Gears of War 4 bétateszt

  • Írta: Shifty
  • 2016. április 25.
Link másolása
Javában zajlik a Gears of War 4 bétája, így a múltkori méretes előzetesünk után már nem csak a kampányról, de a játék online szegmenséről is be tudunk számolni.

Hetekkel ezelőtt egy tartalmas előzetesben meglehetősen alaposan körbejártuk, hogy a frissen alapított The Coalition csapata hogyan igyekszik megbirkózni a Gears of War 4 fejlesztése miatt rá nehezedő elvárások súlyával. A fejlesztők szerencsére nem elégedtek meg a betonbiztos alapokkal, így azokra építkezve rengeteg újdonsággal készülnek, legalábbis ami a kampányt illeti. Ezzel szemben a multiplayer módról sokáig semmit se lehetett tudni, így a napokban elrajtolt zárt béta remek lehetőségnek bizonyult, hogy megismerkedjünk vele. Volt időnk feltérképezni a próbakör során nyüstölhető három új helyszínt, a három játékmódot, az új, igazságosabbnak ígérkező skill-rendszert, és úgy alapvetően minden olyan újdonságot, amit a változatosság jegyében csempésztek a játékba a készítők. Ezek viszont csak olyan kozmetikázások, amelyek a játékmenet magját maximum változatosabbá vagy izgalmasabbá teszik, de semmikép nem módosítanak azon. Ha régi Gears of War-veterán vagy, minden ismerős lesz, ha viszont csak most ismerkedsz a sorozattal, akkor nem kizárt, hogy nem nagyon fogod érteni, mi a jó a sokszor shotgun-párbajokra redukálódó összecsapásokban.

De utóbbiaknak se kell aggódniuk, a Gears of War 4 ugyanis egyértelmű törekvéseket tesz annak irányába, hogy az újonnan érkezők kíváncsiságát is felkeltse és ébren tartsa. A The Coalition bevezetett egy olyan skill-rendszert, ami figyelembe veszi teljesítményünket, így nem kerülhetünk össze nálunk sokkal képzettebb, magasabb szintű játékosokkal. Ez egyértelműen segíti majd azt az átmenetet, ami a kampányból a multiplayer módra áttérő kíváncsi újoncokat érinteni fogja. Az online szegmens ugyanis egészen más játékstílust követel. A Gears of War 4 megőrizte azt a pergős, fedezékről fedezékre haladós akciót, ami az előző epizódokat is jellemezte, és ez a magasabb fokozat a kampány után nagyon fura lehet. Az újonnan bevezetett rendszer viszont már a bétában is jól működött, ennek megfelelően a csaták is sokkal kiegyenlítettebbek lettek, nem utolsó sorban izgalmasabbak is. Jelentősége talán sokak számára nincs, de az olyan új játékmódot, mint a Dodgeball, teljesen haza tudná vágni egy, a régi rendszerre hajazó mostani szisztéma, arról nem is beszélve, hogy így annak is lehet sikerélménye, aki esetleg ügyetlenebb. 

De fejlődésünket tempóján és teljesítményünkön sokat lendíthetnek az úgynevezett Bounty-kártyák, amelyek lényegében egyfajta ösztönzők és boostok. Minden egyes lezárult és újonnan indult kör között lehetőségünk lesz kiválasztani egy-egy ilyen kártyát. Az egyik kártya például 800 XP-vel többet ad a meccs végén, ha az azon szereplő feltételt teljesítjük. Akik ügyesebbek, azok nyilván felgyorsíthatják saját fejlődésüket, a hozzám hasonló nyeretlen rajongók viszont olyan ösztönzőre lelhetnek a kártyák személyében, amelyek jó eséllyel meccsről meccsre a tévé előtt tartják a játékosokat. Szerintem a rendszernek van létjogosultsága, mert nem okoz igazságtalanságot, ellenben lehetőséget ad arra, hogy meggyorsítsa az egyébként körülményesebb fejlődést. Sok-sok gyakorlással pedig válhatsz olyan harcedzett COG-katonává vagy Swarm-harcossá, hogy teljesíteni tud a feltételeket.

