Hóviharos hegyvidékek, poros kősivatagok, sár áztatta erdei utak. A FIA World Rally Championship pilótái a létező legzordabb körülmények között bizonyítják, hogy nincsen náluk jobb sofőr a világon. Autóikat a szakma legnagyobb mérnökei alkották meg és készítették fel nem hétköznapi teljesítményre, ha a fröcsögő sár, és a kicsúszó autófar látványától libabőrös lesz a karod, akkor a rali-világbajnokság hivatalos játéka neked készült. A WRC 5 pedig nem is akar mást, mint szórakoztatni. Elhozni ezeknek a különleges autóversenyeknek a hangulatát az otthonainkba. Izgalmasan. Látványosan. És olyan stílusban, hogy azt az átlagos játékosok is nagyon élvezzék.
Négyféle vezetési stílus, négy nehézségi szint, huszonegy autó, mindez tizenhárom helyszínen, egyenként öt futammal, beállítható napszakokkal és időjárással. Ha valaki azt mondaná, hogy öt másodpercben foglaljam össze neki, mit tud az új WRC-játék, akkor - nyilván nem csak úgy rávágva - valami hasonlót mondanék neki. Az ötödik rész nem csak az idei világbajnokság állomásait, autóit és pilótáit vonultatja fel, de szebb, jobb és kövérebb is lett, mint az elődje. A készítők idén nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy senki ne unatkozzon a játék indítása után, a WRC 5 gyorsmeccseiben már a kezdetektől elérhető minden autó és helyszín, de indíthatunk saját karriert, felküzdve magunkat a világbajnoki ranglétrán, illetve vannak online futamok, és különleges eventek is.
Karrierünk a J-WRC kategóriában indul. Zöldfülű autóversenyzőként vakon fogadjuk el szerződésünket, majd indul a bajnokság, Monte Carlo fagyos hegyi útjain kezdjük menetelésünket a dobogó felé. Az első sikerek a legédesebbek, célunk sorra megnyerni a versenynaptár minden hivatalos állomását, ahogy pedig haladunk előre nem csak a helyszínek között, de a ranglistában is, úgy nyílnak meg előttünk a WRC és a WRC-2 kategóriák is. Egyre jobb szerződéseket nyomnak az orrunk alá, miközben nem csak az autó, de a csapatunk is folyamatosan fejlődik.
Míg a karrierben teljesen meg van kötve a kezünk, addig a quick race menüpontban gyakorlatilag bármit beállíthatunk, amit akarunk. Kiválaszthatjuk, hogy melyik bajnokság melyik futamát milyen autóval toljuk, reggel legyen, délután, este vagy éjszaka, illetve milyen legyen az idő, sima, borult, vagy csapadékos. De nem csak a körülményeket, a vasat is piszkálhatjuk. Lehet rajta gumit cserélni, beállíthatjuk a rugózás keménységét külön elől és hátul, a lengéscsillapítást, a hasmagasságot, illetve megadhatjuk még, hogy mikor reagáljon a váltó, mekkora legyen a fékerő, és az erejét hova ossza el. Meg a jó ég tudja még, hogy micsodát, a lista legalább kétszer ekkora a játékban. Az értékek egyébként minden esetben egy nyolcfokozatú skálán állíthatóak, és választásunktól függően hatással lesznek az autó irányíthatóságára, viselkedésére. Akinek van kedve, az kísérletezhet megtalálni a hozzá legjobban illő beállításokat, véges a lista, de lehet kezdeni vele valamit.
A játék a stílusát tekintve arcade és fél-szimulátor egyben, a teszt kedvéért kipróbáltam minden beállítást, és azt kell, hogy mondjam, élményben a mérleg nyelve végig inkább az első felé húz. Az amateur szint a kőkemény arcade csapatást hozza el nekünk, a valóságnál erősebb lesz a fékünk, és stabilabb az autónk, a kasztni pedig nem törik, vagy ha igen, akkor az a műszaki állapotra nem lesz hatással. A simulation szint ennek a teljes ellentéte, ki van kapcsolva benne minden rásegítés és könnyítés, ha odacsapjuk a kocsit a szalagkorlátnak, akkor sérül kerék, a felfüggesztés, a kormányzás, és talán még a motor is, a váltó itt manuális, ha pedig teljes élményt akarsz, akkor érdemes még külső nézetről belsőre váltani. A kettő között még két átmenet található, az pedig biztos, hogy a skálán egy jól mellérakott nehézségi beállítással az egyszeri játékosok és a kormánytekergető fél-profik is megtalálják a nekik kedvező állapotokat.
