Nem gond, ha nem tűnik ismerősnek a Dungeon Duel, az RPG-elemekkel dúsított valós idejű stratégiát ugyanis még azelőtt leállították, hogy bemutatták volna. A játékon az az Irrational Games dolgozott, aminek a BioShockot, a SWAT 4-et és a Freedom Force-játékokat is köszönhetjük, a stílusváltás mellett a másik érdekessége pedig, hogy kifejezetten konzolokra, PlayStation 2-re és Xboxra fejlesztették még 2002-ben.
A múlt hét végén nyilvánosságra hozott dokumentum részletesen leírja, hogy miről szólt volna a játék, illetve az első artworkök is megtekinthetők benne - itt olvashatjátok el! A Dungeon Duel alapvetően RTS-nek készült, s bár a készítők szerint nem kártyajátékról volt szó, egyfajta kártyás rendszer ebből a programból sem hiányzott: a játékosok kártyákat kaptak, amik szörnyeket és különféle képességeket testesítettek meg, majd azokat előhívva, véletlenszerűen generált dungeonökben, valós időben vívhatták meg a csatákat a szokásos "kő-papír-olló" modell alapján.
A kártyákat cserélgethettük volna más játékosokkal, érdekes, hogy akár online is, de mai szemmel nézve talán még viccesebbnek tűnik, hogy arra is volt lehetőség, hogy a memóriakártyánkat átvigyük egy haver konzoljára, és ott helyben bizniszeljünk. Az online játékrész egyébként annyira nem volt jelentős a Dungeon Duelben, de a kompetitív csatározások nagy hangsúlyt kaptak.
A 2002-es dokumentum egyébként arra is kitér, hogy a konzolokon egyáltalán nem elterjedtek a stratégiák, a legtöbb játék valamilyen PC-s cím átirata, ami vagy irányíthatatlan, vagy pedig körökre osztott, így viszont csak egy szűk réteget mozgat meg. Annyi biztos, hogy ebben a tekintetben ma sem változott sokat a helyzet.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.