IGN: Milyen tapasztalataitok voltak a Midnight Club második részével kapcsolatban? Sokat tanultatok az akkori hibáitokból?Jay Panek: Mindegyik Midnight játék készítése során sokat fejlődtünk – hogy lehet minél többet kihozni a hardware-ből, hogy tudjuk minél mozgalmasabbá, szebbé tenni a pályákat, hogyan lehet minél nagyobb sebességérzetet a képernyőre varázsolni. A Midnight Club 2 fejlesztése alatt sokat fejlődött az egész csapat, pl. megtanultuk, hogy hol lehet meghúzni az ideális határt a valóság és a szórakozás között. (szimulátor és arcade rész között)
IGN: Miért éppen a DUB magazinnal szerződtetek le? Miben különbözik ez a többi autótuningolós újságoktól? Hogyan segítenek nektek a játékban?JP: A DUB magazin egy párját ritkító tuning lap, azt hiszem ez vonzott minket hozzájuk. Ők elsősorban a teljesítményre utaznak, ám természetesen az optikai tuning is nagy szerepet kap náluk. Talán az egyetlen lap, mely elég közel tudja vinni az átlag olvasót a tuning társadalomhoz. Egy igazi, valós alkatrészekkel való autótuningolós játékot szerettünk volna létrehozni, nem egy ócska Halálos Iramban koppintást akartunk összedobni – ebben segített nekünk a DUB. A DUB-os arcok végig nagyon rendesek voltak. A fejlesztések elején rengeteg infót szállítottak az autókról és a hozzá szükséges alkatrészekről is – szó szerint ajtót nyitottak nekünk az autógyártás fortélyaihoz. A fejlesztés elején még azt is meg tudták jósolni, hogy a játék megjelenésekor milyen autók lesznek a favoritok a tuningosok körében – 10 esetből 9-et el is találtak. Nélkülük nem lett volna elég hiteles a játékunk.
IGN: A Midnight Club 2 egyszerűségétől eltekintve mégis igen színvonalas játék lett. Igen fejlett volt a mesterséges intelligencia, lehetett benne motorozni, autókkal két kerékre állni, volt „rail-branching” is. Ezek az elemek a MC3-ban is visszaköszönnek? Milyen változtatásokat eszközöltetek ezeken? Tudnál adni némi infót az újdonságokról?JP: Mindezen extrák a harmadik részben is visszaköszönnek. Az ilyen extrákat a karrier módban folyamatosan tudjuk begyűjteni – a játék során folyamatosan kapunk új „trükköket”, új pályákat, autókat, alkatrészeket és persze pénzt. Olyan extrákat építettünk a játékba, melyeket egyik hasonló autóversenybe sem láthattatok még. Konkrétumokat nem mondok, de ígérem, hamarosan beszámolok ezekről is.
IGN: Milyen városokban játszódik a Midnight Club 3: Dub Edition, és miért ezeket választottátok?JP: Mivel a játék az Egyesült Államokban játszódik, úgy döntöttünk, az ottani utcai versenyek főbb építőköveinek számító városokba helyezzük a gammát. San Diego-ban, a 90-es évek elején jelentek meg az első tuningolt utcai verdák, innen indultak az első utcai versenyek is. Atlantából származnak azok az elképesztő tuningcsodák, mint pl. a SUV, a low rider vagy a luxusautó tuningolások. Detroit ugyebár az autók szülővárosa, azért került be a játékba. Detroitban becsülik meg a leginkább a híres benzinfalóként emlegetett régi amcsi járgányokat. Ilyen például személyes kedvencem, a 69-es Charger is.
IGN: Milyen játékmódokra számíthatunk?JP: Nos, a játék alapját a nyílt terepen való versenyzés adja. Úgy értem, miért építenénk fel egy teljes várost, ha csak a láthatatlan falakkal határolt úton versenyezhetünk? Természetesen lesznek checkpoint-os versenyek, de ezek a nyílt utcán játszódnak, ahol egy térkép segítségével tudunk majd tájékozódni. Lesz még curcuit játékmód is, melyben egy meghatározott útvonalon kell köröket teljesítenünk, emellett lesz time trial is, melyben ellenfél nélkül, az idő ellen versenyzünk. Rush Race játékmódban nem lesznek checkpointok, feladatunk egy meghatározott helyre való minél gyorsabb eljutás lesz. A Track Race pedig egy várostól független versenypályán játszódik majd.
