The Crew Motorfest - érdemes egy év után visszatérni?

  • Írta: sirdani
  • 2024. november 30.
Link másolása
Tavaly ősszel gurult be a Ubisoft versenyzős szériájának legújabb felvonása, melynek kezdeti lendülete hamar alább hagyott. Idén ősszel viszont pár ügyes húzással ismét életet csiholtak a franciák Oahu szigetére – megnéztük érdemes-e visszatérni.

Noha a kritikusok és a játékosok visszajelzései egyáltalán nem voltak rosszak a The Crew Motorfestről, a játék eléggé beragadt a rajtrácson, a kezdeti hónapokban nagyon lassan fogyott, 2-3 héttel a megjelenése után már 20%-kal csökkentették az árát, és folyamatosan újabb és újabb ingyenes próbaidőszakokat kínáltak. A játékosok viszont csak szállingóztak, az alkotás magabiztosan hasított az elnéptelenedés felé. Mindezt pedig csak tetézte, hogy a sajtó mindenfelé a The Crew teljes leállításától, valamint a lépés megkérdőjelezhető jogi hátterétől volt hangos. És aztán ilyen körülmények közt jött a nagy csavar! A francia kiadó szeptemberben belengette a The Crew 2 és a Motorfest offline módját, ami igencsak megnyugtatta a rajongói bázist, a második rész 1 eurós leárazása, majd a Motorfest új évadjának elindítása pedig olyan életet lehelt a szériába, melyre korábban még sosem volt példa. Kizárólag a Steam számait nézve nyáron alig játszott egyszerre 6-700 ember a Crew 2-vel, az akció után viszont ez a szám egyik pillanatról a másikra 55.000 fölé ugrott, és azóta is jóval a korábbi átlag felett mozog. Kisebb mértékben, de hasonló folyamatok voltak láthatóak a Motorfest esetében is, amit a rengeteg új tartalma miatt ismét górcső alá veszünk, hogy kiderüljön: már láttunk mindent, vagy esetleg érdemes újból visszatérni O’ahu szigetére.

A Motorfest egyik legnagyobb hibája a megjelenés idején a rendkívül kevés tartalom volt; Playlistekből nem sok akadt, és azokat is gyorsan le lehetett pörgetni, emellett pedig még a multi is eléggé soványkára sikerült. A legnagyobb érvágást viszont talán a játék világa jelentette, az O’ahu sziget gyönyörű színekben káprázott, rendkívül hangulatos volt, de gyakorlatilag pár perc alatt keresztül lehetett autózni, ami jócskán elmaradt a korábbi részek majdnem teljes USA térképétől. Hiába nézett ki remekül a játék, és hiába sikerült szórakoztatóan az új vezetési modell, a hiányosságok drasztikusan csökkentették a játék szavatosságát, a megjelenés idejében nehéz volt elképzelni, hogy egy évvel később is lesz még élet a játékban. Pedig van, és nem is akármilyen! A Ubisoft szerencsére nem kukázta, vagy vette félvállról a projektet, és úgy kitömték mostanra tartalommal, hogy valószínűleg egy egész ponttal többet is rásüthetnénk, ha újból értékelnénk. Rengeteg új jármű, Playlist, multis event, és a térképet jócskán kibővítő vadonatúj sziget érkezett az elmúlt hónapokban. Nézzük is meg az utóbbit részletesen!

Az új sziget, Maui szintén a Hawaii-szigetcsoport része, konkrétan a második legnagyobb szigete, amit hat vulkán együttes hatása hozott létre. Ez a játékon belüli design során is szépen visszaköszön: az irdatlan hosszúságú függőhídon végigszáguldozva – ami egyébként remek teret fog nyújtani később majd a hyperkocsis ámokfutásoknak – hamar észre fogjuk venni, hogy noha az éghajlat maradt ugyanaz, az új régió mégis egészen más élményt nyújt, a kietlen vulkáni vidék, az erdőkkel tarkított új város és a korábbiaknál sokkal erőteljesebben jelentkező vertikális szinteződés képes új színt hozni a játékba.

A két legnagyobb új Playlist pedig egyenesen telitalálat. Egyrészt folytatást kapott a közönségkedvenc Made in Japan, melyben pár futam erejéig megint úgy érezhetjük magunkat, mintha átteleportáltunk volna a Toky Drift világába, a fejlesztők egyszerűen még mindig hibátlan érzékkel képesek 100%-ban variálni a játék atmoszféráját, hangulatát, feelingjét csupán néhány új díszlettel, átrajzolt UI-val és speciális fényeffektekkel. A másik újdonság pedig a Chase Squad, ahol rendőrként próbálhatjuk ki magunkat, amolyan „kutya-macska” párharcot vívva a rosszfiúkkal. Ennek a Playlistnek egyébként meglepően igényesen sikerültek az átvezetői, az első pályákon még a gyakorlótéren kell róni a köröket és kerülgetnünk a ledönthető kartontáblákat, később pedig egyre gyorsabb autókkal kerülünk majd éles bevetésekbe, és még a rendőrségi helikopteres üldözésbe is belekóstolhatunk.

