EA Sports NHL 24 teszt

Link másolása
Értékelés 6.0
Az EA Sports futószalagon gyártott jégkorong-játéksorozata évről-évre egyre inkább szenved és egyhelyben toporog. Noha az idei része tartogat néhány újítást, az NHL-franchise-t nem ez a játék fogja megváltani.

Amit az EA Sports FC 24-re írtam, miszerint nem volt képes megújulni, az az NHL 24-re hatványozottan igaz. Az EA jégkorong-játékszériájára elmondható, hogy már nagyon régóta egyhelyben toporog. Ugyan néha egy-egy játékmódot rendbe szednek, illetve pár évvel ezelőtt a játékmotorhoz is hozzányúltak, ám ettől függetlenül az NHL-széria továbbra is a legidentitászavarosabb egyede az EA Sports játékfelhozatalának és se a rajongók igényeihez, se a játékipari sztenderdekhez nem képes felnőni. Lássuk, hogy az NHL 24-nek végre sikerül-e kitörnie ebből az ördögi körből!

 

Az EA Sports NHL 24 legnagyobb újítása kétségkívül az új Exhaust Engine, mely gyökeresen megváltoztatja az eddig megszokott játékmenetet. Lényege, hogy a támadó fél minél tovább birtokolja a korongot, annál nagyobb nyomást helyez a védekező csapatra, és ha ilyen módon elég ideig kifárasztottuk az ellenséges csapat játékosait, akkor aktiválódik a Full Pressure mód. Ennek következtében a támadó játékosoknak megnő a passzolási pontosságuk, valamint a gyorsaságuk, míg a védekező csapat játékosai hamarabb kifáradnak, miközben igyekeznek túlélni a megnövekedett nyomást. 

Ez egy végső soron jól működő rendszer, azonban közel sem tökéletes. Egyfelől nem érzem jogosnak, hogy kizárólag a támadó fél profitál a rendszerből. Sokkal kiegyenlítettebb lenne egy meccs, ha a védekező csapat is kapna bónuszokat attól függően, hogy mennyi ideig bírják a nyomást. Másfelől pedig személy szerint elég hamar ráuntam arra, hogy a képernyő közepén megjelenő Pressure mérőt nézegessem arra várva, hogy feltöltődjön. Értékelendő, hogy belenyúltak a játékmenetbe, és jól is működik, azonban van még hiányossága a rendszernek. 

Szerencsére nem ez az egyetlen játékmenetet érintő újítás az NHL 24-ben. Teljesen új ütközési rendszert kapott a játék, melynek hála sokkal realisztikusabbak a testi kontaktusok. A body checkeket ugyan egy fokkal nehezebb végrehajtani így, cserébe végre van súlyuk a játékosoknak, és sokkal életszerűbben animációkon keresztül láthatjuk az eséseket és a környezettel való interakciókat. És igen, ez azt is magával vonja, hogy végre valahára újra összetörhetjük a pályát körülvevő védőüveget, és átlökhetjük rajta az ellenséges játékosokat.

Mind közül talán a legjobban működő újítás az úgynevezett Vision Passing, mellyel pontos passzokat tudunk végrehajtani úgy, hogy passzolás előtt a csapattársaink feje fölött megjelenő gombot lenyomjuk. Ez a rendszer nagyon hasznos, különösen, amikor kitörünk az ellenfél szorításából, és gyors ellentámadást hajtunk végre. Azonban ez a rendszer sem működik tökéletesen, néha nagyon nehéz lekövetni, hogy épp melyik gomb melyik játékoshoz van rendelve, és emiatt gyakran elronthatjuk a kulcsfontosságú passzokat.

Sajnos a játék többi része közel sem kapott akkora figyelmet, mint a játékmenet. Sőt, az EA pofátlan módon szinte semmilyen módosítást vagy finomhangolást nem hajtott végre az egyjátékos módokon, csupán a szokásos játékosadatbázist frissítették. Nagyon elszomorítónak tartom, hogy már sokadik évben nem érkezik érdemi újítás a játék ezen részéhez, és a kiadó rettentően pimasz módon szeretné lenyomni ezt a játékosok torkán. Van azonban egy új játékmód, melyet a hokirajongók bizonyára nagyra fognak értékelni. A Historic Moments keretein belül ikonikus jeleneteket élhetünk át a sporttörténelem legmeghatározóbb meccseiből. Ilyenkor különböző kihívásokat kell teljesítenünk meghatározott időn belül, vagy fix állásokból kell az adott ikonikus pillanatot rekreálnunk a játékban. A megjelenés napján 50 ilyen minijáték található az NHL 24-ben, melyek még azok számára is szórakoztatóak, akik egyébként nem követik aktívan a sportot.

