Pár hete, hogy Chris „Mester” Taylor bejelentette legújabb játékát, a Demigod-ot. A játékról tudjuk, hogy nem mindennapi lesz, így nem mindennapi előzetest kaphattok tőlünk a játékról. A mű feltehetőleg még ez évben landol polcainkon, hogy bebizonyítsa, a PC ideje még koránt sincs leáldozóban.
A Gas Powered Games stúdió kapui 1998 májusában nyitotta meg kapuit, hogy csúcskategóriás játékokkal lepjék meg a játékosokat. A cég idáig rendületlenül törtetett felfele és sikereket, sikerekre halmozva mára független céggé váltak. Ez sokban köszönhető az alapító tagnak aki (egyben a cég arca is) nem más, mint Chris Taylor. Szerintem, nem kell sokaknak bemutatni őt, hiszen korábbi cége készítette a Total Annihilation című RTS-t, mely egyedi kezelőfelületével és új fajta játékmenetével mindenkit levett a lábáról PC körökben.

Természetesen ezek után sem hanyatlott fantáziája, így saját stúdiójának első játéka a Dungeon Siege lett. A játék akkoriban szinte minden díjat bezsebelt és mostanában került a mozivásznakra is a játékból készült adaptáció (A Király Nevében). A folytatásra ítélt játék második része az első részt nem tudta felülmúlni viszont elég tapasztalatot adott a fejlesztőknek, hogy neki kezdhessenek Chris nagy álmának. Az álom a Total Annihilation folytatása volt, mely nem hivatalos folytatásként Supreme Commander néven landolt a boltok polcaira. A világsajtó tagjai egymás kezét fogva dicsőítették, hiszen ismét sikerült egy hangulatos és egyedi játékot készítenie. Hamarosan egy kiegészítő is érkezett a hatalmas robotokat felvonultató játékhoz, mely sok teljes értékű mai játékot is felülmúl.

Ekkor döntött úgy a cég, hogy felhagy a kiadók bábáskodásával, és saját kézbe veszik műveik kiadását. Ez sok téren remek dolog, viszont egy esetleges bukás esetén az egész cég belerokkanhat. Én személyesen remek ötletnek látom, hiszen a nagyfejesek nyaggatásai és a folyamatosan közeledő határidők így megszűnnek. Így minőségben teljes játékot kapunk majdan készhez. A mostani Demigod sikeréhez tehát minden adott: egy remek játék designer és annak csapata, akik hatalmas tapasztalattal rendelkeznek.

A játék címe Demigod lesz, mely a görög mitológiából származik. A szó igazi jelentése félisten. A történetek szerint, ha egy újszülött gyermek apja isten, anyja ember volt, félistenné válik és annak minden erejével és átkával rendelkezni fog. A legnagyobbik Herkules volt, aki a hatalmas főisten Zeus és az egyszerű halandó Alcmene fia. Természetesen a játéknak köze sincs a görögökhöz, viszont a félistenekhez annál inkább. Mi is egyike leszünk ezeknek a játékban. Feladatunk nem lesz más, mint hogy más fél-isteneket legyőzve teljes istenné válhassunk.

A játékban két választható karakterrel indíthatunk. Lehetünk Assassin vagy General kaszttal. Mindkettő két különböző játékélményt és megjelenítést ígér. Assassin, azaz bérgyilkosként lehetőségünk lesz a Dungeon Siege-ben látottakhoz hasonlóan közeli nézetben irányítanunk karakterünket, miközben a játék ekkor akció és szerepjáték elemeket vonultat föl. Így a tömény akcióra vágyók hatalmas ütközetekben, az első sorokban csapdoshatják a rosszarcú ellenfelünk egységeit. A General kasztot választók a játék kezdetétől madártávlatból figyelhetik az eseményeket, miközben saját egységeiket koordinálva pusztíthatják el az ellenséget. Ez a mód, pedig inkább a stratégák számára lesz kedvező.

Tehát egy játék áráért kettőt kapunk kézhez. Viszont a fejlesztők ezzel sem elégedtek meg, így még egy hatalmas újítással rendelkezik a produktum. Ez nem más, mint a csapat alapú játékmód. A játékban található kampány során is hasznát vesszük csapattársainknak, melyet egy másik játékos vagy a gép személyesít majd meg. Fontos lesz, hogy együtt működjünk partnerünkkel, hiszen nagyobb ellenfeleket csak együttes erővel tudunk legyűrni. Persze, akik ismerik a World in Conflict című RTS-t, nagy hasonlóságot vélhetnek felfedezni ezen a téren. Számukra ez nem lesz igazán nagy újítás.

