Még egy GDC-s maradványanyagot tudunk mutatni: egy szakmai konferencia sem múlhat el NVIDIA-techdemó nélkül, és a Game Developers Conference-ről nem is hiányoztak a patinás grafikus chipgyártó cég legújabb fejlesztései, amik között az Unreal Engine 4 egyik fícsörjét is megtaláljuk.
A GDC-re az NVIDIA is kilátogatott, a vállalat a legújabb - ezúttal nem hardveres - fejlesztéseit mutatta be a közönségnek. A kizárólag GPU-ra hagyatkozó fícsörök között találunk teljes mértékben valós idejű környezetrombolást, brutális szőranimációt, ahol több ezer szőrszál mozgását modellezik valós időben a srácok, és láthatunk egy új részecskeanimációt is, ahol több tízezer részecske mozog önállóan a levegőben - ez a funkció egyébként a videók tanúsága szerint az Unreal Engine 4 egyik alapköve lesz majd.
Amúgy én prog.tervezőn vagyok.
[+1]
Mit láttunk? Egy statikus háttér elöt mozgó szőrmokot. Nagy cucc. Még a PS3 idejében amikor bemutatták a gépet emlékezzünk csak vissza a tech demokra.
Másik szép fizika, közben nulla effekttel fényforrással AI-val, semmivel magyarul mondva.
Így ez nem sok vagyis nulla, mert jó h így magába lefut, na de tegyük bele egy játékba azt az FPS szám közelíteni fog a 0hoz.
Unreal Engine 4, mondja a csóka, hogy ugyanaz a karakter modell mint a techdemóban, hát nem azért de ott nagyságrendekkel jobban ki volt dolgozva.
Záró gondolatként pedig nemhiszem el, hogy a egy amúgy is jó játékot nem élveznének az emberek jobban szebb grafikával, élethűbb modellezéssel, az eddig létrejött fejlesztéseknél lényegesen jobb környezet pusztulással. Valamelyikőtök írta, hogy a "King Kong már lefutott és minek ez a szőr mizéria". Gondolj bele hány fantasy game van készülőben, ahol esetleg ehhez hasonló lények is élnek nembeszélve a fű, környezetmodellezésről ahogy ezt már egy-két ember kifejtette lejebb?! Csak ha a Skyrimet tekintjük máris élethűbb lenne az elmosódott textúrák helyett és igen számomra élvezhetőbb lenne, pedig nem egy atomreaktor a gépem, de azért ez elvárható lenne egy mai játéktól. /A neten fellelhető összes "bónusz" textúrát letöltöttem és nincs sok különbség/
Az eddig látottak egyébként tényleg álleejtősek! Szerintem főként a ruha, és haj kezelés az, ami egy régen tátongó űrt foltoz be. :) A rombolhatóság meg csak látványos szvsz.
Egy techdemo-ból egyből elkezdetek következtetéseket levonni.
Természetesen nem azt jelenti ez a demo, hogy mostantól minden karakter szőrös állat lesz, hanem azt, hogy eszméletlen számítási kapacitást lehet elérni.
De ennek a szőrös izének is lehetnek játékban látható nyomai: pl. a fű, fák levelei, haj, ruha, robbanások szikrái stbstsbtb realisztikusabban és kidolgozottabban tudnak megjelenni egy játékban.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.