"Ez egy nagyon jó platform, de ott vannak a telefonok is, s ezekkel nagyon nehéz versenyre kelni. Tehát nem vagyok biztos benne, hogy a Vita sikeres lesz vagy sem, de remélem, nagyon jót tesz majd a videojáték-iparnak" - mondta Mike Capps, az Epic elnöke.
Annyi biztos, hogy a csapat jelenleg egyetlen vitás címen sem dolgozik, de még vizsgálja a technológiában rejlő lehetőségeket és azt, hogy tudják-e portolni az Unreal Engine-t az új kézikonzolra. Igaz, nem tudják garantálni teljes mértékben, hogy támogatni fogják-e a platformot. Üzleti szempont, hogy a technológiájuk kész-e a Vitára, más kérdés, hogy esetleg egy saját játékot készítenek-e rá. A portoktól szeretnének elzárkózni, ha lesz is valaha Epic-játék a Sony handheldjére, az teljesen önálló játék lenne.
Az Epic mindig is híres volt arról, hogy az új technológiákat gyorsan és első kézből támogatják. A Vita esetében viszont úgy jön le, hogy nagyon költséges és kockázatos az elsők között lenni, így várnak egy évet, mire kiforr. Hasonlóan jártak el az Xbox 360 esetében is, a Gears első részére is egy évet kellett várni a konzol startja után.
Capps szerint nincs szükség arra, hogy minden játék minden platformon napvilágot lásson. Például az Infinity Blade remekül működik iPhone-on, de nem működne mondjuk Xboxon. Oké, Kinecttel már más a helyzet, mégis úgy érzi, hogy jó a játék, ahogy van és ahol van. A silány portokat pedig mindenki utálja, legyen az PC-s vagy konzolos. Hiszünk neked, Mike!
Megértem őket több okból is, csak sajnálom, hogy nincs tervben egy EPIC játék Vita-ra.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.