New Heights próbakör

Link másolása
Nemrég jelent meg korai hozzáférésben a New Heights: Realistic Climbing and Bouldering című, a szóló szabadmászást középpontba helyező játék, amiben valódi helyszínek bedigitalizált másai várják, hogy meghódítsuk őket.

Érdemes lesz azonban felkötni a hevedert, mivel a magasság meghódítása még sosem volt ennyire élethű és veszélyekkel teli. Elég akár egyetlen rossz mozdulat és hősnőnk máris megállíthatatlanul zuhan a mélybe, hogy aztán onnan feltápászkodva újból nekiveselkedjen az előtte tornyosuló akadályoknak. Az eddig csak mobilokra fejlesztő holland indie csapat, a Wikkl Works semmit sem bízott a véletlenre és próbálták megalkotni a valaha készült legvalósághűbb szóló szabad hegymászós játékot, ami minden egyes elemében arra törekszik, hogy visszaadja az égig érő csúcsok legyőzésének szépséget és persze nehézségeit, méghozzá bárminemű felszerelés nélkül. Itt nem fogunk pár pillanat alatt profivá válni, a sikerért bizony alaposan meg kell majd szenvedni, melynek első lépcsőfoka az irányítás megértése és hibátlan elsajátítása lesz.

Virtuális hölgyeményünk terelgetése ugyanis nem lesz egyszerű, ráadásul amellett, hogy figyelnünk kell a megfelelő gombok jó időben való megnyomására, még a fizikával is számolnunk kell. Szerencsére ennek kitanulására kapunk egy meglehetősen korrekt tutorial szekciót, ahol több szakaszon keresztül mutatja be a játék lépésről-lépésre, hogy milyen lehetőségeink lesznek a magasság leküzdésére. Érdemes figyelni és alaposan elsajátítani az itt látottakat, mert a későbbiekben ezeknél jóval nehezebb pályákon fogunk mászni, ahol sokszor csak valamiféle nyakatekert mutatvány kivitelezésével érhetjük el a végső sikert.

Az irányítás egyébként alapból eléggé kényelmetlennek tűnhet, főleg, ami az egér és billentyűzet megoldást illeti, én mégis ezt ajánlom, mert jóval pontosabb végeredményt érhetünk el általuk, mint kontrollerrel. Hegymászónk terelgetése természetesen a WASD gombokkal történik, amiket használva kihajolhatunk balra, illetve jobbra, valamint felhúzhatjuk, esetleg lejjebb engedhetjük magunkat, attól függően, hogy merre is szeretnénk tovább haladni. A Q és E billentyűk szintén fontos szerepet töltenek majd be, hiszen ezeket használva karakterünk rásimulhat a falra, ezáltal növelve meg az egyensúlyát. Ez eddig mind szép és jó, de eleddig még egy centit sem haladtunk előre, szóval itt az ideje, hogy a testünk mellett végre a végtajainkat is megmozdítsuk, lehetőleg a jó irányba.

És itt kezd komplikálttá válni a dolog, ugyanis nagyon nem mindegy, hogy éppen mivel, mit és hol ragadunk meg. A különféle felületek más és más jellemzőkkel bírnak, valamelyik jobban csúszik, mint a többi, de az sem mindegy, hogy mennyire mély kiszögellésbe tudjuk belemélyeszteni a kezünket, illetve a lábunkat. Így van, mindegyik végtag irányítása a mi feladatunk lesz, amit az egérrel tudunk abszolválni: a bal és jobb gombbal a kezeket, míg, ha ugyanezen cselekvések mellé lenyomva tartjuk a Shiftet is, akkor a lábakat tudjuk mozgatni. Ilyenkor az éppen aktív testrészt kijelöli a program, mi pedig bizonyos keretek között szabadon mozgatva kereshetjük meg a következő biztos pontot. Ebben szerencsére lesz segítségünk, hiszen a játék folyamatosan jelzi, egyrészt, hogy merrefelé tudunk erőt kifejteni az adott helyről, másrészt, mennyire biztonságos. Ha a fehér nyíl felfelé mutat és csordultig telik zöld csíkokkal, akkor megnyugodhatunk, ellenkező esetben a többi végtagunkkal kell kompenzálni. Utóbbira nem lesz sok időnk, mivel egy bizonytalan fogásnál pillanatok alatt elfogy az állóképességünk, aminek eredményeképpen leesünk és kezdhetünk mindent az elejéről.

