GDC 2012: Brutális látványt ígér az NVIDIA

  • Írta: fojesz
  • 2012. március 12.
  • Videó
Link másolása
Még egy GDC-s maradványanyagot tudunk mutatni: egy szakmai konferencia sem múlhat el NVIDIA-techdemó nélkül, és a Game Developers Conference-ről nem is hiányoztak a patinás grafikus chipgyártó cég legújabb fejlesztései, amik között az Unreal Engine 4 egyik fícsörjét is megtaláljuk.

A GDC-re az NVIDIA is kilátogatott, a vállalat a legújabb - ezúttal nem hardveres - fejlesztéseit mutatta be a közönségnek. A kizárólag GPU-ra hagyatkozó fícsörök között találunk teljes mértékben valós idejű környezetrombolást, brutális szőranimációt, ahol több ezer szőrszál mozgását modellezik valós időben a srácok, és láthatunk egy új részecskeanimációt is, ahol több tízezer részecske mozog önállóan a levegőben - ez a funkció egyébként a videók tanúsága szerint az Unreal Engine 4 egyik alapköve lesz majd.

51.
51.
tsulok
#49: Már többen mondták, hogy ez egy techdemo. Nem az átlag játékosnak szól, hanem pont a fejlesztőnek. Lehet, hogy látványra nem nyújt többet mint a 3 évvel régebbi, de a működés lehet más, jobb. Attól, hogy a grafika neked elég jó de attól az élet még nem áll meg, az nvidiának az a célja, hogy a konkurencia elég kerüljön ehhez meg fejleszteni kell.
46.
46.
kharami
Illetve a "régi" havok engine! http://www.youtube.com/watch?v=WOP_r84XXqs&feature=related
45.
45.
kharami
#44: van benne igazság! PS fronton ott az emlitet Uncharted Xboxnál meg pl a Forza 4! És szerintem még mindig lenne hova fejlődni egy keveset! Amúgy én értem a szakikat itt a fórumon, hogy ez technológiai demonstráció, de akkor mutatok most valamit és akkor ennek tükrében is alkossunk véleményeket! http://www.youtube.com/watch?v=N1FOnpzUzZY és ez 3 éves techdemó videó!!
44.
44.
oliveer
A mostani konzolokból sem tudják kihozni a maximumot..... Érdekes a Naughty Dogs tud fejleszteni ( Uncharted 1-2-3 ) Santa Monica studio is tud ( God of War 1-2-3 ) és van még 1-2 exlusive cím. Ha minden game ugy nézne ki senki nem is sírna...de sok a ratyi game.. Hiába az új engine-ok és "motrok" ha nem tudnak jól fejleszteni...
41.
41.
Trapyd
#35: Már meg ne haragudj, de jó lenne ha nemcsak elolvasnád hanem értelmeznéd is amit arpika85 leírt. Nem azt mondta, hogy egy játék a grafikától lesz jó, hanem a grafika is része a játéknak ami emeli az élvezet szintjét. Mondok neked én is egy példát, ha ugyanazt a játékot megcsinálják béna és jó grafikával, vajon melyikkel fogsz játszani? Nyilván ha nem jó maga a játék boríthatnak rá akármilyen külsőt attól még az élvezeti értéke nem lesz, de egy eleve jó játékon igenis sokat dob a minél jobb megjelenítés. Megkérlek és még sok más GK olvasót is, hogy ne csak olvasson hanem értelmezze és gondolkodjon is amiről olvas, mert mások leszólása, ócsárlása és az a rakás negatív hangvételű izé amivel itt is szembesülünk nap mint nap, semmi jóra nem vezet, nem helyes nem menő.
40.
40.
Guppi
#32: Ezt kb a felsőoktatás bármely ágazatára el lehetne mondani.

Amúgy én prog.tervezőn vagyok.
38.
38.
Krezy
#35: Végre valaki meg mondta a tutit :D
[+1]
36.
36.
hedzsooo
#35: 1-2 jatekbol, ami neked nem tetszik, nem kell levonni altalnossagot. Ahogyan te is irtad, ha gyonyoru a grafikaja egy jateknak, akkor sincs gond. Ennyi. Nyilvan nem csak ettol lesz egy jatek jo, de igenis jol jon ez a plussz is neki, hogy jol nez ki.
32.
32.
Tokodboy
#31: Ha mérnökinformatikusnak tanulsz az ország valamelyik egyetemén kb semmihez nem fogsz érteni, hacsak magadnak meg nem tanulod.
29.
29.
Gurren
#26: félreértesz. én az olyan zsenikről beszéltem, mint rodman6, akik véletlengenerálással akarnak terepet rombolni. mintha a fizikának semmi köze nem lenne hozzá, hogy egy dolog hogyan törik össze.
28.
28.
Tokodboy
Ennek így ebben a formában semmi értelme nincs.
Mit láttunk? Egy statikus háttér elöt mozgó szőrmokot. Nagy cucc. Még a PS3 idejében amikor bemutatták a gépet emlékezzünk csak vissza a tech demokra.

