Mass Effect 3: Earth - a következő DLC részletei?

  • Írta: InGen
  • 2012. június 11.
  • Pletyka
Link másolása
Ugyan egyelőre csak pletyka, de ugyanattól az embertől érkezett, aki a Rebellion DLC tartalmát is "megjósolta" még a hivatalos bejelentés előtt. Ezek szerint a Mass Effect 3 új, multiplayerre fókuszáló DLC-je teljesen a Földön található nagyvárosokba vinni a csatározást.

A "derptemp6698" fedőnéven futó felhasználó láthatóan jól értesült: ő mondta meg, mi lesz a Rebellion DLC-ben, mielőtt bárki tudott volna róla bármit, és most hasonlóan cselekedett az Earth című csomaggal is. Ebben a multiplayer DLC-ben Rio, Vancouver és London is helyet kapna, mint egy-egy pálya.


Ezen kívül persze kapunk új fegyvereket is a Piranha assault shotgin, az Acolyte pisztoly és a Typhoon géppuska képében, valamint hat darab új emberi N7-es karakterosztályt: ezek a Destroyer, Paladin, Demolisher, Slayer, Shadow, és a Fury. Ezen túl azonban már a furcsanevű fórumozó ismeretei sem terjednek: nincs ár, vagy várható megjelenési dátum.

A Mass Effect 3 Extended Cut, vagyis az a DLC, ami a játék befejezését hivatott rendbe tenni, még a nyár folyamán megjelenik.

32.
32.
KD
31.
31.
KD
#29: your argument is invalid
30.
30.
#29: Én egész hordáról hallottam akik még a végső párbeszéd előtt kiléptek resetelve a gépet, kettétörték a DVD-t, kikapcsolták a vírusírtót és tűzfalat, majd hátradöltek, miközben a böngésző sorra nyitotta az ukráb pornó oldalakat... :DDD
29.
29.
drat576
Szerintem nincs olyan ME3 játékos, aki az általa kiválasztott befejezés után ne nézte volna meg az összes többi endinget, mert marhára nem értette, hogy mért érdemelte az adott lezárást...és ez azért már jelent valamit SZVSZ :)
28.
28.
Optimus Prime
Az ending-gel való témában én Archondelta-val egyetértésben. rég nem váltott ki belőlem ilyen hatást egy vég, ami ennyire hirtelen, minden szabályt és valóságot felrúgó és komplett paradoxon. Csak pár címet tudok: 2001, Beast Machines és Matriy Revolutions (utóbbi lopott a BM-től). Én a Synthesis-t választottam. Érdekes és talán a legjobb megoldás. Viszont nem mentem el az Indoctrination theory mellett sem, van egy egy másfél órás doku erről, megnéztem és van benne valami. De legyen ez a EC DLC-be vagy csak egy monológ a végkifejletekhez, én boldog vagyok vele.
A vége tényleg abszurd, irreális, unreális, paradoxon és minden eddigi cselekvést semmisé tesz. De számomra nem ölte meg az ME univerzumát. Csak más szemszögből nézem.

SPOILEREK

De nem megyek el a hibák mellett sem. A szintetikusok kiirtják az organikusokat, ezért kell learatni minden fejlett(!) organikust cirka 50000 évente. OK. DE! A Gethek sose akarták kiirtani az alkotóikat, derül ki a 3-ban. Valamint az is a 2-ben, hogy a Reaperek vitték őket a rosszba és az organikus irtásba, ezért veszélyesek a Gethek, nem azért mert alapból azok voltak. A Rachni-t szintén a Reaperek tolták a háborúba.
Ám érdemes Javik meséit is megfigyelni, miszerint egy fajta káosz jön létre a Galaxisban minden 50000 évente, ami mindig ugyanazt a sémát követi! Ez érdekes, valamint az ő elmélete a szintetikusokról reálisabb, mint amit a Catalyst mond.
Nekem még a credits utáni Stargazer epilógus tetszett. Nem tudom megfogalmazni azt az érzést, amit kiváltott belőlem, de pozitív értelemben sose fogom az ME3 befejezését elfelejteni - bármit is hozzon az EC.
27.
27.
Giggsy
#24: látom komolyan nem érted miről beszélek. Az írók, a Mass Effect írói felállították a ME univerzum szabályait és történelmét. És ebbe igenis illeszkednie KELL a befejezésnek. Nem írhatsz lezárást az előzmények komplett figyelmen kívül hagyásával. És még magad is elismerted, hogy az ending nem koherens, akkor mégis mi lenne benne a jó? Egy lezárásnál minimum, hogy koherens legyen a sztorival. Akármilyen jó is egy ending, ha nem illeszkedik a történetbe, akkor nem jó.
26.
26.
Canned Martin
#9: Az a kis "az a kis megerőltető önállóság a végén" sokaknak tönkrevágta az egész trilógiát.

