Eddig 60 millió dollárba került a Gran Turismo 5 fejlesztése, amivel a világ valaha készült egyik legdrágább játékfejlesztés projektje.
Kazunori Yamauchi Sony istenség és a Gran Turismo vezető fejlesztője elárulta, hogy a GT5 fejlesztése eddig 60 millióba került a Polyphonynak.
Az adat különösen annak ismeretében megdöbbentő, hogy a PS3 egyik legnagyobb sztárjátéka, az iszonyatosan sokáig és hatalmas büdzséből készülő Killzone 2 fejlesztése mindössze 21 millióba fájt.
Érdemes belegondolni, hogy a Polyphony a GT4 megjelenése óta dolgozik a következő epizódon, s amíg ezen hosszú évek alatt iszonyatos mennyiségű fejlesztő kalapált a projekten (körülbelül kétszer annyian, mint a Forzán), addig ugyanezen idő alatt Forza-sorozat elindult az első résztől és megjelent utána még két epizód. Ennyire grandiózus projekt a Gran Turismo 5, nem véletlenül, hiszen a Polyphony Digital és a Sony vállán minden új résszel ott a hatalmas nyomás, hogy megfeleljenek a világ legjobb autós-sorozatával szemben támasztott hatalmas kívánalmaknak. Hiszen amellett, hogy ez a Playstation legnagyobb húzóneve, egy jelentős réteg ezért az egyetlen címért képes akár magában konzolt vásárolni.
Az adat különösen annak ismeretében megdöbbentő, hogy a PS3 egyik legnagyobb sztárjátéka, az iszonyatosan sokáig és hatalmas büdzséből készülő Killzone 2 fejlesztése mindössze 21 millióba fájt.
Érdemes belegondolni, hogy a Polyphony a GT4 megjelenése óta dolgozik a következő epizódon, s amíg ezen hosszú évek alatt iszonyatos mennyiségű fejlesztő kalapált a projekten (körülbelül kétszer annyian, mint a Forzán), addig ugyanezen idő alatt Forza-sorozat elindult az első résztől és megjelent utána még két epizód. Ennyire grandiózus projekt a Gran Turismo 5, nem véletlenül, hiszen a Polyphony Digital és a Sony vállán minden új résszel ott a hatalmas nyomás, hogy megfeleljenek a világ legjobb autós-sorozatával szemben támasztott hatalmas kívánalmaknak. Hiszen amellett, hogy ez a Playstation legnagyobb húzóneve, egy jelentős réteg ezért az egyetlen címért képes akár magában konzolt vásárolni.
Én is azokkal tartok, akik azt állítják, hogy abszolút megtérül a játék fejlesztési költsége:
Induljunk ki akkor egy db játék árából: 1 db Gran Turismo 5 úgy kb. 50$.
Most, hogy visszahozza ezt a 60 millát, ahhoz úgy kb. 1.200.000 db GT5 kell. És akkor még nem soroltam a gyűjtői kiadást(ismerve a Sony-t, minden nagy exkluzív címet(Uncahrted 2, God of War III stb.) megdob egy limitált kiadással is, ami még több pénzt kaszál) és természetesen gondolom tervezik még a DLC-k és egyéb letölthető fizetős tartalmak kibocsátását, szóval nem kell aggódni, megtérül.
A Prologue eladásai úgy kb. a 3,5 millió környékén tartanak(3500000*50=175000000$ :). (a számolások természetesen kerekített értékek, mivel lehet, hogy X nevű országban 60, Y nevű országban pedig 40$ az ár)
34:akkor biztos azert van a dfgt kozepen egy gran turismo jel :)
Látod hogy eltaláltam! xDDDD
G25 a hivatalos kormánya! :)
szerintem a 10 millió már hatalmas siker lenne, főleg h a gt3 bol is "csak" 14 millió fogyott a gt4-ből még ennél kevesebb 10.76 millió. Szerintem a 3.94 millió eladott prologue jó előre jelzés, ha hozzávesszük h a gta4 a két konzolon összesen kb 13 millió ment el és majd 100 millióba került a fejlesztése. Egy biztos a sony nagyin jól fog járni :)
950 autó :)
és csak a versenyautók, szal a módosított verziók törhetnek!!
Remélem a törést faxán megcsinálják!
No, meg lesz 70 pálya + Pályaszerkesztö! Egy Hungaroring jò lenne! :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.