A bétában összesen három játékmód közül lehet választani. A Team Deathmatch-et nem hiszem, hogy különösebben be kellene mutatnom. Ez egy az egyben át lett emelve a Gears of War 3-ból, vagyis továbbra is az nyeri az adott kört, aki előbb égeti el az ellenfél respawn-számlálóját. Az újonnan érkezettek között viszont ott van a Dodgeball, ami lényegében a kidobós nevű játék szabályaira épít. Vagyis ha valaki meghal a kör közben, az csak akkor kerülhet vissza, ha a csapattársa az ellenfél csapatából valakit kiiktatott. Elsőre nem tűnt túl izgalmasnak, hiszen ki akar azért játszani, hogy aztán arra várakozzon, hogy halála után mikor kerülhet majd újra sorra. Éppen ezért a Dodgeball kellemes meglepetés volt és lényegében a legizgalmasabb meccseket is itt vívtam. Benne van a pakliban, hogy egy jól elkapott kör alig egy percig tart, de az is simán lehetséges, hogy az adok-kapok majdnem a rendelkezésre álló idő végéig elhúzódik. Szerencsére utóbbi volt a jellemzőbb, így akkor se kell kétségbeesni, ha mondjuk nálunk már csak egy ember maradt talpon, a másik táborban viszont még négyen vannak. A kooperatív TDM is kipróbálható a bétában, ami lényegében azt a célt szolgálja, hogy öten összeállva lenyomjuk az öt botból álló ellenfelet. Nincsen fejlődési rendszer, csakis a tapasztalatszerzésen és képességeink csiszolásán van a hangsúly.

Helyszínek közül összesen hárman lehet kipróbálni, amelyek a Gears of War-stílushoz igazodva pont annyira szűkösek, ami ahhoz szükséges, hogy a játékmenetet mindvégig magas hőfokon tartsa. Ezúttal is lesznek olyan központi helyek, ahol speciális fegyvereket vehetünk fel, ezzel növelve annak lehetőségét, hogy tovább maradunk életben. Az ilyen pontok értelemszerűen darázsfészkek, így garantáltan mészárszékké változnak, amint egymásnak feszülnek a csapatok. A Dodgeball esetében például kifejezetten fontos szerepe van egy-egy ilyen pozíció megtartásának, hiszen egy jó csúzlival a kezünkben sokkal nagyobb sebet lehet ütni az ellenfél csapatán, így megeshet, hogy az így okozott hátrányt már nem tudják ledolgozni és nyerünk. Ott van például a Dropshot, a Digger szellemi örököse. Ezzel egyrészt a fedezékek mögé is be tudunk lőni, így egyszerre akár több ellenféllel is végezhetünk. Ami a pályákat illeti, azok közül a Foundation és a Harbour igazi telitalálatnak bizonyult. Előbbi a klasszikus Gears of War-akciózás igazi játszótere, utóbbi pedig inkább a flankelésnek ad teret, köszönhetően a rengeteg fedezéknek, útiránynak. A Dam kicsit csalódás volt, egyrészt nagyon kis térre korlátozódik a harc, másrészt eléggé rossz elosztásúnak tűnt, így például elég könnyen be lehet szorítani a másik csapatot a kezdőpozícióba.

Előzetesünkben már megemlékeztünk a negyedik részben bevezetett CCC-rendszerről (Close Cover Combat). A készítők szerint ezek az új mozdulatok is az akció folytonosságát hivatottak fokozni. Kár, hogy ez nem így van. Egyrészt a pályák kialakítása elsősorban az állandó, pergős akcióra lett kihegyezve, így bár fedezékekből sincs hiány, egyszerűen kevés lesz az olyan alkalom, hogy a CCC bármelyik mozdulatát bevessük. Másfelől pedig, ha sikerül is működésre bírnunk az új mozdulatsor valamelyikét, az mindennek nevezhető, csak folytonosnak nem. Az egyik az úgynevezett "Yank and Shank", aminek az a lényege, hogy a fedezék mögött megbújó ellenfelet egyetlen mozdulattal átránthatjuk, aki így egy pillanatra megtorpan. Ezt a pillanatot kihasználva vagy ólmot pumpálhatunk bele vagy ha jó időben elkapjuk a pillanatot, akkor a megfelelő gomb megnyomásával méretes késünkkel küldhetjük a túlvilágra. A másik mozdulatsor a "Vault Kick", ami pedig lehetőséget ad arra, hogy a fedezéken átugorva egy méreteset rúgjunk az ellenfélbe. Mindkét megmozdulás kivédhető, szóval tényleg csak akkor érdemes próbálkozni velük, ha jó eséllyel végig is tudjuk vinni a mozdulatsort.

