NBA 2K18 teszt

  • Írta: zoenn
  • 2017. október 5.
Link másolása
Értékelés 8.5
A Visual Concepts csapata már nem elégszik meg a kosárlabda teljes körű szimulációjával, komplett közösségi teret hozott létre a sportág rajongói számára. Kár, hogy a mikrotranzakciókat nagyon túltolták.

Az NBA 2K-sorozat évek óta a műfaj koronázatlan királya, amely most is csak egy erőtlen kihívót kapott az NBA Live 18 személyében. Egy kicsit a készítők fejébe is szállt a dicsőség, elvégre a karriermódban szemtelenül igyekeznek minél több pénzt kicsalni egy vadiúj csukára vágyó telepi labdapattogtató zsebéből. Ez még nem is lenne gond, ám ha gyorsabb fejlődést akarsz, akkor is áldozhatsz valódi pénzt a játéka, ennél rosszabb modellt pedig keresve sem találnánk. Nem is tudtam mire vélni a 2K Sports hirtelen jött szándékát pénzszivattyúzás felé, mert maga az NBA 2K18 az egyik legjobb sportjáték a piacon. És igen, már megint előre szaladtam.

Nem kis zűrzavart keltett az is, hogy a kiadónak szinte az utolsó pillanatban meg kellett változtatni a borítót, miután a játék arca, Kyrie Irving a Boston Celticshez igazolt, de a korábbi promóciós anyagokon még a Cleveland Cavaliers mezében feszített. A váltás nem jött össze a premierre, viszont a játékban már Celtics színeiben pattogtatja a bőrt Irving úr. Az eset remekül illusztrálja, hogy mennyi minden függhet egy megkésett igazoláson. Az NBA már tömény üzlet, szerencsére a MyGM módban csapatvezetőként te is szembesülhetsz majd a sport minden hátulütőjével. A készítők hosszú utat tettek meg eddig, de továbbra is odafigyelnek a legapróbb részletekre, így az NBA 2K18 nem csak egy szimulátor: minden totálisan életszerű benne, ami sokkal fontosabb bárminél.

Kicsit kockázatos lépésnek tűnt, hogy a Spike Lee által is egyengetett sztorimódot sutba dobták a MyCareerben. Ezúttal is a legapróbb részletekig megalkothatjuk saját játékosunkat, reménykedve abban, hogy egyszer valódi NBA-sztárrá avanzsálunk. Egy helyett már két archetípust választhatunk magunknak, azaz egy fő erősség mellett egy másodlagosat is, így több fronton is megálljuk a helyünket a meccseken. Hárompontosok dobására gyúrsz, de rárepülnél a lepattanókra is? Pipa! Rengeteg kombináció elképzelhető. Az új Neighborhood annyira hangsúlyos, hogy szinte az összes fontosabb játékmódban helyet kapott, igyekezzünk megbarátkozni a gondolattal, hogy két meccs között nem holmi átvezető jeleneteket kapunk, hanem egy MMO-szerű közegben éljük az életünket. Persze ettől még a végső cél ugyanaz: hogy a játékosunk értékeit 60-ról 99-re tornásszuk fel.

Persze sztori is van, de nem túl érdekes. Ezúttal egy DJ-t irányítunk, aki korábban kosarazott, és vissza szeretne térni a gyökerekhez. Egy helyi bajnokságon felfigyel rá egy NBA-csapat, majd egy próbameccs után aláírhatjuk életünk első szerződését. Sajnos a történet még a korábbiaknál is gyengébb, egyáltalán nem hihető, hogy egy telepi bajnokságból egyből az NBA-be vándoroljon valaki – hol vannak a főiskolás évek? A párbeszédek sablonosak, az átvezetők unalmasak, és bár néhány valódi kosarassal is találkozunk, a legnagyobb segítségünkre egy kitalált csapattársunk és edzőnk lesz, ő biztat minket, ha nem úgy megy a játék, mint kéne, pátyolgatják lelkivilágunkat az edzéseken és az öltözőben. Még szerencse, hogy a sztoriszál a korábbiaknál is kevesebb játékidőt kap, hiszen úgyis a Neighborhoodban időzünk a legtöbbet.