A karrier módban City Races, Street Races, Club Races és Bajnokság opciók lesznek. A City Races egy sima illegális autóverseny, ez lesz a legkönnyebb módunk a pénzszerzéshez. A Street Races ehhez hasonló, ám itt már profi, tapasztalt ellenfeleink lesznek. A Club Races-ben tudunk olyan futamokon is részt venni, ami hagyományos utcai módban nem lesz elérhető (pl.: SUV vagy luxusautó versenyek). Bajnokság játékmódban többféle futamokon kell részt vennünk (pl.: a fent említett rush, time trial stb.) – ezeken a versenyeken gyűjthetjük be a legnagyobb díjakat.
Mindezen játékmódok természetesen interneten is játszhatóak lesznek majd, ám az online részt több új játékmóddal is kiegészítettük. Lesz CTF, Paint és Tag. Ezek közül legizgalmasabbnak a Tag ígérkezik, mely egy fogócska-szerű autóverseny lesz. Aki a legtöbb ideig tudja követni a menekülőt, esetleg sikerül is neki elkapnia, az nyeri a versenyt.
IGN: Visszatérve az első kérdésre, milyen további olyan dolgokat tanultatok a második epizód fejlesztése során, mely sokban elősegítette a DUB Edition munkálatait?JP: Nos, természetesen nem csak a második rész volt ránk tanító hatással, a 6 éve elkészült első rész óta folyamatosan fejlődünk városépítés terén. Megtanultuk, hogy a városnak mindenféleképpen gyors, nyitott utcákkal kell rendelkeznie, amin szabadon lehet száguldozni, de ahol a játékosok mégis hirtelen döntésekre, éles kanyarokra kényszeríttetek. A versenyek tervezésénél sokat tanultunk, hogyan is lehet a nyitott pályát úgy kihasználni, hogy könnyen bejárható legyen, mégis folyamatosan fent álljon a felfedezés élménye. Mindig is azon törtük magunkat, hogy a versenyek során egy kijelölt úton haladjunk, mégis legyen lehetőség a saját utunkat járni – értem ezen a levágásokat, titkos átjárókat. Aki játszott a Midnight sorozat első két részével, az tudja, hogy a városok nagyon bonyolultak, igen nehéz eligazodni a mellékutcák kavalkádjában.
IGN: Milyen verdákra számíthatunk majd a Midnight Club 3-ban?JP: Azt hiszem minden olyan autótípus benne lesz, amivel csak versenyezni szeretnél: régi benzinfalók, old timerek, SUV-ok, tuning autók, sportkocsit, luxusautók, kamionok. Az autókon kívül lehetőségünk nyílik majd motorozni is. A garázsod nem lehetne teljes értékű például egyes nyugati partról származó chopper megléte nélkül. Összesen 60 jármű lesz a játékban: mindegyik licenszelt, roncsolódó. Megpróbáltuk az autók igen széles skáláját összeállítani, hogy mindenki megtalálja az egyéniségéhez legjobban illő modelleket.