A The Coalition emellett mindent megtesz annak érdekében, hogy eSport-kompatibilissé tegye a játékot, így még a Spectator módot is átgyúrta. Az új rendszer lehetővé teszi, hogy sokkal könnyebb és gyorsabb legyen kameranézetek között váltani, ráadásul a streamelést is élvezetesebbé tették az új koncepcióval. Négy különböző kameratípus kerül a játékba. Ezek közül az egyik a játékos szemszögéből mutatja az eseményeket, míg egy másikban 360 fokban forgatható lesz a kamera. Egy másik jóvoltából bármilyen perspektívából videózhatunk majd, míg a Battle kameramódban biztonsági kamerák képéhez hasonló élményt kapunk, így a térképek különböző területein zajló akcióra lehet majd fókuszálni. Továbbá kapunk majd X-Ray opciót is. De a The Coalition a térképek állandó változtatásával is arra törekszik, hogy a nagy kedvencek mellett mindig friss felhozatal várja a rajongókat. A terv az, hogy közel egy évig teljesen ingyen jönnek majd az új helyszínek, amelyeket idővel majd újak váltanak. Ez a rotációs rendszer mindig frissen tartja majd a kínálatot. Persze, ha ezek között szerepel saját kedvenced, DLC formájában beszerezheted majd a pályát, amit aztán privát meccseken nyüstölhetsz a haverokkal.

A látottak alapján kijelenthető, hogy a The Coalition a kampányban eszközölt ígéretes újdonságok után a multiplayer módban nem mert nagyon változtatni a régi recepten. A készítők szerencsére okultak a mostohagyerekként kezelt Gears of War: Judgment hibáiból, így inkább a Gears of War 3 alapjaira építkeztek. Attól viszont nem igazán rugaszkodtak el, így a béta nyüstölése közben többször is úgy éreztem magam, mintha még mindig a harmadik rész multiplayer módját nyúznám. Emiatt viszont nem nagyon búslakodtam, mert bár az újdonságok felpezsdítették a sorozat új részének többjátékos módját, az Epic által lefektetett alapok annyira betonbiztosak, hogy még ma is simán megállják a helyüket. Hogy hosszútávon ez mennyire köti majd le a rajongókat, az más kérdés, amit viszont eddig láttunk, az biztató. Mind a multiplayer módra, mind a kampányra nézve.

A Gears of War 4 kizárólag Xbox One-ra jelenik meg október 11-én.

Kapcsolódó cikkek

11.
11.
ollie92
Az a baj, ha valamit változtatnak, az emberek azt sírják, miértnem folytatték a jólbevállt alapokat ( GoW Judgement) Ha meg folytatják a már jól bevállt formulát,
az a bajuk, hogy nem változott :D

Szó, mint szó, a grafika a multira MARAD, jó valamit tényleg javíthatnak rajta, de az fing. Észre se lehet majd venni. Viszont a multi 1080p/60FPS ami a "gyengécske" nextgen XONE-t megterheli, ezért persze valahonnét vissza kellett venni. A kampány viszont 1080p/30FPS, tehát ott komolyan várhatós grafikai fejlődés. De a multi marad a GoW 3 szintje, csak felnyomott felbontással és dupla FPS-sel, ami szerintem hulla gagyi. De azért várom, várom :)
8.
8.
Tokodboy
Aki szerint ez nem a végleges grafika na az érdemel hatalmas tapsot. A multi 1000% hogy igy fog kinézni. A single lehet szebb.
7.
7.
PaprikaJancsi
#6: Senki nem kövez meg azért, mert még mindig nem jöttél arra rá, hogy ez egyáltalán nem a végleges grafika.
Ezért inkább tapsot érdemelsz!
6.
6.
KopyAti
Mert CÍM! Olyan, mint a Nike, vagy az Adidas. És grafika terén is mintha visszafejlődött volna, mert a 3 ennél ütősebben nézett ki. Csúnya, de minimum, hogy nem szép. Ésss...

Jöhet a kövezés a véleményem miatt. De durván, vagy legalábbis habzó szájjal! ;)
5.
5.
kopic
#4: 3.resz tokeletesen lezárta a szériát minden szempontbol, kerek egesz volt, szoval rohadtul nem ertem, hogy minek kell tovabb nyuzni szerencsétlen cimet.
4.
4.
Gykrizsi
#3: Ilyenkor kíváncsi lennék, egyes emberek mit várnak el. Hány olyan játékot tudsz, mely az 5. részével újult meg igazán? Ennyi erővel a Halo 5 egy 4.5, az Uncharted 4 egy 3.5. Ha sokat változtatnak akkor már nem lesz ugyan az. A sztoriról meg aztán olyan sokat tudni, hogy azt ki lehet jelenteni, hogy rossz lesz.
3.
3.
kopic
GeoW 3.5.
A sztori pedig nagyon eroltetettnek tunik.:S
2.
2.
Gykrizsi
#1: Én leírtam a véleményem tegnap, nem teszem meg újra. Jó, a kitaposott ösvényen halad. A kampányra leszek kíváncsi
1.
1.
Seggeszkexkluzív
Hatalmas az érdeklődés a teszt iránt, pedig biztos jó lesz csak semmi extra ami megmozgatja az egyszeri rajongót.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...