Az Electronic Arts közzétette a decemberrel véget érő harmadik negyedéves pénzügyi helyzetjelentését, a beszámolóban 1,65 milliárd dolláros árbevételről olvashattunk, ami 15 százalékos növekedést jelent éves szinten. A dobozos játékok eladásából származó árbevétel 1,108 milliárd dollárról 1,23 milliárd dollárra nőtt, és a korábbi 322 millió dolláros veszteséget is sikerült csökkenteni 205 millió dollárra.
Az erő velük van
Az EA egyik legfontosabb címe a Star Wars: The Old Republic volt, a játékból 2 millió példányt adtak el, jelenleg pedig 1,7 millióan játszanak vele aktívan - ezek viszont csak az előfizetők, a különbséget azok a játékosok jelentik, akik még nem játszottak a játékkal, de megvették azt, esetleg még mindig a 30 napos próbaidőt nyúzzák, vagy abbahagyták a címet.
John Riccitiello vezérigazgató szerint az Old Republic mindenidők leggyorsabban növekvő havidíjas MMO-ja, az eladások 40 százaléka ráadásul a kiadó saját rendszerén, az Originen keresztül történt - pontos bevételi számokat csak később kapunk. A statisztikák szerint 1 millió játékos jelentkezik be a programba naponta, akik átlagosan 4 órát játszanak. A jövőben folyamatosan érkeznek a frissítések az MMO-hoz, a cél pedig az, hogy más kulcsfontosságú régiókban, így például Ázsiában is elindulhasson a játék.
Brutálisan növekszik az Origin
Szédületes sebességgel növekszik az Origin is, a digitális disztribúciós rendszer az elindulása óta 100 millió dolláros forgalommal büszkélkedhet, és mintegy 9,3 millió regisztrált felhasználója van. Az EA - bár konkrét terveket nem jelentett még be - továbbra is növelni akarja ezt a létszámot.
A negyedév egyik legnagyobb nagyágyúja a Battlefield 3 volt, a DICE FPS-éből több mint 11 millió példány kelt el világszerte, míg a FIFA 12-ből eddig 10 millió darabot adtak el - a kiadó várakozásai szerint a FIFA-széria hamarosan mérföldkőhöz érkezik, az egyes epizódok összesen 100 millió dollárt hozhatnak a konyhára. A Madden NFL 12-ből megjelenése óta közel 5 millió kópiát vittek haza a játékosok.
Minden ami casual, közösségi vagy digitális
Az EA gyakorlatilag minden területen növekedésről számolt be. A tavaly megvásárolt PopCap forgalma 30 százalékkal nőtt, a kiadó közösségi játékaival pedig havi szinten 54 millióan játszanak a tavalyi 39 millió helyett. A The Sims Socialnek napi 4 millió felhasználója van.
A digitális bevételek 78 százalékkal 377 millió dollárra nőttek, ebben az Origin és a FIFA 12 is jócskán közrejátszottak, a DLC-fronton pedig 49 millió dolláros forgalomról számolt be a kiadó - ki nem találnátok, itt is a FIFA 12 mikrotranzakciói voltak a leglényegesebb bevételi források.
Az EA állítása szerint a mobilpiacon ő az első számú kiadó.
Egyébként öszintén szólva, senkit nem érdekelnek az előfizetés számok. 400 000 felett már sikeresnek mondható. Ha pedig azért félnek az emberek, hogy "elsülyed" jobb ha réjönnek még az everquest 1 is csak most lett ingyenes. 13 év után. Ha valami igazán jó, akkor nem kell félteni, ha meg nem, hagy haljon meg. Mert csak viszahúza a stílust.
Ez a baj a wowal is Mesterségesen életben tartott a hypal és népszerűsítéssel. De valójában csak viszahúza a műfajt.
De egyébként nem aggódnék. Maga az , hogy Sw a dolog min 5 évet ad neki.
A Terrától egyébként én is pont az Aion miatt félek. Úgylátszik magának az Aionnak negatívabb hatása volt mint a sok free2P koreai fosnak. DE azért megjegyezném annak aki anyira elhidegül a dologtól, hogy action központú és pont emiatt a grindot el lehet felejteni. A tankolái rendszer miatt meg a tank and spank ot. Mert 2 ütésből meghal a tank ha úgy próbálkozik.
Szerintem érdemes nyitott szemmel nézni a többi játékot is mindig, mert ad egy viszonyítási alapot, hogy hol tart a "játékunk".
Originnel meg az a baj, hogy nem népszerű, hanem kényszer !
Darth Hater has compiled some additional TOR-related statistics and Q&A from today's EA earnings call: "2,000,000+ copies sold, 40% sold through Origin; 1,700,000+ active subscribers, 1 million concurrent." The company also notes that "Active subscribers means anyone paying OR in their trial period. Most of those 1.7m are paying at this point.
lehet hogy nem dec.31. de a trialt is beleszámolják
"SWTOR has generated 1.7 million active subscribers and sold through more than 2 million units in a little over one month"
ugyanis az a december 31.-én érvényes adatot jelenti és akkor még tartott az ingyenes hónap
egy másik (angol) oldalon azt írják, hogy azokat számolták bele akik meghosszabították előfizetésüket ÉS akik megadták a bankkártya adaitai de _nem_ döntöttek még.
Mi az hogy kiderül hogy csak pisztolyt használhat? Már előre lehet tudni a fegyver megkötéseket, nem értem mi ezzel a baj...
Terra hiába csilli-villi (személy szerint én egyenesen hányok pár ruhától, de ez megvan az old republic-nál is), de szerintem nem lesz benne elég content és ázsiai mmo lévén igazi grind-fest lesz. Persze ez csak tipp, de én Aion után kétkedve fogadom a keleti mmo-kat.
Amúgy én úgy tudom hogy az 1,7 millió ember azokkal együtt értendő akik éppen még töltik a "ingyenes" 30 napjukat.
Számomra a játék lv 40 körül meghal, mert a kasztok valami beteg módon vannak túlhybridizálva. Vagy ha játékstílusra megfelel valami, akkor kiderül, hogy csak pisztolyt használhatsz ami retyin néz ki ahogy "lézergolyószórózol" vele. Vagy ha az is okés akkor jön az, hogy mindenki más is az ami te. Egy +2 kaszt és +2-3 faj igazán nagyon elbírható lett volna.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.