A vezetési élmény kellemes lett. Az autó jól reagál minden mozdulatunkra, a kanyargósabb, nehéz szakaszokon ugyanolyan jól lehet száguldozni, mint az aszfaltozott, gyorsabb utakon. A rali-világbajnokság hangulata tökéletesen visszaköszön, és bár lehetne javítani sok mindenen, összességében egy nagyon jó és élvezetes játékot kaptunk. De mi is az pontosan, ami nem tetszett? Először is a fizika. Ha felfutunk egy sziklára, akkor a játéknak fogalma sincs, hogy mit csináljon az autóval, nem érezni a vas súlyát, kicsúszáskor a tehetetlenségét, mintha nem tudták volna a fejlesztők, hogy nem csak tökéletesen bevett kanyarokat fogunk csinálni. Aztán elég keserves lett még külcsín is. A látvány összességében jól néz ki, gyönyörű például, amikor a nap átsüt a fákon, de a textúrák közelebbről nézve már homályosak. Az árnyékok kockásak, és az autóink fele olyan részletességgel sincsenek kidolgozva, mint mondjuk egy Forza Motorsport 6-ban, elnagyoltak, lelketlenek. A hangok gyengék, alig hallani a gumikat és a váltást, csak a motor üvölt, jó pont viszont, hogy ez belső nézetből megváltozik, és még a turbó is erősebben szuszákol. A játékot én Xbox One-on próbáltam, és végig azt lehetett érezni rajta, hogy egy előző generációs cím teljes átiratát kaptam, a PC-sek viszont nem csak a minőségre, a támogatásra is panaszkodnak. A Logitech G25 és Driving Force GT kormányait például teljesen kifelejtették a használható kiegészítők közül, ami hatalmas fail. Most minden második ember várhatja a patchet.
A WRC-játékot a közel névtelen Kylotonn Games, és a MotoGP, a Rugby, a Handball és az I Love My sorozatok hivatalos szállítója, a Bigben Interactive hozta el nekünk PC-re, PS3-ra, PS4-re, Xbox 360-ra, Xbox One-ra és Vitára. A játék összességében egy közepesen erős, mindenki által fogyasztható, viszont részleteiben kicsit kidolgozatlan anyag lett, amit bár jó lelkiismerettel ajánlhatunk ismerőseinknek, azért letaglózó érzéseket nem szabad várni tőle. A WRC 5 hivatalos megjelenése dátuma október 16-án van, ha hiányzik a Colin Mcrae Rally, és ellenállhatatlan vágyat érzel arra, hogy éjszakába nyúlóan csapasd a sárban és a koszban, akkor nem fogsz csalódni.
Érdklődnék hogy a wrc 5 fogja e támogatni a Logitech g 25 kormányt a következő patch megjelenésével??
Előre is köszönöm a váaszokat
Megvásároltam ps3ra az anyagot digitális verzióban storból. Kezdetben a grafika miatt kicsit elkenődtem, de 1-2 nap alatt sikerült túl tennem magam rajta. Amint sikerült elengednem azonnal elkezdtem élvezni a játékot, mert lehet! Online résznél tetszik, hogy tudunk versenyezni, mert a többiek szellemként látszanak és kizárták a felesleges bosszantó kilökéseket stb... Talán a játék nekem legjobban a jó öreg V-Rally 3 hoz hasonlít néhol meg a sega rally ötvözet. Kontrollerel kényelmes az írányítás. BigBen california īrányítóval kifelyezetten izgalmas. Asszem ennyi megyek is megmutatni az európaiaknak, hogy magyarok a legjobbak :)
A játék magyarul nem tetszett a valósághoz semmi köze nincs végig úgy éreztem,hogy egy 5-6 éves játékkal játszok minimum....
A hangok mint valami távirányítós vackoké...UNINSTALL-T Kapott villámgyorsan :)
Vagy elő kell venni a jó öreg CMR rallykat vagy a talán valaha volt legjobb rally szimulátort az RBR-t;)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.