rá találni annyira élethű az egész környezet, a végtelenségig, a szinte már bosszantóan élethű irányításról nem is beszélve. Ezenkívül végre be lett rakva a játékba a belső nézet is, ami tényleg belsőre sikerült, hiszen minden apró sérülést és természeti csapást megtapasztalhatunk belülről, legyen itt szó esőről, vagy esetlegesen szélvédő betörésről (megjegyezném, hogy én szinte végig így játszottam a stuffal... :) ). Külön kellemességnek számít, hogy belső nézetben Richard Burn (ezentúl csak R.B.) beszólásait is hallhatjuk extrém esetekben, főleg nagyobb hibázásoknál. Az egész játékra a vér profizmus, kemény munka eredménye látható és érezhető...ezt látni kell!!! Úgy gondolom, hogy sok Rally rajongó álma vált itt valóra ezen a kis korongon... Lássuk akkor, hogy miket is tehetünk a gémben, mert a lehetőségeink bőségesek, majd meglátjátok:
Rally School:
Az az igazság, hogy sokan lesznek, akik ezt a részt kihagyják, aztán heveny 5 perces játék után mégis másképp fognak majd dönteni. Nem hiába hívja fel a figyelmünket R.B., hogy ezt mindenképpen nyomjuk végig... Két fajta lehetőség közül választhatunk a „Basic Driving”-on belül az alapvető vezetési fortélyokat tanulhatjuk meg. Rögtön az elején fel fog tűnni mindenkinek, hogy ebben az anyagban nagyon oda figyeltek arra, hogy hogyan is működik egy több mint 300 pacis rally-verda csúszós körülmények között nedvesen, vagy szárazon. Félelmetesen élethűre sikeredett a játékmenet. Ebben az opcióban több egymás után következő lecke után, a végén végig kell mennünk egy próba pályán, amit csak akkor leszünk képesek teljesíteni, ha betartjuk R.B. tanácsait. Vagyis elég, ha 80-90-es sebességgel megyünk végig, mert 100 felett már rettenetesen csúszik a kocsi és ha egyenesben is tudjuk tartani, fékezés közben tuti ki fogunk csúszni a pályáról és ha esetlegesen a verda sérülése realisticre volt rakva, akkor egy esés is elég ahhoz, hogy hello-szia legyen az egész versenynek!!! Akárcsak a valóságban, ugyebár. Ha beragadnánk valahova, akkor a „start”-ot megnyomva segítséget kérhetünk a nézőktől, amit ne féljünk igénybe venni, hiszen sokszor hamarabb kijuthatunk a bajból, mint saját erővel. Végső leckeként megnézhetjük, hogy maga R.B. hogyan ment végig a pályán...hát mit mondjak? Volt mit tanulnom tőle, az biztos... Az „Advanced Technique”-et csak akkor tudjuk választani, ha az alapot végig nyomtuk! Itt más keményebb diók lesznek, de egy kis odafigyeléssel mindent meg lehet tanulni, ilyeneket mint a kézifék használata, igen igen itt az igazi kéziféket fogjuk megismerni nem az arcade játékos-fajtát. Ezen kívül a powerslide-ot, a kocsi sebességből adódó tapadásával való manipulálásokat. Majd ami a legfontosabb, a négy fajta kanyar bevételt. Ezek a következők, az alap leveszem a lábam a gázról fékezek, amikor is a verda kidobja a popsiját és ellenkormánnyal tudunk kanyart bevenni. A második a gáz közbeni fékezés, ami talán a legbiztosabb, de ekkor nagyon gyorsan veszítjük a sebességet, úgyhogy csak módjával fékezzünk. Aztán van a kézifékes, gázpumpálós, powerslide és a kedvencem a Skandináv flikk! Ez talán az első játék, ahol tényleg profin meg lehet ezt tanulni, az egésznek csak annyi a lényege, hogy kanyar előtt egy pillanatra levesszük a lábunkat a gázról, majd a kanyarral ellentétes irányba kormányozunk, majd hirtelen gázra visszalépünk, és kanyarral , megegyező irányba kormányozunk, ennek az lesz az eredménye, hogy nagyon gyors tempóval majdnem tökéletesen be tudunk venni bármilyen kanyart. A tökéletes kivitelezéshez sokat kell gyakorolni és az sem árt, ha a pályának legmegfelelőbb gumi van felrakva. Itt is a végén időre kell teljesítenünk a pályát, ami már sokkal nagyobb dió lesz, mint az előbbinél volt...kb. olyannak kell lennünk, mint R.B.-nek...de ezt már nem kötelező teljesíteni, elég ha az alapokkal megismerkedtünk. Ha mindez megvan, akkor indulhatunk olyan esélyekkel a játékban, mintha most kezdtük volna az egészet elölről... ;)
Quick Rally:
Itt ismerkedhetünk meg gyorsban a különböző országok (G.B., Japan, U.S.A., Finland, Franc, Australia), különböző pályáival, amik általában országonként 6-ot szoktak jelenteni. Az apró szépséghibája a dolognak, hogy addig lockolva van szinte mindegyik, míg nem mentünk Rally Season-ban legalább egy menetet rajtuk.
