Ha a klasszikus japán játékokra gondolunk, hamarosan három szó jut eszünkbe: konzol, manga, akció. Eme triumvirátus egyik gyöngyszeme volt a PS2 történetének legjobb Hack ’n’ Slash játéka, a Devil May Cry.
Az előző generáción három részt megélt sorozatot az utolsó epizóddal hozta be a PC-s piacra a Capcom, aminek bár voltak gondjai a portolás tekintetében, mégis hiánypótló alkotásként emlékszik rá mindenki. Most viszont a PS3-as negyedik epizódot vesszük nagyító alá, mely egy az egyben látogat el a monitorainkra is.
Sírni fog az ördög…
Mivel a sorozatnak már sajátjához tartozik félig ember, félig démon főszereplője, Dante, a legmegdöbbentőbb újdonság épp eme epikus hős száműzése lesz. Helyette Neroval, egy démonimádó szekta gyilkosával kell majd rendet tennünk a jó öreg Lucifer bácsi háza táján. Ugyan Nero olyan, mintha Dante kistestvére lenne, a fejlesztők állítják, hogy nem fogjuk megbánni a cserét.
A történetről egyébként nem tudni sokat, míg az arzenálról és a játékmenetet érintő újdonságokról annál inkább. Elsőnek itt van mindjárt a fegyverünk. Dante bácsi kardja és puspusa messze eltörpül Nero Blue Rose-ra keresztelt mágikus, kétcsövű pisztolya és Red Queen-nek nevezett hatalmas pallosa mellett. Egyelőre ez még a normális kategóriát képviseli, ám a velük megtervezett és kivitelezett új kombók egész más színt adnak majd a harcoknak. A gyakás természetesen marad a régiben, csakúgy, ahogy a pályák felépítése és az intenzív, rövid történetvezetés is, ám sok új támadást is alkalmunk nyílik majd használni.
Mivel a fegyvereknek különleges ereje van (ugye mit ér a démonölő hős varázspálca nélkül…), köréjük tervezve képesek leszünk a távoli ellenfelek közelbe rántására a könnyebb leszámolás végett, vagy épp elhajításukra, ha szorulna a hurok. Ezek ötvözése a már megismert harci elemekkel kellően feldobja majd a játékmenetet, még akkor is, ha nyilvánvaló lopás a gravigun-ból…
Ami nem romlott el...
…ne javítsd meg, szól a régi közmondás. Nos, ez esetben erről nem igen van szó, ugyanis míg Nero karaktere új képességekkel gazdagodik, addig a – későbbiekben visszatérő és irányítható – Dante a régi képességeit kapja meg új formába öntve. Mivel a játékosok később az új hős miatt fellélegezve kapnának Dante grabanca után „na, igen, őt vágom, ez pite lesz!" felkiáltás közepette, a Capcom jobbnak látta, ha megkavarja a tésztát és valós időben is választhatóvá teszi a küzdő stílust. Vagyis akár egy boss ölése közben is lehetőségünk lesz váltani, ami sok taktikázásra – és persze nehezítésre – ad lehetőséget. Igényes ötlet, kár, hogy nem igen szokott a fejlesztők eszébe jutni…
Ha már a bossoknál tartunk, lesznek bizony azok is, sőt! A GameSpot újságíró kollégái egy kipróbálható demó keretében láthattak is egy ilyet és elmondásuk szerint nagyon monumentálisnak ígérkeznek. Szó mi szó, az előző epizódok sem szenvedtek ebben hiányt, de azért a Painkiller vagy épp Serious Sam böszmeségeire gondolva megértem, miért fokozzák a dolgot. Ha pedig esetleg ez mégsem jönne össze úgy, ahogy akarják, a pletyka, miszerint Nero keresztezi majd Dante útját, elég durva álmokat enged kelteni bennünk. Ez minden bossfight-ot felülmúlna, annyi szent!
Sírni fogunk?
Nos, az ördög talán, de hogy mi is, azt nem merem mondani. A Capcom ugyan sosem volt híres a jó portjairól (Resident Evil 4, ugye…), de a tény, miszerint az új DMC PC-re és PS3-ra egyidőben készül, talán reményre adhat okot. Egy biztos, a látványra nem lesz panasz. Az eddigi képek lenyűgözők, a karakterek élethűbbek és mangásabbak, mint valaha, a gótikus, hatalmas helyszínek pedig lenyűgözően tárulnak majd szemeink elé – feltéve, ha rendelkezünk a megfelelő vassal, ami ezt képes megmozdítani. Érdekesség még, hogy az Xbox 360-as port csak, mint eshetőség merült fel a nem túl távoli jövőre nézve. Úgy látszik, a Capcom-nak nem annyira szimpatikus a Microsoft dobozkája, mint ahogy a Lost Planet eladásai sejteni engedték. A megjelenés egyébként valamikor év végén várható, reméljük, megéri a várakozást. Addig is lehet nézegetni a csinos manga lánykákat az átvezető mozikban és screenshotokon.