A csaták igazi célja az lesz, hogy egységeinket bevezényeljük az ellenséges területre, majd az ott található hatalmas erődöt megsemmisítsük, vagy elfoglaljuk. A döntés rajtunk fog állni. Természetesen a tömény akcióra vágyó játékosok ne szomorkodjanak, hiszen a Demigod rengeteg arénát is felvonultat majd, melyekben többjátékos opciónak köszönhetően élet-halál harcokat vívhatunk hatalmas kolosszusainkkal. Az RPG kedvelők pedig csaták közötti szünetekben kényük kedvükre fejleszthetik egyedi külső és belső tulajdonságait karakterüknek.

Grafika terén pontosan nem tudunk még sokat mondani a Demigod-ról, hiszen pár képen kívül nem sok jutott még el hozzánk. Viszont abban biztosak lehetünk, hogy a játékról készült képek fantasztikusak. A hatalmas összecsapó kolosszusok felverik a port, miközben alattuk nagyban folyik a küzdelem a két sereg között. Seregeink egységei rendre szépen ki vannak dolgozva, viszont kicsit rosszul érintett, hogy mindegyik ugyan azzal az arccal rendelkezik. Azt hittem a Total War és Dawn of War széria után már mindenki átvette a technikát. Viszont elnézem ezt az apró dolgot, hiszen karakterünk (a kolosszusok) remekül néznek ki.

Alig várom, hogy hatalmas seregeket vezényelve, emeletes ház nagyságú félistenemet irányítsam a csatatéren. Egységeket tapossak el, vagy repítsek a magasba. Irányítható karakter ötlet remekül hangzik, amit a Black & White szintű istenes mókát ígér. Természetesen itt legalább nem kóborlunk el, vagy eszünk meg civileket ok nélkül. Azt viszont biztosra mondhatom, hogy remek játéknak ígérkezik Chris új játéka. A Shadow of The Colossus, Supreme Commander és Dungeon Siege elemek keverése remekül hangzik, azonban nem tudni még, hogy ez elméletben működni fog-e. Jelenleg nálam ez a játék joggal pályázhat 2008 (ha nem is a legjobb), de biztos dobogós stratégiai játékának. Meglátjuk mit lép erre a Blizzard a Starcraft 2-vel kapcsolatban.

Természetesen ezek után sem hanyatlott fantáziája, így saját stúdiójának első játéka a Dungeon Siege lett. A játék akkoriban szinte minden díjat bezsebelt és mostanában került a mozivásznakra is a játékból készült adaptáció (A Király Nevében). A folytatásra ítélt játék második része az első részt nem tudta felülmúlni viszont elég tapasztalatot adott a fejlesztőknek, hogy neki kezdhessenek Chris nagy álmának. Az álom a Total Annihilation folytatása volt, mely nem hivatalos folytatásként Supreme Commander néven landolt a boltok polcaira. A világsajtó tagjai egymás kezét fogva dicsőítették, hiszen ismét sikerült egy hangulatos és egyedi játékot készítenie. Hamarosan egy kiegészítő is érkezett a hatalmas robotokat felvonultató játékhoz, mely sok teljes értékű mai játékot is felülmúl.

Ekkor döntött úgy a cég, hogy felhagy a kiadók bábáskodásával, és saját kézbe veszik műveik kiadását. Ez sok téren remek dolog, viszont egy esetleges bukás esetén az egész cég belerokkanhat. Én személyesen remek ötletnek látom, hiszen a nagyfejesek nyaggatásai és a folyamatosan közeledő határidők így megszűnnek. Így minőségben teljes játékot kapunk majdan készhez. A mostani Demigod sikeréhez tehát minden adott: egy remek játék designer és annak csapata, akik hatalmas tapasztalattal rendelkeznek.

A játék címe Demigod lesz, mely a görög mitológiából származik. A szó igazi jelentése félisten. A történetek szerint, ha egy újszülött gyermek apja isten, anyja ember volt, félistenné válik és annak minden erejével és átkával rendelkezni fog. A legnagyobbik Herkules volt, aki a hatalmas főisten Zeus és az egyszerű halandó Alcmene fia. Természetesen a játéknak köze sincs a görögökhöz, viszont a félistenekhez annál inkább. Mi is egyike leszünk ezeknek a játékban. Feladatunk nem lesz más, mint hogy más fél-isteneket legyőzve teljes istenné válhassunk.

