A Microsoft a TechStarsszal közösen indította el a kezdeményezést, melyben 20 ezer dollárt fektetnének be 10 vállalatba. A TechStars eleve azzal foglalatoskodik, hogy induló vállalkozásoknak nyújt kezdeti anyagi támogatást és mentorokat a megfelelő starthoz.
A feladat pedig, hogy hozzanak létre olyan kereskedelmi alkalmazást a Kinecthez, mely nem játék. Az ötlet szerint a cégek egymással versengenének az első 10 pozícióért, akik végül megkapják a 20 ezer dolláros befektetést, valamint egy Xbox devkitet, a windowsos Kinect SDK-t, a Microsoft BizSpark összes erőforrását, valamint minden emberi segítséget ahhoz, hogy a vállalkozásuk sikeres legyen.
Három hónap után minden cég be fogja mutatni az elért eredményeket egy befeketetői találkozón, ahol további anyagi befektetésekre, illetve a média figyelmére tehetnek szert. Ezek mellett a TechStars a segítségéért mind a tíz vállalatban 6 százalékos részesedést kap.
Most tényleg elindulhatnak azok a fejlesztések, amiket a Kinect első évfordulós videójában láthattunk?
20.000 dollár elsőre nem tűnik nagy pénznek, ellenben nem is kell nagy dologra számítani. Ha mondjuk a Windowsos kinnect API-t és pár alap komponenst felhasználva ötletes Kinnectes vezérlést adsz a prezentációk megjelenítéséhez, vezérléséhez (Zoom, scroll, dia váltás, sorok kiemelése), akkor van egy ütős alkalmazásod. Nem sok. De pont elég.
Mire jó? Hát kérlek szépen arra, hogy aki ezzel prezentál, az el tudja hitetni a potenciális megendelővel, hogy ő baromira high-tech. És amíg a megrendelő ettől el van ájulva, nem fog a buktatókra fizetni, inkább befogadja az üzenetet. 1-2 évig divat lesz, el lehet adni pár kinnectet (MS nyer), pár példányt a programból olcsón, te is kerestél valamit...
De a lényeg az, hogy a pár egyetemistából összeálló garázscég híre sok céghez eljut, a diáknak referenciája van, igazolható gyakorlata, és pár év múlva nem frissdiplomás munkanélküliként kezd. Ez termeli ki a fejlesztőket.
Olcsó, minimális költségvetésű, de ötletes kis programokkal akár egy magyar diákokból álló kis, kezdő csapat is megalapozhat egy nemzetközi piacon sikeres céget.
Na erre pont elég a 20k.
És tudod, ha ilyen módon a cégen kaszálnak 20 millát, a 6%on, akkor a maradék 94%on több mint 300 milla lesz a profit. Hidd el nekem, ha ez a pénz és a fejlesztő kit elég ahhoz, hogy ekkora profitú céget építs, a 3 nagy tulajdonos egyikeként, és a 300 millából tiéd lesz 100, akkor nem azon fogsz keseregi, hogy az MS a kezdeti segítségen, tanácsokon, kinnect SDKn, befektetésen, ingyen reklámon, partner szerzésen, stb 20 millát keresett. Hanem baromira megköszönöd nekik.
Viszont amit bemutattak Fable-t ami Kinecthez van kitalálva, az nagyon ütős. Ha jól emlékszem Fable The Journey. A másik meg a Ryse. Kíváncsi leszek rájuk.
Tény, hogy sok B kategóriás játék van hozzá, de azért aki akar, talál magának játékot.
Persze, az is tény, hogy a Kinect nem HC gamereknek készült. Szerintem ez a technológia nem is összeférhető a HC gaming fogalmával. Akinek az kell, az maradjon a kontroller/billentyű-egérnél. Aki meg mozogni akar és közbe jól érezni magát, az meg kinectezik.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.