Érdekes, hiszen azt feltételeznénk, hogy ha valami annyira újszerű, és annyira jól működik, mint ahogy a portálágyú a Portal első részében, akkor azt a készítők megtartják a folytatásra. Mint kiderült, a Valve eredetileg teljesen ki akarta kukázni a portálokat, s valami teljesen más megközelítést alkalmazni a folytatáshoz.
"Volt egy olyan ötletünk, hogy mi lenne akkor, ha a Portal franchise ahelyett, hogy végig a portálokról szólna, minden részben valami más puzzle lehetőséget mutatna be. Hiszen az egész az Aperture tudományos kísérlete, szóval azon gondolkoztunk, mi lenne, ha ebben a részben egy másik teszten venne részt a főhős." -nyilatkozta Josh Weier, a projektvezető.
A Valve-os srácok elkezdtek kísérletezni olyan ötletekkel, mint a gravity gun, vagy valamiféle festékpuska, de mint kiderült a teszterek folyamatosan azt kérdezgették játék közben: "Ez mind okés, de hol van már a portálágyúm?" Végül megpróbálták a ragacsokat lövöldöző festékes puskát valahogy kombinálni a portálok lehetőségeivel, de rájöttek, hogy mindez felesleges, mert egymás mellett csak lerontják a másik élvezeti értékét. Azt pedig végképp nem akarták, hogy a játék egyik felében ilyen, a másik felében pedig egy olyan fegyverrel kelljen mászkálnunk.
"Ezen kívül szerintem a Portal játékmenete kifejezetten elegáns volt, ahol minden a portálágyúból jött, abból indult ki az egész. S ezt nem szerettük volna elveszíteni a folytatásban." -tette hozzá Erik Wolpaw, a játék írója.
Bizony, a Valve elmondása szerint eleinte sokat kísérleteztek azzal, milyen lenne a Portal 2, ha igazából nem is portálokról szólna, hanem valami teljesen másról. Végül aztán belátták, mi a helyes irány, s visszatértek ahhoz, ami miatt mindenki megszerette az első részt.
Most kicsit fura, az a sok új tárgy: ragacs meg ilyenek az első részben hol bujkáltak?
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.