IGN: Milyen mélyen merülhetünk bele az autók tuningolásába?JP: Egyszerűen fogalmazva azt mondanám, hogy jelenleg a Midnight Club 3 rendelkezik a legrészletesebb tuningolási opciókkal. Minden hasonló játéknál jóval több fajta recept gyúrható az MC3-ban. Rengeteg alkatrész gyárral felvettük a kapcsolatot, annyi szponzort szereztünk a játéknak, hogy a beépíthető alkatrészek száma szinte végtelenné fajult. Az autók színezéséről annyit, hogy nem csak a színt, hanem a fényezés típusát is kiválaszthatod. Lesz Matte, Metallic, Gloss, Pearlescent, és Color Shift fényezési lehetőség. Az alapszíneken kívül a játékos egy színpaletta segítségével tud új árnyalatokat felvenni – ezek természetesen azonnal meg is jelennek verdánkon. Külön fényezhető lesz a felni, a lökhárító, a hűtőrács, a motorháztető, a spioler, a kipufogó stb. Tehát szinte kifogyhatatlanak lesznek a színezési lehetőségek. Garázsunk rendkívül áttekinthető lesz, nem kell senkinek se profi autószerelőnek lennie, hogy elvégezze itt az autója módosításait. A motortuningolást is a végletekig lehet fokozni. Minden olyan alkatrész a rendelkezésedre áll, mely segítségével könnyen megépítheted álmaid autóját.
IGN: A Burnout 3-at a konzolos játékok leggyorsabb autóversenyeként tartják számon. A Midnight Club 3: DUB Edition hasonlóan őrült tempót diktál majd? Mennyi lesz a végleges framerate?JP: A játék gyorsabb és könnyebben irányíthatóbb lesz a Burnout 3-nál. Meggyőződésünk szerint a Midnight Club 3 minden idők leggyorsabb autóversenye lett. A sebesség éreztetése az egyik legkomolyabban vett feladatunk volt. Miután maximalizáltad autód teljesítményét, nincs olyan játék, mely az MC3 nyomába érhetne. Ezt nem csak az autókra, a városok felépítésére is értem: a széles utak bárkit felbátorítanak rá, hogy tövig nyomja a gázt, ám nem árt vigyáznunk, hiszen könnyel elveszíthetjük uralmunkat a kocsink felett. Több órás/napos gyakorlásra van szüksége annak, aki profi szinten akar száguldozni a Midnight Club 3-ban.
IGN: Milyen típusú zenét hallhatunk majd a játékban? Az Xbox-os vezió támogatni fogja az 5.1-es hangrendszereket? PS2-n számíthatunk Pro Logic II-es támogatásra? Xbox-on lehet majd saját zenéket a játék alá keverni?JP: A zenék igen széles skáláját válogattuk össze: lesz hip-hop, rock, techno és drum and bass is. Habár a zenei munkálatok még most is folynak, azt megígérhetem, hogy a Cash Money Records egy nagyon baba soundtracket állít majd össze nekünk. Xbox-on természetesen lesz lehetőség saját zene betöltésére is. A fenti felsorolt hangrendszerek támogatásai is készen állnak már.
IGN: Ez az első alkalom, hogy a Midnight Club licenszelt autókat tartalmaz. Milyen roncsolódásra számíthatunk?JP: Hihetetlen, hogy ennyi licenszt össze tudtunk gyűjteni, még örömtelibb hír, hogy mindegyik vállalat engedélyezte a roncsolódást. Mint a képeken is láthatjátok, lesznek karcolásod, horpadások, törő ablakok.
IGN: Milyen multiplayer lehetőségeket ültettetek be a játék konzolos verzióiba?JP: Sok tapasztalatot szereztünk a Midnight Club 2 multiplayer részének írásakor. A legnagyobb előrelépés, hogy meg tudtuk oldani, hogyha a host kilép, akkor a másodjára csatlakozott versenyző veszi át a szerver szerepét. Természetesen játék közbe is lehet majd csatlakozni a szerverhez, a versenybe az elkövetkezendő kör elején tudnak az újonnan konnektáltak csatlakozni. Lesz lehetőség arra is, hogy kilépés nélkül tudjunk pályát, illetve játékmódot változtatni. Lesz még egy úgynevezett „haver lista” is, melyen figyelemmel követhetjük, hogy barátaink éppen melyik szerveren tartózkodnak, illetve ott milyen sikerrel teljesítenek. A szerverek egyébként maximum 8 férőhelyesek lesznek.
IGN: Köszönjük szépen az interjút, Jay, puszi a pocakodra!JP: Én is örültem, hogy.GK: Mi is. :)
Kapcsolódó cikk
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.