A „szomszédságot” ugyanis teljesen bejárhatjuk, lényegében pár háztömbről van szó. Ahol 1v1-es, 2v2-es és 3v3-as meccseket vívhatunk másokkal, új frizurát csináltathatunk magunknak, ha felkeressük a fodrászt, ugyanúgy kivarrathatjuk magunkat a tetoválószalonban, vagy csak új cipőket és ruhákat vásárolhatunk a boltokban. A játéktermekben mindig zajlik az élet, palánkra is dobálhatunk egyedül, vagy csak dumálhatunk másokkal. Szó se róla, külön élvezet, amikor kihívjuk a szintén itt lebzselő játékosokat egy kis kötetlen streetballra - az NBA Jamhez hasonló arcade élmény jól megfér a mély szimuláció mellett. Tehát elég sok időt bele lehet ölni a Neighborhoodba, de egy idő után már nem nagyon fog újat mutatni.

Persze elég sok virtuális valutát beleölhetünk az új cuccok vásárlásába és a jelvények gyűjtögetésébe, és ahogy azt már említettem, valódi pénzt is költhetünk a képességeink fejlesztésére. Ez nyilvánvalóan tisztességtelen előnyt jelent a multiplayerben, így aztán a nemfizető játékosoknak jó pár órába telik, mire fel tudnak zárkózni hozzájuk, és nem biztos, hogy lesz hozzá kitartásuk. Van egy olyan érzésem, hogy ez több rajongónál ki fogja csapni a biztosítékot.

Szintén saját történettel rendelkezik a menedzsermód. A MyGM: The Next Chapterben hősünknek egy sérülés miatt derékba tört a játékoskarrierje, de hat év után csapatmenedzserként tér vissza. Továbbra is mi felelünk a brigádunk pénzügyeiért és a játékosokért, de valahogy úgy kell elképzelni az egészet, mint egy Telltale-féle kalandjátékot: két meccs között a médiának adhatunk interjúkat, vagy elmehetünk más csapatokhoz tárgyalni, ha egy fontos szerződést szeretnénk nyélbe ütni. A kérdéseket és válaszokat nekünk kell kiválasztanunk a felsorolt lehetőségek közül, de nagy kár, hogy szinkronra már nem futotta a büdzséből. A lényeg viszont ugyanaz marad, mintha egy statisztikákkal teli menüben kolbászolnánk, csak idén mindez kapott egy felesleges körítést. A tárgyalásokon ugyanis nem nagyon tudunk hibázni, nincsenek durva következmények, ha nem találjuk a közös nevezőt a partnerünkkel. Egyelőre tehát a MyGM narratívája eléggé fapados, talán jövőre ezen is sikerül változtatni, és jobban előtérbe kerül a menedzserek sokszor drámai munkája.

A MyLeague csak minimálisan fejlődött, az egész liga irányítására kihegyezett módban megjelentek a supermax-szerződések, már megtalálható az NBA G League is, és bár közvetlenül nem tudjuk a farmcsapatokat vezetni, a megfáradt NBA-seket leküldhetjük játszani, vagy felzárkózni, és fiatal tehetségeket is felszippanthatunk. A kártyagyűjtésre kihegyezett MyTeam viszont sokkal közelebb került riválisához, az EA-féle Ultimate Teamhez. A kártyákat újratervezték, és rengeteg single és online kihívás teljesítésével bővítheted a gyűjteményedet, de még mindig nagyon nehéz egy olyan álomcsapatot létrehozni, amivel tényleg megállod a helyed a multiban.

Az alapvető játékmenetet egy év alatt is sikerült jobbá varázsolni. A tavalyi képességalapú dobások hosszú távon frusztrálóvá váltak, hiába játszottunk jól, túl sok mindent vett figyelembe a játék palánkra töréskor. Ha egy gyengébb játékossal dobtunk, még az egyszerű ziccert is simán kihagyhattuk. Ennek vége! A sikeres dobás immáron a megfelelő időzítésen, mozgásunkon és a védőkhöz viszonyított helyzetünktől függ, ami sokkal realisztikusabb végeredménnyel kecsegtet, ráadásul minden sikertelen kísérlet után érezzük, hogy mit rontottunk el.

