Sajnos egyre többet hírezünk mi is arról, hogy ez vagy az a játék mennyire nem volt sikeres a piacon. Sokszor még a minőségi, abszolút A-kategóriás anyagoknál is előfordul ez: legutóbb például az Enslaved kelt el összesen hét darab példányban, amiből kettőt én vettem meg. Brian Hastings, az Insomniac igazgatója szerint a helyzet egyre nehezebbé válik a konzolpiacon, és manapság már csak az abszolút top játékok képesek valami profitot termelni.
Mindennek persze az az oka, hogy a hardcore közönség nem igazán gyarapodik: "A core közönség nem gyarapodik, és nem is költenek több pénzt játékokra, mint eddig. Ahogy a játékfejlesztéshez szükséges költségek nőnek, a fejlesztőknek el kell lopnia a játékosokat a konkurenciától ahhoz, hogy eredményesek maradjanak."
Hastings szerint az egyetlen megoldás mindenki számára, hogy szélesebb közönséget kell megérinteni: "Nem azt gondolom, hogy minden fejlesztőnek be kellene szállnia a mobilos és közösségi játékokba, de növelni kell a közönségünket ahhoz, hogy úgy általában több cég éljen túl."
Az Insomniac egyébként létrehozta az Insomniac Click divíziót, amitől azt remélik, hogy valamennyire össze tudják majd hozni a hardcore konzolos játékosokat a közösségi játékosokkal.
Egyre több fejlesztőcsapat kénytelen szembenézni a szomorú ténnyel, hogy manapság már csak a legjobb tripla-A kategóriás játékok tudnak profitot termelni, és ezáltal valami extra bevételt hozni a fejlesztési költségek megtérülésén felül. Az Insomniac vezére szerint szélesebb közönségre van szükség.
Úgy értem: kapuk, különböző világok, rejtekhelyek, gyűjthető (de nem végtelen) cuccok stb... A Spyro 2 (kis)gyerekkorom egyik legjobb játéka. Nemrég bedobtam psx emulátorba Spyro 2-t és még mindig élveztem :D és nem azért, mert még ott a tojáshéj a seggemen, hanem mert AZ EGY JÓ JÁTÉK... volt
Plusz még rájön a csillogó grafika mindenféle promóció meg egyéb baromság ezért drágul a játék gyártás mert minden game új részével eljátsszák az egyre drágább marketinget stb és mindezt miért hogy pár százezerrel több embert érdekeljen a game. Ezt nem lehet a végtelenségig csinálni szerintem pár év múlva ott fogunk tartani hogy mindenki mmo-t meg böngészős casual nyavajákat fog gyártani mert ekkora költségvetéssel meg marketinggel már csak az fogja megérni. Sztem épp ez az hogy túl nagy rétegnek akarják kínálni a gameket az a baj hogy mit tom én mondjuk a mass effectet is elérhetővé akarják tenni anyámnak is de anyámat nemérdekli akkor se ha mozit csinálnak belőle játék elemek nélkül de viszont a HC gamerek meg pont ezért nem fogják szeretni. el kéne már dönteni hogy kinek akarnak játékot gyártani mert minden rétegnek nem lehet egyszerre.
és a tetejébe az egész egy tragikomédia, mert csak tolják a pofádba hogy zabáááálj - de jó esetben te már nem kéred, de csak tolják hogy jóóó az még századszorra is, csak edd már meg még most az egyszer. :D
a COD sokadik, mortal sokadik, tekken sokadik, silent hill sokadik, mario már lassan a végtelenhez konvergál a folytatásokban. sorolhatnám amig meg nem unom. túl van telitve a piac. szerintem vagy újat adnak - méghozzá olyat ami kreativitásra is sarkallja a júzert, vagy pár év és nincs tovább. bukta, mert minden jóérzésű ember meg fogja unni hogy a végére marad 3 játék amivel játszhat.
de úgy fest a kiadók ezt nem akarják egyelőre. és mielőtt bárki mondaná, hogy azért ilyenek a játékok mert az emberek ezt akarják - baromság. az emberek ezt kapták fogyasztásra, hozzászoktak, és senki nem gondol a fejlődésre. pedig kéne.
első lépésként mondjuk több multiplatform játékkal azért lehetne okosolni. ezt már elkezdték, de sztem a mennyiség és minőség az közel sem elég.
Talan nem kellene orrba/szajba tolni a casual jatekokat mert alobb vagy utobb a legtobb HC jatek az Enslaved sorsara jutt.
Az, hogy a költségek nőnek, pedig nem a mi problémánk. A konkurenciaharc, az egyre nagyobb, és több játékhoz nélkülözhetetlen marketing csak úgy nyeli a pénzt, ezt elhiszem. De nekünk ehhez semmi közünk!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.