A Forza Motosport arcade mellékágaként bemutatkozó Forza Horizon idén visszatér. A második rész kint volt a Gamescom-on, egy rakat Xbox One futott vele, három futamot is toltam, a játékmenet pörgős volt és izgalmas, ha már nem lesz most Need for Speed, ez biztos kárpótol majd mindenkit.
Nem véletlen a hasonlat. Az EA hírhedten sokat kritizált, mégis elképesztően sikeres sorozata erős hasonlóságban van a Forza Horizon 2-vel, képzelj el egy autós játékot, amiben bármit megcsinálhatsz. Nincsenek szabályok, nincsen fizika, nincs totálkár. Csak a száguldás számít, semmi más, a játékban megismerhetjük majd a Földközi-tenger egész francia és olasz régióját, versenyezhetünk, és pipálhatjuk ki a Bakancslista pontjait. Ez utóbbi hasonló lesz az előző részben megismert 1000-esek klubjához, de Car Meets néven visszatér a Forzavista, és természetesen az online mód is, a legjobb barátokkal közösen száguldani.
A Gamescom-ra egy pályát, és három autót hoztak ki a fejlesztők. Bemutatkozott az új Lamborhigini Huracán LP 610-4, aztán ott volt még a brit eleganciájával örök klasszikusnak számító Aston Martin Vanquish, illetve a vadi új Chevrolet Corvette Stingray is. Brutális vörösben. Őket hármukat egy kis észak-olaszországi autózásra vihettük el, természetesen kormány nélkül, kizárólag kontrollerrel, ahogyan egy lakossági arcade címhez illik. A meccs egy rövid animációval kezdődött, gyönyörű felvételeket nézhettünk meg szívünk választottjáról, a kamera ráközelített a legjobb részekre, a látvány csaknem verte a Forza Motorsport 5-öt, autónk gyönyörű részletességgel képviselteti magát, majd indult a verseny.
A futam egy tengerparti városban kezdődött. Macskaköves utcák, finom pékségek, elegáns kávézók, és gyönyörű hajókkal teli kikötők, ez a riviéra, nem sokkal később viszont kiértünk a lakott területről, és kezdődött a vidéki szakasz. Autónkkal átszáguldhattunk szinte bármin, a Lambót úgy odavertem mindennek, hogy fájt nézni, két alkalommal pedig a játék leterelt még az aszfaltról is. Át kellett vágni egy mezőn, ész nélküli offroad száguldás volt ez, majd jött a hegyi szakasz, ahol bemutatkozhatott a dinamikus időjárás is. A sorozat történetében most először változnak a körülmények verseny közben, a magasban beborult, majd el is kezdett szakadni az eső, az út csillogott a víztől, és csúszott is, mint a fene, de a kocsink se maradt száraz. Elképesztően szép vízcseppek ültek ki a kasztnira, egy hiba volt csak, hogy a száguldás nem vitte le őket, talán ez egy olyan hiba, amit majd javítanak, az összhatás viszont ennek ellenére is nagyon ott volt.
A verseny utolsó harmadában megint le lehetett vágni az utat. Míg az egyik vonal egy kicsit kanyargósabb, de aszfaltozott részen ment végig, addig a másik egy földdel borított ösvényre vezetett minket, kipróbáltam mindkettőt, teljesen más vezetési stílust igényeltek. Mondjuk egy ilyen arcade játéknál sokat nem mond a vezetési stílus szó, csak nyomni kell a gázt, és szakítani egyik szalagkorlátról a másikra.
A demó nem volt valami tartalmas, a teljes verzió viszont annál jobban az lesz. A játékban több mint 200 autó érhető majd el, egzotikus, sport, luxus, rally, hot hatch, SUV és truck kategóriákra osztva, belekerül a LaFerrari, a Pagani Huayra és a McLaren P1 is, minden komolyabb régi és új modellel együtt persze. A dinamikus időjáráson kívül lesz benne nappal és éjszaka váltakozás, illetve teljesen szabadon közlekedhetünk majd a városok között, és azokon belül, nem lesz megkötve a kezünk, de ugyanilyen könnyű lesz offline-ból online-ba váltani, csak egy gombnyomás, s máris a neten találjuk majd magunkat. Újratöltés, és lobbi nélkül. Nagy kár azonban, hogy mint szinte manapság, úgy ez is 30 FPS-t tud majd csak, az 1080p meglesz, de az igazi tükörsima játék nem.
A Forza Horizon 2 idén szeptember 30-án jelenik meg mindkét Xbox konzolra. A 360-as kiadás az előző rész motorját fogja használni, és a Sumo Digital műhelyében készül éppen, míg a One változaton a Playground Games dolgozik, teljesen kihasználva az új konzol erőforrásait. A két projektet pedig nem is foghatná össze más, mint a Turn10 Studios, a kiállításon látottak alapján nem mondom, hogy a játék az évtized autóversenye, de amire szánják, arra tökéletes lesz. Eltölteni vele laza fél órákat, kikapcsolódni kicsit, szép autókkal, szép helyen száguldozni. Anélkül, hogy megizzadnánk.
Kapcsolódó cikkek
Nekem is X360-om van, s nekem is a PS4 felé billen a mérleg. Eddig! Majd meglátjuk!
Bocs az offért!
Akkor jó, őket látva elborzadtam.
https://www.youtube.com/watch?v=ziqYDhUJYVs
Első videók alapján nagyon féltem, hogy ez az NFS nem kell fék csak sodrasd dolgot fogjuk kapni, de azokban a videókban ki volt kapcsolva az ABS, ESP, minden és azért csúszott az autó összevissza.:s
Remélem jól láttam, mert ez miatt simán vennék XO-t! Valahol majd ki kell próbálnom.:)
https://www.youtube.com/watch?v=tT7OoLBr21o
https://www.youtube.com/watch?v=PATg4H5fM9k
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.