A Playlisthez kapcsolód kihívásként megérkezett a Rivals-rendszer is, melynek lényege, hogy Freeride módban különböző bandatagokat kutathatunk fel, akiket aztán vagy egy versenyben kell levernünk, vagy a rendőrkocsinkba átpattanva trancsírozhatjuk szét kocsistól, mindenestül őket... Ami egyébként szintén egészen jól néz ki, a belassított ütközések, lökéshullámok, szanaszét repkedő alkatrészek sokat képesek dobni a hangulaton.

Mindezeken túl már az első évadban is több tucat új verda érkezett, és idén is 28 újdonság teszi tiszteletét a katalógusban, ami mellett hetente újabb és újabb kihívások várnak ránk, és a multis Grand Race és roncsderbis futamok is úgy pörögnek, mintha ne lenne holnap. A tartalom mennyiségére szóval végre már nem lehet panaszunk, mint ahogyan a multis játékosok hiányára sem. Ami pedig a technikai részleteket illeti, szintén többnyire jó hírekkel szolgálhatunk.

A kezdeti hálózati problémákkal, lagokkal és optimalizációs hibákkal már javarészt leszámoltak a fejlesztők, ugyan a szervereket rendkívül gyakran állítják le 2-3 órás etapokra karbantartás címszó alatt, ám a játék így is teljesen jó állapotnak örvendhet. A PC-sek számára fájó pont lehet még mindig a modern grafikai effektek – pl.: ray tracing – hiánya és a 60fps-es lock, de ezekkel azért bőven együtt lehet élni, utóbbira pedig teljesen jó megoldás lehet a Lossless Scaling bekapcsolása, mellyel mindenféle bonyodalom nélkül 120-ra generálhatjuk a másodpercenkénti képkockaszámot.

A The Crew Motorfest sosem fog szimulátorokat megszégyenítő precizitást nyújtani, sem a Flight Simulator-hoz hasonló technológiai bravúrokat végrehajtani, de még csak az NFS-játékok hőskorának hangulatát sem fogja tudni maradéktalanul megidézni. Elnagyolt, leegyszerűsített, infantilis… de közben szórakoztató, szerethető, élvezetes, sokszínű, és az atmoszférája mindig képes magával rántani. Így pedig, hogy a meglepően kitartó live service felállással még mindig lapátolják bele a tartalmat, sok szempontból bizony képes valós alternatívát állítani a legnagyobb konkurenseivel szemben is. Ha pedig amúgy is bejön a hawaii élet, akkor egyenesen vétek kihagyni!

A The Crew Motorfest tavaly ősszel jelent meg PC-n, Xbox One-on, Xbox Series X/S-en, PlayStation 4-en, PlayStation 5-ön és Amazon Lunán. A játékról írt tesztünket itt olvashatjátok.

Kapcsolódó cikk

4.
4.
Zisten
Ubisoft játékoknál ez duplán igaz "Ne vedd meg premierkor, várj egy évet."
Akkor elkészülnek vele, nem lesz benne annyi bug.
(Eleve 2-3 hónap múlva durván leakciózzák.)

Crew 1 és a 2 ki lett maxolva.
Most várjuk, hogy kiéhezünk kicsit és legyen miért visszatérni ebbe.
3.
3.
jardo
Príma ötlet, más live service és/vagy rosszul rajtolt játékokat is elővehetnétek mondjuk fél-egy év után, hogy mi lett velük. Suicide Squad és Skull and Bones ugrott be hirtelen, de biztos van még alany... Később esetleg TDU Solar Crown, meg hasonlók.
2.
2.
KopyAti
#1: Osztom szorzom mindenféle szavadat. Eddig olyan 80 órám van benne. Nem is tudtam, hogy frissült ekkorát. Akkor most beletolok mégegyszer ennyit. Pácse!
1.
1.
cyberstaker
Nekem ez a játék az év pozitív csalódása volt. 0 elvárással ültem le elé, és az lett a végeredmény, hogy a kedvenc verseny játékom lett. Szerintem még a forza horizon szériát is simán lenyomja szinte minden szempontból, jelen állapotában.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...