Rally Season:
Itt van a játék lényege, maga a verseny. Pár alap beállítás után (nehézségi szint, kocsi sérülése, kocsik, csapat, váltó) jöhet is az erőpróba. A végső menüpontba lépve, tehetünk egy próbakört a pálya gyakorló track-jén, vagy magán a versenypályán (erőteljesen ajánlott, hogy legalább egyszer menj rajta végig). Ezenkívül tunningolhatjuk is a verdát illetve kerekeket cserélhetünk. Az utóbbira érdemes sok figyelmet szentelnünk, míg az előbbit inkább csak perfekt angolos autószerelőknek ajánlok, annyira aprólékos a dolog. A season-ön végig menve az lenne az ideális, ha legalább az ötödik helyet elérnétek, mert akkor ponthoz is jutnátok. Nem lesz könnyű a dolgotok, garantálom (force-feedback-es kormánnyal rendelkezők előnyben, nekem nem volt...sajnos... :( ). Segítségnek talán annyit, hogy ha nem állítunk be magunknak kocsi sérülést, akkor valószínű, hogy sokaknak a gép közül le fog robbani a verdája, ami miatt könnyebben jutunk majd ponthoz. Viszont ha nincsen pont, akkor kiesünk a versenyből, és kezdhetünk mindent elölről... :(
Multiplayer:
Felcsillant a szemem, mikor ezt a pontot megláttam, de hamar eltűnt minden fény belőle, mikor kiderült, hogy csak az egymás pálya, illetve rally rekordjait tudjuk megdönteni, aminek nem látom túlságosan sok értelmét, mint ahogy az X-Box livenak sem nagyon, ezek után... szomorú, de legalább maga a játék nagyon jóra sikeredett!
Richar Burn’s Challenge:
Miután már úgy érezzük, hogy iszonyatosan nagy királyok vagyunk, ez a menüpont nekünk lett kitalálva hiszen itt összemérhetjük tudásunkat magával R.B.-vel. Garantálom, hogy hamar el fog menni minden önbizalmunk... ;)
Összességében annyit tudok mondani, hogy köszönjük meg a készítőknek azt a lehetőséget, hogy megtapasztalhattuk, milyen lehet IGAZI rally autót vezetni, IGAZI körülmények között. KÖSZÖNJÜK!!!
Amugy én csak idén, 2010 elején kedztem játszani az rbr-el a g25ömmel (mert karácsonyra kaptam) és rögtön magával ragadott, és azóta, több mint fél éve ez a kedvenc játékom. Nem sok játék volt ami folyamatosan több mint fél évig simán vezette a listámat (csak a cod2, cod4, nfs underground, GTA vice city valamint a re-volt). El se tudom képzelni, hogy mekkora élmény lehetett volna, ha még 2004ben játszok vele, igaz akkor még nem volt g25, de egy sima ffb-s kormány is megtette volna. Hiszen ha ez 2010ben így tetszik,akkor nagyon nagyot üthetett, és a grafikája még ma is egész jónak mondható, akkor meg egyszerűen atom volt xD. Illetve talán ki is próbáltam egyszer, 2005 körül, a graf tetszett, viszont még nem volt kormányom, és billentyűzettel borzalma az irányítás, így ergyának tulajdonítottam. Aztán megjött a g25, néztem előtte g25 teszteket, és csodálkoztam, hogy mindenhol az RBRel tesztelték a kormány. Így gondoltam, adok neki még egy esélyt, és teljesen magával ragadott. Azért már magában megéri egy kormányt venni, anélkül viszont nem is érdemes beszerezni a játékot. A véleményem róla még ma is 10/9.9 a kevés pálya miatt (illetve nem olyan kevés, mert több 100km-nyi lehet az össztáv, de sok idő után már kívülről tudom.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.