Broken Age - Act II teszt

  • Írta: Shifty
  • 2015. május 19.
  • act ii, broken age, Double Fine, pc, teszt
Link másolása
Értékelés 8.1
Közel másfél évet kellett várnunk, hogy végre megérkezzen Shay és Vella életszerű motívumokkal színezett kalandjának folytatása. De vajon megérte a hosszas várakozás?

Talán még a Double Fine se gondolta, hogy a Kickstarteren útjára indított Broken Age-projekt olyan népszerűségnek fog örvendeni, amivel a kitűzött 400 ezer dollár helyett több mint 3,3 millió dollárt kalapoznak majd össze. A Broken Age egyértelműen a Double Fine és egy letűnt játékstílus sikere, ékes példája annak, hogy a nosztalgia képes felülírni minden ismert szabályt, és képes olyan tömegeket megmozgatni, amivel ha csak időlegesen is, de új életet lehet lehelni klasszikus, valóban szórakoztató zsánerekbe, mint például a mára teljesen kihalófélben lévő point and clickbe. De amennyire sikeres volt a gyűjtés, annyira volt rögös a Broken Age fejlesztése, így az elhúzódó munkálatok miatt a Double Fine teljesen indokolatlanul, de két részre szabdalta fel a játék egyébként teljesen egységes történetét. Másfél évet vártunk a "folytatásra", ami ezúttal már PC mellett PlayStation 4-re és PlayStation Vitára is megjelent, természetesen már egybecsomagolt formában.

Shay és Vella története párhuzamosan zajlik, csak a dimenziók mások, amelyek között egyetlen gombnyomással, bármikor válthatunk. Vella útkeresése a régi hagyományok megszakításával kezdődik, ugyanis úgy érzi, sokkal többre hivatott, mint hogy áldozati bárány legyen belőle. Szülőfalujában ugyanis ezúttal ő lenne a Maiden Feast kiválasztottja, az a tizennyolcadik születésnapját betöltő szűz, akit a szerettei feláldoznának a vidéket rettegésben tartó szörnyetegnek, Mog Chothrának. Eközben Shay a Bossa Nostra nevű űrhajón éli nem túl izgalmas mindennapjait. Az anyahajót irányító mesterséges intelligencia, "Anya" ugyanis kicsit túltolja a gondoskodást és mindentől óvja azt a Shayt, aki természetesen már nagyon unja az egyedüllétet és az unalmas, monoton hétköznapi teendőket. Éppen ezért neki vág az űrhajó felfedezésének. Így ismerkedik meg a titokzatos Marekkel, egy rókával, aki nem csak felvilágosítja a világban zajló dolgokról, de útnak is indítja Shayt.


Vella és Shay kezdetben különállónak tűnő, végül összeérő útkeresésének első felvonása pont ott ért véget, ahol talán a legkevésbé számítottunk rá. Viszont látszólag olyan új irányt szabott a történetnek, ami talán indokolttá is tehette volna, hogy a készítők két részre szedjék a kalandot. Ezzel szemben már az első percekben kiderül, hogy feltevésünk téves volt, és gyakorlatilag minden marad a régiben, hőseink kalandjai pedig továbbra is egymástól függetlenül, de mégis egymásra kihatva zajlanak tovább. Az így kapott párhuzamos kaland kissé kellemetlen szájízt kölcsönöz a pár órás második felvonásnak, ugyanis másfél év várakozás után gyakorlatilag nem kaptunk semmi újat, minden ott folytatódott, ahol befejeződött.


Ezzel szemben az jól látszik, hogy a készítők a rajongói visszajelzéseket figyelembe véve rengeteget dolgoztak az első felvonás egyik leggyengébb pontján, a fejtörőkön. Ezúttal sokkal összetettebbek, olykor már fájóan túlbonyolítottak lettek a feladványok. Ez leginkább ott érhető tetten, hogy lesznek olyan puzzle-részek, ahol azért kell majd jegyzetelnünk, hogy a kaland egy későbbi pontján emlékezzünk rá, mi is történt úgy fél órával korábban. Az viszont abszolút pozitívum, hogy amíg az első részben a két szereplő kalandjának semmilyen hatása nem volt egymásra, addig a folytatásban nyomokban már felfedezhető az a törekvés, hogy közelebb hozzák egymáshoz a két ifjú kalandort. Lesznek ugyanis olyan fejtörők, amelyekhez szükség lesz a dimenziók közötti váltásra, egy-egy megszerzett kulcsnak vagy tárgynak ugyanis lehet, hogy a másik dimenzióban lesz jelentősége. Összességében tehát elmondható, hogy a rejtvények ezúttal sokkal összetettebbé váltak, és sokkal nagyobb kihívás elé állítanak minket, mint az első részben.


Ahol viszont nem történt változás, az a helyszínek és a szereplők személye. Kis túlzással ugyanúgy a Bossa Nostrát és a Vella által felfedezett lokációkat látogatjuk meg, miközben gyakorlatilag ugyanazokkal a játékbeli szereplőkkel fogunk találkozni és beszélgetni, mint az első felvonásban. Figyelembe véve, hogy másfél év állt a Double Fine rendelkezésére, hogy továbbgondolja Shay és Vella kalandját, talán joggal várhattuk volna el, hogy akár új helyszínek, akár új, még érdekesebb NPC-k várnak majd ránk. Sajnos nem így lett.


Mégis, hibái, vagyis pontosabban hiányosságai ellenére a Broken Age: Act II egy nagyszerű "folytatás", egy olyan kaland, amit minden kalandjáték rajongónak át kell élnie, meg kell tapasztalnia. Ugyanis ha úgy tekintünk a játékra, mint egy nem kétrészesre szabdalt, epizodikus kalandra, hanem mint egy egységes mesére, akkor nem igazán lehet semmibe se belekötni. A Tim Schafert jellemző humor, a stílusra jellemző elemek, mind-mind a helyükön vannak, tökéletesen működnek. Eközben pedig egy hihetetlenül stílusos, mesekönyvbe illő világ igyekszik magába szippantani, miközben két lázadó tinédzser meglepően felnőttes útkeresése történetének lapjait lapozgathatjuk végig a kalandok közben. Így ha még nem szerezted be a játékot, itt az ideje, hogy bepótold a teljes változatot.

Kapcsolódó cikk

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...