Aki az elmúlt években követte a katonai eseményeket, számos alkalommal szivárogtak ki a netre a katonák által rögzített első személyű, kézikamerás felvételek, amit a sisakukra szereltek. Ezek a videók bővelkedtek digitális torzításokban, az objektívbe való betükröződésekben. Általános értelemben hűen visszaadták a modern hadviselés közvetlen élményeit, mintha egy háborús dokumentumfilmet néznék. A jelek szerint a Codemasters is hasonló módon oldaná meg az FPS-nézetet az Operation Flashpoint: Red Riverben.
Persze nyáron, az IO Interactive már alkalmazott hasonló megoldást a Kane and Lynch 2: Dog Daysben, ám ha lehet hinni a fejlesztőknek, az OPF-ben nem kell olyan túlzó kivitelezésre számítani, szóval nem esnek át a ló túloldalára. Nekünk bejön az ilyesfajta közvetlen grafikai stílus, reméljük, egy FPS-ben is megállja a helyét!
A fejlesztők beszéltek a Ripten magazinnak a Red River multiplayer módjairól is, a 8+ órás kampányt akár négyen is végigtolhatjuk (bármikor becsatlakozva) co-op módban.
A tádzsikisztáni helyszín amolyan Afganisztán-Kína-Pakisztán keverék lesz, a kampány mód nem egy előre megírt interaktív film lesz, mint a Call of Dutyk - a küldetések és a térképek sokkal nyitottabbak lesznek, teret engedve a személyes improvizációnak és a csapat alapú harcnak. Parancsokat osztogathatunk a tűzelő rajnak, mozgunk házról-házra, sikátorról sikátorra, lassan megfontoltan, hiszen nem tudhatjuk mikor bukkan elő egy RPG-s lázadó.
A kampánymódon kívül négy eltérő játékmódot is tolhatunk, akár három társunkkal vállvetve:
- Konvoj Escort: magától értetődő, a katonai járművek alkotta konvojt kell elkísérnünk és megvédenünk.
- Combat Search and Rescue: vissza kell hoznunk egy lelőtt pilótát az ellenség vonalai mögül.
- Combat Sweep: vehatolunk falvakba, ahol házról-házra, utcáról utcára kell felkutatnunk a lázadókat.
- Defense: meg kell védeni egy várost, a kínai támadók egyre nagyobb és egyre erősebb hullámaival szemben. Az első menetekben elég egy mesterlövész puska, de később már nem is tudjuk, hogy a több irányból érkező ellenségeket mely pontokat tartsuk fel szakaszunkkal. Néha fel kell áldozunk pár stratégiailag fontos épületet az életben maradás kedvéért.
Szinte minden játékmódban XP-t kapunk majd, különböző osztályokba (Rifleman, Auto-Rifleman, Scout és gránátos) tartozhatunk, minden kasztnak megvannak a saját unlockolható extrái és felszerelései - ezekre költhetjük el pontjainkat. A szakosodás az egyik legfontosabb eleme a játéknak.
Az Operation Flashpoint: Red River 2011 második negyedévében jelenik meg PC-re, Xbox 360-ra és PS3-ra.
amúgy meg kurva jó lesz :D
Én nem fűzök sok reményt a játékhoz. Mondhatják hogy a legreálisabb háborús játékot akarják elkészíteni, de nem az lesz a végén. Valamint ha szimulációról van szó, akkor ArmA 2-vel nem veheti fel a versenyt. Ne nekem legyen igazam, de szerintem ez van.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.