Komoly problémákkal küzd az új IL-2 Sturmovik

  • Írta: zoenn
  • 2011. április 4.
  • Érdekesség
Link másolása
A múlt héten boltokba került IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover nem csak azért is kerül a figyelem középpontjába, mert a címével ellentétben egyáltalán nincs benne a szovjet repülőgépgyártás eme ikonikus gyöngyszeme, hanem azért, mivel a Ubisoft komoly teljesítménybeli gondokkal adta ki a játékot.

Pedig a francia kiadóra nem jellemző, hogy optimalizálatlanul adná ki a repülőgépszimulátor sorozatuk régóta várt darabját PC-re. Jelen esetben sajnos pont ez történt. A műfajba vágó kezdeményezések az elmúlt időben erősen visszaestek, a konzolokra két éve megjelent Birds of Preytől eltérően a Cliffs of Dover mindinkább a realisztikára és a szimulátorosságra ment rá, aminek a hardcore rajongók örülhetnek igazán. Legalábbis a kiadó és a fejlesztő ígéretei ezt sugallták, ám úgy tűnik, nem mind arany, ami fénylik.

A boltokba kerül verzió kínos sebességbeli problémákkal küzd. Teljesen irracionálisan váltakozik az élvezhetelenségig eső framerate, máskor viszont szárnyal. Az egyik pillanatban még fürgén száguld repülőgépünk Anglia partjai felett, a következő pillanatban viszont szinte kimerevedik a kép, ráadásul nem egynéhány véleményen alapulnak a gondok, az elmúlt napokban szinte égtek a játék fórumai a hibajelenségtől.

Szerencsére van megoldás azok számára is, akik nem tudnak várni a patchre. Az NVIDIA-videokártyák tulajdonosai a Cliffs of Dover Launcher.exe-jében a profilválasztásnál vállasszák a Wings of Prey-kapcsolót. Így némileg szárnyra kap a játék (a szó mindkét értelmében), igaz nem olyan markáns grafikai kinézet mellett, mint amire vártak.

Reméljük, hamarosan frissítést ad ki a Ubisoft, melyben végre bekapcsolák a többmagos processzortámogatást és a SLI-t is.

6.
6.
Berencsit
#5: xD és épp ezért már szégyen....
5.
5.
simon 555
#4: főleg,hogy ez csak PC-re van és nincs konzolra:D
4.
4.
Mortis
Ez megint azért van, mert elsősorban konzolra fejlesztik és csak másodsorban PC-re. Sajna az ilyen mindenhol egyre gyakoribb...
3.
3.
Hát nem tudom, az IL2 mindig is sebességproblémákkal küzdött. Nevezzük nevén a gyereket: úgy szar az alatta futó engine, ahogy van ! Már az első kiadás is nevetségesen lassú, szakadozó és kiábrándító volt, pedig grafikailag a béka segge alatt volt ! A kifejezetten erőforrás igényes Microsoft Flight Simulator (ami mellékesen fényévekkel szebben néz ki (még a 2004 is :)) is sokkal jobban optimalizált !
Inkább az a vicc, hogy ez csak most tűnik fel nekik :)
2.
2.
Cooper911
Ez a fejlesztőknek hogy nem tünt fel?
1.
1.
SSJ Gábriel
Na az gáz!
Ekkora hibát...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...