Manapság kihaló félben van a második világháborús téma játékok terén. Bezzeg pár évvel ezelőtt, a Medal of Honor megjelenésével egy új korszak kezdődött el és mindenki ezzel a történelmi eseménnyel akarta lövöldözős játékait feldobni. Olyan nagy sorozatok születtek ekkor, mint a Medal of Honor, Call of Duty és a Battlefield. Rengeteg kiegészítő és folytatás érkezett ezekhez a programokhoz, melyek végül teljesen betelítették a piacot és „kimentek a divatból”. Vannak azonban még, akik hisznek ennek feltámadásában, így alternatív történelmi eseményeket kitalálva próbálnak valami egyedit létrehozni.
A Spark Unlimited fejlesztő csapata is ezt gondolhatta, mikor nekiálltak első saját játékuk fejlesztésének. Előtte csupán egy közepesre sikeredett Call of Duty kiegészítőt tudtak felmutatni PlayStation 2, GameCube és Xbox konzolra, de új játékuk rengeteg lehetőséggel kecsegtetett, így az egész sajtó világ várta megjelenését.
A sztori több mint érdekes, hiszen a világháború sorsdöntő személye Winston Churchill-t elgázolta egy taxi, miközben tárgyalására igyekezett. Sérüléseibe belehalt, melyet a náci birodalom szándékosan tervezett el. Nagy-Britannia gyenge maradt és a szövetséges erők sem jöhettek létre, hiszen nagy lett a széthúzás az államok között. Ennek eredményeképpen 1945-re Európa német megszállás alá került, így Normandia teljesen elérhetetlenné vált az amerikai csapatok számára.
Adolf Hitler nem is késlekedett sokat és 1951 decemberében megkezdte az Egyesült Államok megszállását. A villámháború remekül indult, így december 7-re Washington DC és a Fehér Ház is a nácik parancsnoksága alá került. A hirtelen támadástól megzavarodó amerikai hadsereg képtelen szembeszállni a megszállók hatalmas seregével. Egyetlen lehetőségként civileket toboroznak, majd megkezdik Amerika nagy városainak kitisztítását. Természetesen lázadók módjára, így frontális megütközés helyet szabotázsokkal és főbb tisztek meggyilkolásával vívhatjuk ki szabadságunkat.
Dan Carson-t irányítjuk ebben az alternatív történelmi szituációban, aki jó munkásember módjára segédkezik a felhőkarcolók felhúzásában. Hirtelen repülőgépek és sikoltások törik meg az átlagos New York-i alapzajt. A német erők feltűnnek a lemenő nap fényében és kitör a pánik. A túlerővel szemben a leghasznosabb fegyverünket kell bevetnünk ekkor: menekülünk. Hiszen az alattunk lévő szinteket már egy-egy bomba berobbantotta és egy esetleges omlásveszély elé nézhetünk.
Sikeres menekülésünk után egyből gondjaiba vesz minket az amerikai hadsereg és lázadóként nézhetünk szembe a németekkel. A sztori magával ragadó és egyedi. Hirtelen egyetlen játékot tudnék még említeni (mely a Freedom Fighters lenne), ahol ehhez hasonló események részesei lehetünk. Ám sajnos ennél több örömteli pillanatban nem lesz részünk, hiszen elkezdődik a játék és vele együtt a játékmenet.
A játékban végig belső nézetben lövöldözhetjük magunkat végig Amerikában, majd Európában. Igazából ez nem teljesen igaz, hiszen lesz lehetőségünk külsőleg is szemlélnünk hősünket. Általában ilyenkor ellenfelet verünk le közelharcban, vagy rudakon függeszkedve mászunk át valahova. A közelharci verekedés ötletes dolog, viszont a „hirtelen megölöm", vagy „pajzsként használom" kiírás eléggé idegesítő. Ezek lényege, hogy ellenfelünket megragadva közelről a játékválasztás elé állít: ellenfelünk nyakát kitörve hatástalanítjuk, vagy elénk rántva golyófogóként alkalmazzuk. Nem beszélve arról, hogy ezt a cselekvést bármikor akár egy tucat lövöldöző katona előtt is „eljátszhatjuk", így szinte egyik emberről a másikra mászva kiirthatunk egy egész osztagot sebződés nélkül.
