Miután a tudósok megerősítették, hogy egy hatalmas aszteroida tart egyenesen a Föld felé, a emberiség vezetői egy olyan biztonságos földalatti bunkerbe vonultak, mely talán túlélést jelenthet fajunknak. Noé bárkájára azonban csak a legjobbak kaptak bebocsátást, a legtökéletesebb, legkiválóbb példányok.
A becsapódás minden életet elpusztított, a felszínen nem maradt más, csak por és hamu. A bunkerben élők azonban épségben maradtak, és a kapuk megnyitása után azonnal megkezdték a bolygó újjáépítését. Hamarosan azonban kiderült, hogy nincsenek egyedül. A sivatag dűnéi között vérszomjas mutánsok tűntek fel, akik eleinte csak egy-egy embert kaptak el, de később csapatostul kezdtek vadászni ránk.
John Carmack játékával ebbe a sötét, poszt-apokaliptikus korba csöppenünk bele, a Rage azonban nem csak a túlélésre menő harcról fog szólni. Bátran állíthatjuk, hogy itt többről van szó, a QuakeCon 2008 kiállításon megeredt ugyanis a fejlesztők nyelve, mi pedig teljes, átfogó képet kaptunk eme nagyszerű, lövöldözős-versenyzős játékról.
Ahogy lenni szokott, az embereknek nem volt elég, hogy van egy globális ellenség, még egymással is összevesztek. Mindenkinek más elképzelése volt a Föld újjáépítéséről, és magáról a mutáns-kérdésről, megegyezés híján pedig csoportokra szakadtak. A városok önálló életet kezdtek élni, barátságos és háborúzó települések vegyesen kezdték benépesíteni a sivatagot, a játék szereplőjeként nekünk pedig meg kell majd találnunk helyünket a káosz uralta világban.
A Rage nem fog hasonlítani a Grand Theft Auto nyitott és szabad sandbox stílusára. Szigorú történetvezetésre lehet majd számítani, és bár tele lesz a játék olyan döntésekkel, melyek meghatározzák a későbbi eseményeket, azért a fő vezetőszál erősen megköti majd kezünket. Biztató viszont, hogy a készítők többféle befejezést is terveznek, sőt állítólag még a küldetések között is lesz választási lehetőségünk.
Ahogy a korábbi id Tech5 videókban is láthattuk, a Rageben fontos szerepet töltenek majd be a járművek. Több különböző, kedvünkre csinosítható gépezet volánja mögé pattanhatunk, a dűnék közt rendezett versenyek pedig alkalmat adnak egy kis adrenalin-felszabadításra is. Persze itt szabályok nélkül, vérre megy a csata, az autóra szerelt gépfegyver is megszokott dolog, de az se ritka, ha mutánsok zavarják meg a körözést.
A Doom 3 sötét, keskeny folyosóitól eltérően a Rageben a hatalmas, napsütötte, nyílt területek fognak dominálni. Eltérően a korábbi verzióktól, a Tech5 motor így már nagyobb eséllyel veszi fel a küzdelmet az Unreal Engine-nel, melynek ereje ugye éppen a gigantikus méretű pályákban rejlett mindig is.
Carmack játékról lévén szó, a multiplayer sem elhanyagolandó. Nyomhatunk majd co-opot, és bár az egymás elleni lehetőségekről egyelőre nem nagyon volt szó, elképzelhetetlen lenne a Rage egy jó kis deathmatch, vagy racing mód nélkül. Ezek részletei azonban csak a közeljövőben fognak körvonalazódni, úgyhogy érdemes velünk maradni ezek után is!
A kérdés most már csak az, hogy milyen vas kell majd a Tech5 motor mozgatásához. PC-s gépigény egyelőre nincsen, a Playstation 3 és a Blu-Ray remek páros, az Xbox 360 kétrétegű lemeze viszont úgy néz ki, ismét kevésnek fog bizonyulni. A Rage két DLDVD-n fog terpeszteni, Carmackéknak azonban így is butítaniuk kell majd a textúrákon, azok foglalják ugyanis a legtöbb helyet. Ha látványosan nem is, de az Xbox 360-as változat így egy csipetnyivel el fog maradni a többitől, amiért bizony nem nagyon fogjuk dicsérni Bill atyánk gépét.
Szeretettel várjuk a játékot, kellemes felüdülésként fog hatni ez a Mad Max – Road Warrior – Sziklák Szeme – Death Race 2000 keverék, pláne ilyen profi motorral! Az id Software játékait mindig techdemónak csúfolták, az Electronic Arts által felkarolt Rage viszont úgy néz ki, tényleg nagyot fog robbanni!