Persze a pontszerzés mit sem ér hatékony passzok nélkül. Az NBA 2K18-ban az X-gombot nyomva tartva kiválaszthatjuk, hogy melyik társunknak továbbítjuk a labdát, holott korábban csak reménykedhettünk benne, hogy tényleg a kívánt célhoz jut. Ne ijedj meg, ha túl bonyolult, egyetlen hirtelen gombnyomással továbbra is legközelebbi játékoshoz kerül a labda. A veterán játékosok további lehetőségeket is kapnak, például utasíthatjuk a csapattársunkat, hogy hova mozduljon a passz átvételéhez. Láthatóan a mesterséges intelligencia is finomodott, főleg a védelem terén, végre nem fogják ölbe tett kézzel nézni a játékosok, hogy egy klasszis simán áttör rajtuk. Ezek az apró, de fontos mechanikai lehetőségek még autentikusabb élményt nyújtanak. A kissé fura arcmimikát is meg lehet bocsátani, mert a látvány továbbra is lehengerlő, a meccsek hangulata olyan, mint a tévében.

Szóval az egyik szemem sír, a másik viszont nevet. Mintha csak egy mobiljáték lenne, az NBA 2K18 pofátlanul sulykolja belénk, hogy költsünk igazi pénzt a játékba, így a fejlődésünk gyorsabb lesz és legtrendibb rucikban feszíthetünk a gangon. Persze ettől még nem leszünk jobb kosarasok azoknál, akik vért izzadva, rengeteg játékórát beleölve küzdenek meg a jobb statisztikákért. Másrészt a játékmenet egy következő szintre lépett, a dobásrendszer még soha nem volt ilyen jó, és a passzokba is nagyobb beleszólásunk lett. A legszebb az egészben, hogy ezúttal is rengeteg tartalommal tömték tele a játékot, ami után minden rajongó megnyalja az ujját. Lehet, hogy felemásnak tűnik a végeredmény, de ettől még mindig az NBA 2K18 a kategória uralkodója, és később csak a pozitívumokra fogunk emlékezni. Ne hagyd magad megvezetni!

Az NBA 2K18 PC-re, Xbox 360-ra, Xbox One-ra, PS3-ra, PS4-re és Nintendo Switch-re jelent meg. Mi a Sony jelenlegi generációs masináján teszteltük.

8.
8.
Zack85
Na akkor summáznám amit tudok a játékról. A fent le írtakat nem részletezem újra a szomorú az egészben hogy maga játék szerintem fizikailag működésileg a legjobb ami volt eddig. Tehát ha téged csak single modba érdekel az NBA akkor a legjobb választás. Ha bármilyen Online modot akarsz akkor sajnos rablással találod magad szembe... Én spec a MyTeam et nyüstöltem a mai napig... Baromira szeretem ezt a modot a 17be még nem is volt ilyen pofátlan mint idén... hetente jönnek ki új kollekciók amiket csak úgy tudsz össze szedni ha lóvét váltasz VC re ez már irritáló ott van látod de jó lenne az a kártya neked de esélyed nincs rá ha nem fizetsz...lehet erre mondani hogy mytem pont ból is vehetsz (amiért vért izzadsz) de abból tapasztalatom szerint semmi norm.lapot nem nyitsz ma 105000 mytem pontból(10csomag) egy emerald lap volt a legjobb... szal. eddig toltam a myteam-et valószínű single fogok még játszani de a 19 már nem kerül a polcra..:(
3.
3.
Kobe24
Tavalyi evben is mar volt beleszolasunk a passzba, ha mar irsz egy tesztet a jatekrol jarj utana, hogy mi hogyan volt az elotte levo evben. Akkor hitelesebb leszel ember. Igenytelen szar a teszt
2.
2.
DarkLord
Akkor pár szót tőle is mert megjelenés óta nyüstölöm és gondolom a teszt írónál jóval több időt raktam bele. Sztori az nincs csak a játékmenetet megszakítja pár videó, ami tényleg inkább csak pár érdektelen párbeszéd, mint sztori. Mondjuk nem is baj, amúgy. A játékmenet még mindig jó és élvezhető nekem ez a kosaras játék a Live már ehhez képest egy erőtlen próbálkozás.