Nem kell azonban mindig ilyen mocskos eszközökhöz folyamodnunk, így gépfegyvert, vagy puskát rántva lövöldözhetjük ellenségeinket. Ebből egyszerre csak kettőt tarthatunk magunknál, melyeket lecserélhetünk ellenfeleinknél lévőkre. Ám ez sem menti meg a játékot a legszörnyűbb és leghihetetlenebb hibájától: „ősrégi". A kifejezést azért használom, mert egyedi ötletekkel akarták feldobni a fejlesztők a játékot, amelyből mi játékosok semmit sem veszünk észre. Egy egyszerű végletekig lecsupaszított unalmas játékmenetet kapunk kézhez, mely öt perc után mindenki számára unalmassá válhat. Feladataink nagy része kimerül a „Menj A pontból B-be!" szisztémán, miközben elég lenyomva tartani a lövés gombot, hiszen ellenfeleink rohannak a golyóinkba. Komolyan mondom volt olyan pálya, ahol egyenesen rohanva a gépfegyveremmel irtottam a nácik sorát.
A játékot, ha hasonlíthatnám valamihez, akkor a Medal of Honort venném elő. Mai szemmel komolyan mondom, hogy a hat évvel ezelőtti játék élvezetesebb, mint ez a mostani. A játékmenet sajnos nem az igazi, tehát jelenleg a játék negatívumai között és pozitívumai között nálam döntetlen az állás. Ez is csupán az ötletes sztori miatt van így.
A csalódás, viszont még hatalmasabb volt számomra, mikor a játék renderelt videóból a tényleges grafikára váltott. Hölgyeim és uraim az Unreal 3 motor meggyalázását nézhetjük végig ebben a játékban! Jó példája ez annak, hogy egy neves motor megvásárlása még nem garancia egy Gears of War szintű látványra. A modellek kidolgozatlanok, a textúrák mosottak és élsimítást is csak néhol fedezhetünk fel. A fizika mosolyra fakasztja az embert az első elhulló katonáknál, majd a sírhatnék tör ránk. Szinte semmi jele a realisztikus fizikának, így fejbelőtt ellenfeleink pattannak egyet, majd előre borulnak arcra, miközben testüket még csak sérülés sem borítja. Környezetünkben a tárgyak nem mozgathatók még nagyobb tűzerővel sem.
Sajnálatos módon ismételten bővült a rossz játékok sora egy új taggal, melyben rengeteg lehetőség rejlett. Lehetett volna egy izgalmas Freedom Fighters stílusú játékék, melyben helyet kapott volna egy kis taktika is. Ehelyett kaptunk egy agyatlan lövöldözős játékot jó alapokkal és kiforratlan ötletekkel. Nagyon vártam ezt a játékot, ám a megjelent demó és videók után a teljes játék szinte minden jó szándékomat kiirtotta. Általában zárszóként reménykedem benne, hogy következő játékuk jobb lesz… Sajnos ez egy rossz játék lett. Jövőre nézve remélem, felvesznek pár tehetséges embert a stúdióba mielőtt valami új fejlesztésbe fognának, mert ez így jelenleg gyenge.
A sztori több mint érdekes, hiszen a világháború sorsdöntő személye Winston Churchill-t elgázolta egy taxi, miközben tárgyalására igyekezett. Sérüléseibe belehalt, melyet a náci birodalom szándékosan tervezett el. Nagy-Britannia gyenge maradt és a szövetséges erők sem jöhettek létre, hiszen nagy lett a széthúzás az államok között. Ennek eredményeképpen 1945-re Európa német megszállás alá került, így Normandia teljesen elérhetetlenné vált az amerikai csapatok számára.
Adolf Hitler nem is késlekedett sokat és 1951 decemberében megkezdte az Egyesült Államok megszállását. A villámháború remekül indult, így december 7-re Washington DC és a Fehér Ház is a nácik parancsnoksága alá került. A hirtelen támadástól megzavarodó amerikai hadsereg képtelen szembeszállni a megszállók hatalmas seregével. Egyetlen lehetőségként civileket toboroznak, majd megkezdik Amerika nagy városainak kitisztítását. Természetesen lázadók módjára, így frontális megütközés helyet szabotázsokkal és főbb tisztek meggyilkolásával vívhatjuk ki szabadságunkat.
Dan Carson-t irányítjuk ebben az alternatív történelmi szituációban, aki jó munkásember módjára segédkezik a felhőkarcolók felhúzásában. Hirtelen repülőgépek és sikoltások törik meg az átlagos New York-i alapzajt. A német erők feltűnnek a lemenő nap fényében és kitör a pánik. A túlerővel szemben a leghasznosabb fegyverünket kell bevetnünk ekkor: menekülünk. Hiszen az alattunk lévő szinteket már egy-egy bomba berobbantotta és egy esetleges omlásveszély elé nézhetünk.
