Hiába viselik a Grand Theft Auto nevét, hiába kaptak jó kritikákat, a legutóbbi GTA-játékok eladásai kiábrándítóak a negyedik rész keresletéhez képest.
Hiába viselik a Grand Theft Auto nevét, hiába kaptak jó kritikákat, a legutóbbi GTA-játékok eladásai kiábrándítóak a negyedik rész keresletéhez képest.
A kizárólag Xbox 360-ra megjelent Grand Theft Auto IV: Episodes from Liberty City-ből és a kézikonzolos Chinatown Warsból összesen durván másfélmillió példány kelt el, ami a tavaly megjelent negyedik részhez képest komoly üzleti bukásnak tűnik: a Grand Theft Auto IV-ből körülbelül tízszer ennyi kópiát adtak el, s még csak azt sem mondhatjuk, hogy az új részek rosszabbul sikerültek, ugyanis a kritikusok rendre közel maximális pontszámokkal jutalmazták őket.
Elemzők szerint mindez komoly fejfájást okozhat majd a Grand Theft Auto jogait birtokló Take-Two-nak: a kiadó várhatóan nem zár túl jó évet még így, több GTA-cím megjelenésével a háta mögött sem. Felvetődik a kérdés, hogy jövőre (immáron GTA-megjelenés nélkül) tud-e egyáltalán profitot termelni a cég; hiába jön 2010-ben a BioShock, a Mafia, a Max Payne és a Red Dead folytatása, a kiadóra komoly nehézségek várnak.
A napokban egy másik érdekes elemzés is napvilágot látott: szakértők úgy vélik, megfelelő kezekben a Grand Theft Auto-sorozat akár 1 milliárd dollárt is hozhatna a konyhára, akárcsak a szintén aranybányának számító World of Warcraft.
Elemzők szerint mindez komoly fejfájást okozhat majd a Grand Theft Auto jogait birtokló Take-Two-nak: a kiadó várhatóan nem zár túl jó évet még így, több GTA-cím megjelenésével a háta mögött sem. Felvetődik a kérdés, hogy jövőre (immáron GTA-megjelenés nélkül) tud-e egyáltalán profitot termelni a cég; hiába jön 2010-ben a BioShock, a Mafia, a Max Payne és a Red Dead folytatása, a kiadóra komoly nehézségek várnak.
A napokban egy másik érdekes elemzés is napvilágot látott: szakértők úgy vélik, megfelelő kezekben a Grand Theft Auto-sorozat akár 1 milliárd dollárt is hozhatna a konyhára, akárcsak a szintén aranybányának számító World of Warcraft.
Szerintem azért nem vették olyan sokan, mert egy új városra számítottak, pedig attól, hogy térképen mind ugyanaz a város, mégis teljesen más a 3 játékban (vagy egy játékban?).
Logikus lenne a csalódás miatt ilyenek az emberek, de ez sem igaz mert a L&D DLC óriási siker volt, tudtommal 4 millió letöltése volt, de ebben nem vagyok biztos lehet, hogy keverem, de az tuti hogy siker volt!
Tehát adott egy játék amit le is lehet tölteni, meg talán még L&D is sokkal jobb, sőt maga a koncepció is jobb mint az alapjátéké a storyt, és annak a realitáshoz való viszonyát tekintve és nem veszik :(.
Egy biztos ha önálló lemezen veszed meg a Gay Tony-t arra számíts, hogy elég durván visszavettek a grafikából, de még ez sem indokolja az alacsony eladásokat, még azt se mondhatnánk rosszkor jött, a szeptemberi nagyágyúk még nem voltak kint d&l....
Nem vagy tisztában a háttérinformációkkal:
"Gondolom, mivel annyi nintendo DS (és talán PSP) tulajdonos sincsen mint Xbox tulaj"
Rosszul gondolod. Xbox 360-ból kb. 35 milliót adtak el durván eddig, míg csak PSP-ből 50-et, DS-ből pedig 115-öt. Ugye érzed a különbséget? Egyszerűen nevetséges, hogy nem tudtak 1 millió példányt eladni egy olyan konzolra, amelynek ráadásul olyan rajongói tábora van, ami igenis rajong azért, ha valami unikumot gyártanak neki. A Chinatown Wars ilyen volt, jó értékeléseket is kapott, viszont szar volt a marketing, a többi GTA-fannak pedig annyira nem nyerte meg a tetszését a csilivili látványvilág és a fullextrás játékmenet után, hogy DS-t vegyen miatta.
"A kiegészítők meg még csak konzolon vannak, és aki meg már megvette a 2 kieget külön az minek venné meg az Episodes-ot?"
Ebben igazad van, viszont a kiegészítők önálló eladásai sem közelítették meg a korábbi GTA-két. Messze nem. Az pedig, hogy így - DLC formában, szar időzítéssel, egy platformra - adták ki őket, jól tükrözi a cikk lényegét: a Take-Two rontotta el.
"BTW érdekes, a Hardwireden pont ennek az ellenkezőét írják. "
Elolvastam a cikket, eleve egész másról van szó, de mindegy. Ők utalást tettek arra, hogy "dől a lé" az új kiegészítők miatt, ami - függetlenül attól, hogy tényleges számok híján megkérdőjelezhető állítás - nyilvánvalóan egy kiadói nyilatkozatot tükröz, itt pedig egy független elemzésről olvashattál.
És ahogy említettem: az elemzés lényege pedig az volt, hogy mi lesz a Take-Two-val ha már a legnagyobb fejőstehenéből sem tud pénzt kihozni.
Ha jól emlékszem pont valahol én is olvastam,hogy óriási siker a kiegészítő....
BTW érdekes, a Hardwireden pont ennek az ellenkezőét írják.
Manapság már eltúlozzák a szabad teret a játékokban, legyen az akció, RPG, sport... Hát jobb volt régen.
Most is sokkal jobban élvezem, ha olyanokkal játszhatok, mint a Killzone, Gears of War, God of war, CAll od duty, Uncharted... Még ha 10órásak is, de csöpögnek az akciótól, élvezem a játék minden egyes percét... Nem úgy mint a GTA 50órájából 40et vezetsz, és hülyeségekkel telik az idő. Remélem a Mafia 2t nem rontják igy el. Az 1esről vehetnének példát a GTA-sok. Volt szabad tered, akkora, amekkorát még élveztél, és akció dús, jól kitalált története volt. :-)
bár nekem abszolút nem tetszett a SA.
A vice city viszont nagyon bejöt anno, remélem ott lesz a következő rész.
San Andreas Remake! :D
Csatlakozom! Ez világos hogy azért annyi az eladás amennyi,ebből következik hogy ha nem voltak képesek nekünk ki adni akkor basszák meg!
a Microsoft 25 000 000 dollárt tejelt kiegészítöként, tehát összesen 50 millió dollárt fizetett a 2 DLC-ért! :)
#3: mi?
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.