A játékban két választható karakterrel indíthatunk. Lehetünk Assassin vagy General kaszttal. Mindkettő két különböző játékélményt és megjelenítést ígér. Assassin, azaz bérgyilkosként lehetőségünk lesz a Dungeon Siege-ben látottakhoz hasonlóan közeli nézetben irányítanunk karakterünket, miközben a játék ekkor akció és szerepjáték elemeket vonultat föl. Így a tömény akcióra vágyók hatalmas ütközetekben, az első sorokban csapdoshatják a rosszarcú ellenfelünk egységeit. A General kasztot választók a játék kezdetétől madártávlatból figyelhetik az eseményeket, miközben saját egységeiket koordinálva pusztíthatják el az ellenséget. Ez a mód, pedig inkább a stratégák számára lesz kedvező.

Tehát egy játék áráért kettőt kapunk kézhez. Viszont a fejlesztők ezzel sem elégedtek meg, így még egy hatalmas újítással rendelkezik a produktum. Ez nem más, mint a csapat alapú játékmód. A játékban található kampány során is hasznát vesszük csapattársainknak, melyet egy másik játékos vagy a gép személyesít majd meg. Fontos lesz, hogy együtt működjünk partnerünkkel, hiszen nagyobb ellenfeleket csak együttes erővel tudunk legyűrni. Persze, akik ismerik a World in Conflict című RTS-t, nagy hasonlóságot vélhetnek felfedezni ezen a téren. Számukra ez nem lesz igazán nagy újítás.

A csaták igazi célja az lesz, hogy egységeinket bevezényeljük az ellenséges területre, majd az ott található hatalmas erődöt megsemmisítsük, vagy elfoglaljuk. A döntés rajtunk fog állni. Természetesen a tömény akcióra vágyó játékosok ne szomorkodjanak, hiszen a Demigod rengeteg arénát is felvonultat majd, melyekben többjátékos opciónak köszönhetően élet-halál harcokat vívhatunk hatalmas kolosszusainkkal. Az RPG kedvelők pedig csaták közötti szünetekben kényük kedvükre fejleszthetik egyedi külső és belső tulajdonságait karakterüknek.

Grafika terén pontosan nem tudunk még sokat mondani a Demigod-ról, hiszen pár képen kívül nem sok jutott még el hozzánk. Viszont abban biztosak lehetünk, hogy a játékról készült képek fantasztikusak. A hatalmas összecsapó kolosszusok felverik a port, miközben alattuk nagyban folyik a küzdelem a két sereg között. Seregeink egységei rendre szépen ki vannak dolgozva, viszont kicsit rosszul érintett, hogy mindegyik ugyan azzal az arccal rendelkezik. Azt hittem a Total War és Dawn of War széria után már mindenki átvette a technikát. Viszont elnézem ezt az apró dolgot, hiszen karakterünk (a kolosszusok) remekül néznek ki.

Alig várom, hogy hatalmas seregeket vezényelve, emeletes ház nagyságú félistenemet irányítsam a csatatéren. Egységeket tapossak el, vagy repítsek a magasba. Irányítható karakter ötlet remekül hangzik, amit a Black & White szintű istenes mókát ígér. Természetesen itt legalább nem kóborlunk el, vagy eszünk meg civileket ok nélkül. Azt viszont biztosra mondhatom, hogy remek játéknak ígérkezik Chris új játéka. A Shadow of The Colossus, Supreme Commander és Dungeon Siege elemek keverése remekül hangzik, azonban nem tudni még, hogy ez elméletben működni fog-e. Jelenleg nálam ez a játék joggal pályázhat 2008 (ha nem is a legjobb), de biztos dobogós stratégiai játékának. Meglátjuk mit lép erre a Blizzard a Starcraft 2-vel kapcsolatban.
Kapcsolódó cikk
viszont bízom a fiúkban mert a supreme commanderrel nálam taroltak nem csak a saját műfajába de (ha az Overlord című gammát nem számítjuk)az összes műfaj képviselőit leveri nálam
viszont meg egy kétej a supreme comm ba nagyon szép látványvilág volt ahogy asok sok egység lövi (ismétlem lövi) egymást...de ugylatom itt harc lesszz(baltaval landzsával, de nem fegyverrel) és ezt nagyon könnyű elrontani a szokásos odamegyek és ugyanúgy csapok perceken keresztűl (át az ellenfél testén) amíg valamelyiknek el nem fogy az élet
De ha valakinek sikerülni fog akkor azok ők lesznek (Y)
Bár a gépigénybe nem merek belegondolni sem...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.