Sírni fog az ördög…
Mivel a sorozatnak már sajátjához tartozik félig ember, félig démon főszereplője, Dante, a legmegdöbbentőbb újdonság épp eme epikus hős száműzése lesz. Helyette Neroval, egy démonimádó szekta gyilkosával kell majd rendet tennünk a jó öreg Lucifer bácsi háza táján. Ugyan Nero olyan, mintha Dante kistestvére lenne, a fejlesztők állítják, hogy nem fogjuk megbánni a cserét.
A történetről egyébként nem tudni sokat, míg az arzenálról és a játékmenetet érintő újdonságokról annál inkább. Elsőnek itt van mindjárt a fegyverünk. Dante bácsi kardja és puspusa messze eltörpül Nero Blue Rose-ra keresztelt mágikus, kétcsövű pisztolya és Red Queen-nek nevezett hatalmas pallosa mellett. Egyelőre ez még a normális kategóriát képviseli, ám a velük megtervezett és kivitelezett új kombók egész más színt adnak majd a harcoknak. A gyakás természetesen marad a régiben, csakúgy, ahogy a pályák felépítése és az intenzív, rövid történetvezetés is, ám sok új támadást is alkalmunk nyílik majd használni.
Mivel a fegyvereknek különleges ereje van (ugye mit ér a démonölő hős varázspálca nélkül…), köréjük tervezve képesek leszünk a távoli ellenfelek közelbe rántására a könnyebb leszámolás végett, vagy épp elhajításukra, ha szorulna a hurok. Ezek ötvözése a már megismert harci elemekkel kellően feldobja majd a játékmenetet, még akkor is, ha nyilvánvaló lopás a gravigun-ból…
Ami nem romlott el...
…ne javítsd meg, szól a régi közmondás. Nos, ez esetben erről nem igen van szó, ugyanis míg Nero karaktere új képességekkel gazdagodik, addig a – későbbiekben visszatérő és irányítható – Dante a régi képességeit kapja meg új formába öntve. Mivel a játékosok később az új hős miatt fellélegezve kapnának Dante grabanca után „na, igen, őt vágom, ez pite lesz!" felkiáltás közepette, a Capcom jobbnak látta, ha megkavarja a tésztát és valós időben is választhatóvá teszi a küzdő stílust. Vagyis akár egy boss ölése közben is lehetőségünk lesz váltani, ami sok taktikázásra – és persze nehezítésre – ad lehetőséget. Igényes ötlet, kár, hogy nem igen szokott a fejlesztők eszébe jutni…
Ha már a bossoknál tartunk, lesznek bizony azok is, sőt! A GameSpot újságíró kollégái egy kipróbálható demó keretében láthattak is egy ilyet és elmondásuk szerint nagyon monumentálisnak ígérkeznek. Szó mi szó, az előző epizódok sem szenvedtek ebben hiányt, de azért a Painkiller vagy épp Serious Sam böszmeségeire gondolva megértem, miért fokozzák a dolgot. Ha pedig esetleg ez mégsem jönne össze úgy, ahogy akarják, a pletyka, miszerint Nero keresztezi majd Dante útját, elég durva álmokat enged kelteni bennünk. Ez minden bossfight-ot felülmúlna, annyi szent!
Sírni fogunk?
Nos, az ördög talán, de hogy mi is, azt nem merem mondani. A Capcom ugyan sosem volt híres a jó portjairól (Resident Evil 4, ugye…), de a tény, miszerint az új DMC PC-re és PS3-ra egyidőben készül, talán reményre adhat okot. Egy biztos, a látványra nem lesz panasz. Az eddigi képek lenyűgözők, a karakterek élethűbbek és mangásabbak, mint valaha, a gótikus, hatalmas helyszínek pedig lenyűgözően tárulnak majd szemeink elé – feltéve, ha rendelkezünk a megfelelő vassal, ami ezt képes megmozdítani. Érdekesség még, hogy az Xbox 360-as port csak, mint eshetőség merült fel a nem túl távoli jövőre nézve. Úgy látszik, a Capcom-nak nem annyira szimpatikus a Microsoft dobozkája, mint ahogy a Lost Planet eladásai sejteni engedték. A megjelenés egyébként valamikor év végén várható, reméljük, megéri a várakozást. Addig is lehet nézegetni a csinos manga lánykákat az átvezető mozikban és screenshotokon.
Kapcsolódó cikk
Én hol szóltam be neked ehhez hasonlót?
Egy kis észrevétel: Dátum: holnap Író: Chocho
:))
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.