Az EA Sports NHL 24 legnagyobb gyengepontja a prezentáció. Kritikán aluli, hogy a menürendszer nem egyszer megröccen, ráadásul a meccsek betöltésére is a megszokottnál több időt kell várni. Vagy éppen az, hogy a játékoskarriermódban a beszélgetős átvezetők nincsenek szinkronizálva, a lelátókon ülő játékosok kinézete és viselkedése pedig nagyon idejétmúlt és gagyi hatást kelt. Ezekből is látszik, hogy a kiadó nem foglalkozik a játék valódi problémáival, és a lehető legkevesebb energiabefektetéssel igyekszik a lehető legnagyobb profitra szert tenni.

És persze mi is lehetne erre jobb mód, mint a Battle Pass-rendszer bevezetése? Igen, az EA szerint az fogja megmenteni az NHL-szériát a rajongók szemében, ha a loot box-rendszert fizetős Battle Pass-rendszerre cseréli le. Végiggörgetve az ezzel feloldható felszerelések listáját pedig csupán végtelenül bugyuta, felesleges, erőltetett és csúnya skineket fogunk találni. Természetesen a FIFA-szériából 1:1-ben átvett HUT-rendszer továbbra is jelen van, ami a játékipar talán legnagyobb pénznyelője. Szavak nincsenek rá, hogy mennyire rossz látni azt, hogy az EA-t ennyire nem érdekli a széria sorsa, és vele együtt a rajongók akarata sem. Az NHL-sorozat már sokadik éve nem szól másról, csak a pénzlehúzásról, és az NHL 24 szintet is lépett ilyen tekintetben. Éppen ezért hiába vannak jó tulajdonságai, és hiába fejlődött valamelyest a játékmenet, mégsem tudom meleg szívvel ajánlani senkinek. Akik már régóta várnak egy jó jégkorongjátékra, azoknak sajnos tovább kell várniuk. 

Az EA Sports NHL 24 már elérhető Xbox One, Xbox Series X/S, PlayStation 4 és PlayStation platformokra. Mi az utóbbin teszteltük.

2.
2.
Doomsayer
#1: Nem ismerem a történetet, de szerintem olyan okai lehetnek, hogy ebből mindig is kevesebb fogyott, de az is inkább konzolon. Aztán anno sokkal nagyobb volt a kalózkodás PC-n (mondjuk konzolon is) és azt gondolhatták, hogy csak kevés haszna lenne, ha kiadnák. Aztán nem tudom, hogy lehet-e modolni ezeket a csodákat, de minek vennél évente újat, ha minden új jelmezt le tudsz szedni a netről modok formájában? Vagy mondjuk egy PC verzióban talán nem kéne 10-15 millió forintot elköltetni szerencsejátékra, hogy legyen egy jó csapatod, mert azt is meg lehetne oldani modokkal?
Meg vastagon benne lehet az is, hogy mivel az új konzolokra készülnek ezek és olyan gép is kéne hozzájuk - ami a steam statok szerint 1-2%-nak van csak, aztán ha nem fut a játék, akkor nem veszik meg. Ha meg 1050-eshez van a játék, akkor meg a szakma szedi szét. Ha meg jól fut a játék egy jó gépen, akkor meg a crytek szedi szét itt a komment szekcióban. Amúgy nyilván nem tudom a pontos választ, de vélhetően ennek a játéknak kicsi a piaca, mint a Madden-nek is.

1.
1.
elfdefender
Valaki magyarazza mar el legyen szives, hogy ha szinte minden mas sport jatekot megjelentet pc-re is az EA, akkor ezt miert nem mar evek (evtizedek?) ota? Sajnos nem ismerem a tortenetet.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...