Gabe Newell, a Valve nagyfőnöke ugyanis elmondta, hogy a Portal 2 esetében a PC-s verzió magasabb eladási eredményeket hozott, mint akár az Xbox 360-as, akár a PS3-as változat. Utóbbi kettő azért érdekes, mert ugyan Xbox 360-on a Steam hiányában csak a játék enyhén "butított" verziója jelent meg, addig PS3-on minden elérhető volt, ami PC-n is.
A helyzetet Newell sem tudja rendesen megmagyarázni, ezért a Counter-Strike: Global Offensive kapcsán nincs is semmiféle ötletük arra nézve, hogy a játék melyik platformon fogy majd a legjobban: "A Portal 2 jobban fogyott PC-n, mint konzolon, míg a Left 4 Dead jobban fogyott konzolon, mint PC-n. Ezért nem próbálunk meg találgatni, mert nem is igazán tudjuk, hogy mi alapján lehetne."
Newell egyébként hozzátette: soha nem készítettek még úgy játékot, hogy az főként direkt a konzolosokat, direkt a PC-seket szolgálja ki, egyszerűen csak igyekeznek minél jobb anyagot csinálni, aztán nézik az eredményeket, s vagy meglepődnek, vagy nem.
Manapság már azt szokhattuk meg, hogy az egyes fejlesztők a haszon nagyobb részét a konzolos eladásokból realizálják, a PC-s verziónál pedig reménykednek, hogy visszahozza a belerakott pénzmennyiséget. Nos, úgy tűnik, hogy a Portal 2 esetében nem egészen így alakult a dolog.
Azért majd a Skyrimre kiváncsi leszek :)
Azok, akik megvették ezeket a játékokat, könnyedén elveszíthették a bizalmukat a Valve irányába...
(mondjuk arra is kíváncsi lennék, hogy PC-s eladásnak számítják-e, ha valaki PS3-mon megveszi a játékot, és rögtön kap mellé egy PC-s kulcsot is...)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.