Másik szép fizika, közben nulla effekttel fényforrással AI-val, semmivel magyarul mondva.
Így ez nem sok vagyis nulla, mert jó h így magába lefut, na de tegyük bele egy játékba azt az FPS szám közelíteni fog a 0hoz.

Unreal Engine 4, mondja a csóka, hogy ugyanaz a karakter modell mint a techdemóban, hát nem azért de ott nagyságrendekkel jobban ki volt dolgozva.
26.
26.
Gyuri-san
#24: Igazad van. Sokan nem látjátok át és azt képzelitek, hogy egy techdemo-ban látottak minden játékban úgy is lesznek. Szimplán egy lehetőség, bemutatás egy még fejlesztés alatt álló motor képességeire. A másik, hogy Unreal engine-ből kiindulva, valószínűleg platform független lesz--->ezek a számítási lehetőségek elérhetőek lesznek PC-n és az új generációs konzolokon egyaránt/gondolom én/. ATI is lényegében hasonló technikát alkalmaz mint az nVidia CUDA megoldása.
Záró gondolatként pedig nemhiszem el, hogy a egy amúgy is jó játékot nem élveznének az emberek jobban szebb grafikával, élethűbb modellezéssel, az eddig létrejött fejlesztéseknél lényegesen jobb környezet pusztulással. Valamelyikőtök írta, hogy a "King Kong már lefutott és minek ez a szőr mizéria". Gondolj bele hány fantasy game van készülőben, ahol esetleg ehhez hasonló lények is élnek nembeszélve a fű, környezetmodellezésről ahogy ezt már egy-két ember kifejtette lejebb?! Csak ha a Skyrimet tekintjük máris élethűbb lenne az elmosódott textúrák helyett és igen számomra élvezhetőbb lenne, pedig nem egy atomreaktor a gépem, de azért ez elvárható lenne egy mai játéktól. /A neten fellelhető összes "bónusz" textúrát letöltöttem és nincs sok különbség/
25.
25.
kharami
#24: Mert alacsony a kerítés!;)
24.
24.
Gurren
azok a kommentek bazmeg D: miért van itt ennyi ostoba fasz.
21.
21.
oddi
#19: igaz nem nagyon értek az ilyen dolgokhoz xd
19.
19.
aludttej
#5: Nagyot szóltál öcsém, kár hogy besült. Nem baj majd máskor akkor kommentelsz, ha érted is, miről van szó :D
13.
13.
kharami
12.
12.
Split
#9: Édesapa, a tech demo nem arról szól, hogy mi mennyire látványos. Ez elsősorban a fejlesztőknek van készítve, hogy lássák, mire képes a szoftver, vagy a hardver.

Az eddig látottak egyébként tényleg álleejtősek! Szerintem főként a ruha, és haj kezelés az, ami egy régen tátongó űrt foltoz be. :) A rombolhatóság meg csak látványos szvsz.
11.
11.
Stranger
Csak most nem ilyenekkel kéne marketingolni, hanem az új szériás kártyákkal. Kezd unalmas lenni, hogy fél évet lemaradnak az Ati-tól és semmi árverseny...
9.
9.
szcsaba1994
#8: Tudom, de akkor egy ilyen robbanásos techdemo-t is mutathattak volna. Sokkal látványosabb, mint egy gorilla szőrszálait nézni :)
8.
8.
Kumite
#4: Már megint a szokásos hibába estek bele:
Egy techdemo-ból egyből elkezdetek következtetéseket levonni.
Természetesen nem azt jelenti ez a demo, hogy mostantól minden karakter szőrös állat lesz, hanem azt, hogy eszméletlen számítási kapacitást lehet elérni.

De ennek a szőrös izének is lehetnek játékban látható nyomai: pl. a fű, fák levelei, haj, ruha, robbanások szikrái stbstsbtb realisztikusabban és kidolgozottabban tudnak megjelenni egy játékban.
7.
7.
nero66
#4: Azért észre lehet azt venni hidd el, főleg ha a karakternek hosszú a haja :D
6.
6.
ATi0021
Egyre jobbak az NVidia termékei. Ha sikerül nekik az AMD kártyákhoz hasonlóan alacsonyra csökkentetni a fogyasztást és nem nagyon szakadnak le megjelenési időbe szerintem simán az ismét elsők lehetnének.
5.
5.
oddi
A Frostbite 2.0 bekaphatja!! :D
4.
4.
szcsaba1994
#2: A legtöbb játékban az emberek nem a karakterek haját, szakállát nézik. Ha már azt teszik, akkora játék nem köti le őket eléggé.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...