Sikeres menekülésünk után egyből gondjaiba vesz minket az amerikai hadsereg és lázadóként nézhetünk szembe a németekkel. A sztori magával ragadó és egyedi. Hirtelen egyetlen játékot tudnék még említeni (mely a Freedom Fighters lenne), ahol ehhez hasonló események részesei lehetünk. Ám sajnos ennél több örömteli pillanatban nem lesz részünk, hiszen elkezdődik a játék és vele együtt a játékmenet.
A játékban végig belső nézetben lövöldözhetjük magunkat végig Amerikában, majd Európában. Igazából ez nem teljesen igaz, hiszen lesz lehetőségünk külsőleg is szemlélnünk hősünket. Általában ilyenkor ellenfelet verünk le közelharcban, vagy rudakon függeszkedve mászunk át valahova. A közelharci verekedés ötletes dolog, viszont a „hirtelen megölöm", vagy „pajzsként használom" kiírás eléggé idegesítő. Ezek lényege, hogy ellenfelünket megragadva közelről a játékválasztás elé állít: ellenfelünk nyakát kitörve hatástalanítjuk, vagy elénk rántva golyófogóként alkalmazzuk. Nem beszélve arról, hogy ezt a cselekvést bármikor akár egy tucat lövöldöző katona előtt is „eljátszhatjuk", így szinte egyik emberről a másikra mászva kiirthatunk egy egész osztagot sebződés nélkül.
Nem kell azonban mindig ilyen mocskos eszközökhöz folyamodnunk, így gépfegyvert, vagy puskát rántva lövöldözhetjük ellenségeinket. Ebből egyszerre csak kettőt tarthatunk magunknál, melyeket lecserélhetünk ellenfeleinknél lévőkre. Ám ez sem menti meg a játékot a legszörnyűbb és leghihetetlenebb hibájától: „ősrégi". A kifejezést azért használom, mert egyedi ötletekkel akarták feldobni a fejlesztők a játékot, amelyből mi játékosok semmit sem veszünk észre. Egy egyszerű végletekig lecsupaszított unalmas játékmenetet kapunk kézhez, mely öt perc után mindenki számára unalmassá válhat. Feladataink nagy része kimerül a „Menj A pontból B-be!" szisztémán, miközben elég lenyomva tartani a lövés gombot, hiszen ellenfeleink rohannak a golyóinkba. Komolyan mondom volt olyan pálya, ahol egyenesen rohanva a gépfegyveremmel irtottam a nácik sorát.
A játékot, ha hasonlíthatnám valamihez, akkor a Medal of Honort venném elő. Mai szemmel komolyan mondom, hogy a hat évvel ezelőtti játék élvezetesebb, mint ez a mostani. A játékmenet sajnos nem az igazi, tehát jelenleg a játék negatívumai között és pozitívumai között nálam döntetlen az állás. Ez is csupán az ötletes sztori miatt van így.
A csalódás, viszont még hatalmasabb volt számomra, mikor a játék renderelt videóból a tényleges grafikára váltott. Hölgyeim és uraim az Unreal 3 motor meggyalázását nézhetjük végig ebben a játékban! Jó példája ez annak, hogy egy neves motor megvásárlása még nem garancia egy Gears of War szintű látványra. A modellek kidolgozatlanok, a textúrák mosottak és élsimítást is csak néhol fedezhetünk fel. A fizika mosolyra fakasztja az embert az első elhulló katonáknál, majd a sírhatnék tör ránk. Szinte semmi jele a realisztikus fizikának, így fejbelőtt ellenfeleink pattannak egyet, majd előre borulnak arcra, miközben testüket még csak sérülés sem borítja. Környezetünkben a tárgyak nem mozgathatók még nagyobb tűzerővel sem.
Sajnálatos módon ismételten bővült a rossz játékok sora egy új taggal, melyben rengeteg lehetőség rejlett. Lehetett volna egy izgalmas Freedom Fighters stílusú játékék, melyben helyet kapott volna egy kis taktika is. Ehelyett kaptunk egy agyatlan lövöldözős játékot jó alapokkal és kiforratlan ötletekkel. Nagyon vártam ezt a játékot, ám a megjelent demó és videók után a teljes játék szinte minden jó szándékomat kiirtotta. Általában zárszóként reménykedem benne, hogy következő játékuk jobb lesz… Sajnos ez egy rossz játék lett. Jövőre nézve remélem, felvesznek pár tehetséges embert a stúdióba mielőtt valami új fejlesztésbe fognának, mert ez így jelenleg gyenge.
Kapcsolódó cikkek
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.