Viszont vannak árnyoldalak is. Megjelenéskor nagy hátrányban voltak a sima játékot megrendelők a Shaq féle giga szuper edition-nel szemben, mert ők egyből 85-ös szintre felhúzhatták a karakterüket, ami mondani se kell a 60-as szintűekhez képest mekkora előny volt a parkban. Gyakorlatilag a pénzes gyerekek nulla játék tudással szedték meg magukat még jobban a sok 60-as karakter szerencsétlenkedéséből, nos nem azért, mert béna a játékos, de 60-as szinten semmit nem ér a karakter még, még azt is kihagyja, amit ha szólnál Teri néninek, aki soha nem fogott lasztit a kezébe még ő is bedobná! Szóval ez a megkülönböztetés nagyon szétcseszte a parkot kezdetben.

A park ps4-en az első héten úgy akadt, mint a huzat gyakorlatilag játszhatatlan szinten. Még most is akad, de kezd rendeződni a helyzet. Még nem jó, mert attól nagyon messze van, de alakul valami és talán rendbe rakják még 1-2 hét alatt jobban. Szégyen! Én főleg a parkban játszom így nekem ezért nagy negatívum , hogy nem bírták rendbe rakni még, mindig ezt a részét a játéknak...

Most már 88-as szinten vagyok, amit pénz befektetés nélkül toltam fel játékból. Nagyon ellenzem ezt a pénzes dolgot és ez a rész nagyon erről szól, hisz, ha béna játékos vagy meg még a karaktered is bénaa mellé 60-as szint vagy mondhatom 70-ig is, azt fogod észre venni, hogy a Parkban menekülnek előled a játékosok,, ha beállsz valahova azonnal elmegy mindenki mellőled és max. arra leszel jó a parkban, hogy pofozógép leszel és a hasonló szerencsétlen kezdő szintű karakterekkel jól megvernek a 85 feletti karakterek. Szóval eltudom képzelni szerencsétlen kisgyereket, aki boldogan megveszi a játékot és ezt kell átélnie közben , lelkileg tuti összetörik darabokra és azonnal 1 hét alatt már veszi is igazi pénzért a VC-t, mert ezt nem bírja és türelme meg kitartása nincs hozzá, hogy önerőből fejlődjön fel arra a szintre, hogy megtudja állni a helyét a parkban.

Szóval most nagyon nehéz helyzetben van minden kezdő ebben a részben a sok pénzes miatt talán sokkal jobban ki van hangsúlyozva tényleg itt, hogy kisgyerek told bele a pénzt és akkor király leszel te is. Engem csak a sok lag bosszant a játékban a parkban, mert a többi része rendben van a játéknak nagyon is.

A ProAM-et emelném még ki, ahol 5 vs 5 meccseket lehet játszani a saját karakterünkkel teremben 10 élő emberes játék ez érdekes akadás nélkül fut, míg a 3vs.3 a parkban laggol, mint a szar. Itt jól lehet fejlődni ezt érdemes tolni bár , amilyen szerencsétlen vagy a véletlen szerű társakból tuti neked jut a 4 másik 60-as kari és ellenetek meg lesz 2 égimeszelő 80-as feletti vagy egy sharpshooter 90-es ilyenkor nem tudsz mit csinálni vagy kilépsz (én nem szoktam) vagy hagyod magad megalázni ez van . Volt, hogy már mind a 4 társam robot volt és én maradtam egyedül élő játékos, de legalább nem kellett néznem kinek passzoljak, hanem csináltam, amit akartam anélkül, hogy másnak a hörgését és zihálását hallgassam a túloldalról habzó szájjal, ha valami nem jön össze :D
1.
1.
Giggsy
Nagy kockázat volt, hogy a Spike Lee által rendezett fosadék sztorimódot sutba dobták. Fizikailag kizárt, hogy annál rosszabb legyen az idei.
Amúgy minden évben az a baj a 2k-jel, hogy beraknak két új funkciót ami jó, de átalakítanak hármat, ami jól működött ahogy volt. Idén azt hiszem kihagyom.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...