Ilyenkor sokszor jobban megéri újrakezdeni az egészet, mivel amellett, hogy rontunk a ranglistás helyezésünkön, még a végső értékelésünk is csorbát szenved. Minden egyes teljesített szakasz után ugyanis tapasztalati pontokat, illetve csillagokat kapunk (pályánként maximum hármat), amiket gyűjtögetve nyithatjuk ki a három meghódítandó régió szakaszait. Ha tehát csetlünk-botlunk, akkor jóval kevesebb elismerésben lesz részünk, aminek hála jóval később nyithatjuk csak meg a későbbi, sokkal komolyabb kihívásokkal kecsegtető útvonalakat. Ezekből jelenleg már most majdnem 100 található a játékban, ami a fejlesztők elmondása alapján később bővülni fog. Szintúgy ez a sors vár a testreszabási lehetőségekre, mert ezen a téren egyelőre meglehetősen minimalista a felhozatal, hiszen csupán pár ruhadarab színét változtathatjuk meg.

Ahol viszont már most rendben van a játék, az a látvány, legalábbis ami a helyszíneket illeti. Ahogy a bevezetőben említettem, valódi helyszínek bedigitalizált képeit használták fel a pályák megalkotásához, aminek meg is lett az eredménye. Elképesztően részletes textúrák között gyűrhetjük le az akadályokat, miközben a természet lágy ölét remekül prezentáló hangfoszlányok kényeztetik a hallójáratainkat. Egyedül csak főszereplőnk lóg ki az összképből, akinek a megvalósítása egyszerűen pocsék, ráadásul, miközben keressük a következő kiszögellést a végtagjai minduntalan önálló életre kelnek. Egybeakadnak, látszólag kitörnek, vagy beragadnak a sziklafalba, de az sem ritka, hogy kocsonya módjára remegnek, eközben pedig nem olyan egyszerű megtalálni a következő biztonságos lépésünket. A fejlesztők szerencsére hallgatnak a visszajelzésekre, így folyamatosan igyekeznek kiszűrni ezeket az anomáliákat, akárcsak az optimalizációból fakadó problémákat, melyekből jelenleg van bőven és mivel a menüben szinte alig találunk beállítási lehetőségeket, maradni is fognak mindaddig, míg ki nem gyomlálják őket.

Szerencsére azonban ezek a problémák könnyedén javíthatóak és mivel egyelőre korai hozzáférésben van a játék, így nem is fájnak igazán. Ha ugyanis ezeket leszámítjuk akkor a New Heights: Realistic Climbing and Bouldering egy kifejezetten kellemes és egyedi alkotás, ami szimulátorosabb megvalósítása okán könnyedén megtalálhatja majd a saját rajongótáborát, lévén ilyesfajta élményekből nincs sok a piacon. Egyedül csak az irányítás összetettségéből fakadó betanulási szakaszt kell túlélni, de amint ezzel megvagyunk, még ha csak virtuálisan is, de feltárul előttünk a szóló szabadmászás valódi szépsége, ami miatt sokan életüket kockára téve, mindenféle külső segítség nélkül újra és újra nekiveselkednek a lehetetlennek.

A New Heights: Realistic Climbing and Bouldering kizárólag korai hozzáférésben érhető el a Steamen keresztül.

6.
6.
nemfontos
Az ötlet nem rossz, de a csaj mozgása egyszerűen röhejes... kb mint a surgeon simulator. De ott legalább viccre vették, itt meg komolyan keresztbe rakott lábbal nyomja fel magát a nő a hegyre. :)
5.
5.
GAMEROD
Teljesen életszerű hogy latexnadrágban minden védőfelszerelés nélkül egy csaj meredek sziklafalat mász. Ezért kár volt sziklát bedigitalizálni.
4.
4.
MikeHock
Ez tipikusan az, aminek CSAK VR-ben lenne értelme szerintem.
3.
3.
markoci555
valóságban szívesen kipróbálnám, de ez kínszenvedésnek tűnik
1.
1.
Orarugofelpattano
Rossz nézni a mozgását szegény karakternek :) Remélem még nagyon sokat csiszolnak rajta...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...