John Carmack játékával ebbe a sötét, poszt-apokaliptikus korba csöppenünk bele, a Rage azonban nem csak a túlélésre menő harcról fog szólni. Bátran állíthatjuk, hogy itt többről van szó, a QuakeCon 2008 kiállításon megeredt ugyanis a fejlesztők nyelve, mi pedig teljes, átfogó képet kaptunk eme nagyszerű, lövöldözős-versenyzős játékról.
Ahogy lenni szokott, az embereknek nem volt elég, hogy van egy globális ellenség, még egymással is összevesztek. Mindenkinek más elképzelése volt a Föld újjáépítéséről, és magáról a mutáns-kérdésről, megegyezés híján pedig csoportokra szakadtak. A városok önálló életet kezdtek élni, barátságos és háborúzó települések vegyesen kezdték benépesíteni a sivatagot, a játék szereplőjeként nekünk pedig meg kell majd találnunk helyünket a káosz uralta világban.
A Rage nem fog hasonlítani a Grand Theft Auto nyitott és szabad sandbox stílusára. Szigorú történetvezetésre lehet majd számítani, és bár tele lesz a játék olyan döntésekkel, melyek meghatározzák a későbbi eseményeket, azért a fő vezetőszál erősen megköti majd kezünket. Biztató viszont, hogy a készítők többféle befejezést is terveznek, sőt állítólag még a küldetések között is lesz választási lehetőségünk.
Ahogy a korábbi id Tech5 videókban is láthattuk, a Rageben fontos szerepet töltenek majd be a járművek. Több különböző, kedvünkre csinosítható gépezet volánja mögé pattanhatunk, a dűnék közt rendezett versenyek pedig alkalmat adnak egy kis adrenalin-felszabadításra is. Persze itt szabályok nélkül, vérre megy a csata, az autóra szerelt gépfegyver is megszokott dolog, de az se ritka, ha mutánsok zavarják meg a körözést.
A Doom 3 sötét, keskeny folyosóitól eltérően a Rageben a hatalmas, napsütötte, nyílt területek fognak dominálni. Eltérően a korábbi verzióktól, a Tech5 motor így már nagyobb eséllyel veszi fel a küzdelmet az Unreal Engine-nel, melynek ereje ugye éppen a gigantikus méretű pályákban rejlett mindig is.
Carmack játékról lévén szó, a multiplayer sem elhanyagolandó. Nyomhatunk majd co-opot, és bár az egymás elleni lehetőségekről egyelőre nem nagyon volt szó, elképzelhetetlen lenne a Rage egy jó kis deathmatch, vagy racing mód nélkül. Ezek részletei azonban csak a közeljövőben fognak körvonalazódni, úgyhogy érdemes velünk maradni ezek után is!
A kérdés most már csak az, hogy milyen vas kell majd a Tech5 motor mozgatásához. PC-s gépigény egyelőre nincsen, a Playstation 3 és a Blu-Ray remek páros, az Xbox 360 kétrétegű lemeze viszont úgy néz ki, ismét kevésnek fog bizonyulni. A Rage két DLDVD-n fog terpeszteni, Carmackéknak azonban így is butítaniuk kell majd a textúrákon, azok foglalják ugyanis a legtöbb helyet. Ha látványosan nem is, de az Xbox 360-as változat így egy csipetnyivel el fog maradni a többitől, amiért bizony nem nagyon fogjuk dicsérni Bill atyánk gépét.
Szeretettel várjuk a játékot, kellemes felüdülésként fog hatni ez a Mad Max – Road Warrior – Sziklák Szeme – Death Race 2000 keverék, pláne ilyen profi motorral! Az id Software játékait mindig techdemónak csúfolták, az Electronic Arts által felkarolt Rage viszont úgy néz ki, tényleg nagyot fog robbanni!
Kapcsolódó cikk
ráadásul mindegyik platformon, azaz, mind ps-en, mind x-en, mind pc-n teljesen ua. lesz. 5 scene-ből marad 2. gondolom, hogy az ms nem keveset perkált ezért.
Akkor ez már egy vadi új engine lesz? Ami leváltja az id eddigi Doom 3 engine-jét? Bár furcsáltam is, hogy már egy 4 éves motort használnak Doom(2004), Quake 4(2005), Prey(2006), Enemy Territory: Quake Wars(2007) - ugye jól tudom?
No mindegy, remélem a 8600-asom még elég lesz a játéknak. :)
A sztor engem a nemrégiben megjelent WorldShiftre emlékezett: aszteroida, apokalipszis, mutánsok.
A játék szerintem jó lesz, bár egy kicsit talán tényleg rókabőr. Ettől a boxon nem olyan szép dologtól nem kell megijedni. Annyi az egész, hogy egy picivel jobban kellett tömöríteni a textúrákat. A különbség szerintem csak akkor lesz látható, ha valamire nagyon rázoomolunk.
Ha csak az első sort elolvasod megtudod ki volt Ő!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.