De látom Giggsy és thernielle fején ütötte a szöget. Minek vegyem elő az első és a második részt? Hogy aztán a végén egy olyan döntést kelljen hoznom aminek semmi értelme? Zseniális.

Az egész MEU romokba dőlt az utolsó tíz perc miatt.
25.
25.
Torque
24: Pont hogy azt látjuk, amit Shepard nem láthatna, mivel és most SPOILER: MEGHALT!!! Az egész idióta befejezés ezzel az önmagát cáfoló magyarázattal: Oh, gépeket szabadítottam az univerzumra, hogy kinyírják az organikusakat, nehogy azok a gépek, akiket ti, organikusok csináltatok nyírjanak ki! Valóban logikus, (elvégre csak nemsokkal előtte vetettünk véget a Quarian-Geht konfliktusnak, ezzel bizonyítva, hogy baromira nem szükségszerű.) de legalább hihető karakter szájába lett adva, hiszen tényleg olyan, mintha egy makacs kis önző taknyos kölyök mondaná, mintsem valami millió éves gépisten. Ha a Bioware valóban komolyan gondolta volna ezt az egész gondolkodjon a játékos dolgot is, ahogyan azt te állítod, akkor a reaperek indokait kellett volna inkább balladai homályban hagyni, és így fenntartani egy kis misztikumot, (ha már sorban 3 reaper is a pofánkhoz vágta, hogy úgysem tudnánk felfogni), ahelyett, hogy valami láma magyarázat, és egy nevetséges Deus Ex 1-koppintásos válaszd ki a világ sorsát A, B, C, lehetőség helyet megkaptuk volna amit ígértek, valódi lezárást mert ez pont az ellenkezője.
24.
24.
Archondelta
#23: SPOILER: Igen, viszont egyik befejezés alatt sem volt Shepard a reaper-ök hatása alatt. Nem lesz semmi sem illogikus, mert csak azt látjuk, amit Shepard lát, nem azt ami valójában történik. Az pedig nem tudom, hogy hol van szabályba foglalva, hogy mindenáron illeszkednie kell a végének a szabályrendszerbe. Ha a hivatásos írók egyik aranyszabályáról beszélnénk, akkor elismerném, hogy igazad van, de így számomra ez csak egy mondvacsinált indok, amit azért lett kitalálva, hogy lehessen osztani a befejezést. Igen, az ending nem túl koherens, és nem zárja le a trilógiát végérvényesen, ettől függetlenül, egy tradicionális befejezésnél véleményem szerint, sokkal több. (De ezt már leírtam) Mondom, az indoctrination tökéletesen felvezeti a rugalmas befejezést, amiben azt gondolsz amit akarsz. SPOILER VÉGE De mivel látom, hogy csak önmagunkat ismételgetnénk, ezért én a magam részéről lezárnám ezt a vitát. Így is mennem kell vizsgára, plusz vár rám a tananyag, szóval csak annyit a végére: megértem, hogy sokan csalódtak, de szeretem felhívni az emberek figyelmét az ending-gel kapcsolatban arra, hogy másképp is lehet...
23.
23.
Giggsy
#22: SPOILERES LESZ. Egy tartalmas és mély befejezésnek illeszkednie kell az univerzum addigi szabályrendszerébe. Nem írhatsz úgy történetet, hogy a befejezésnél az addigi eseményeket figyelmen kívül hagyod, mert akkor hanyag munkát végeztél. A BioWare írói ezt tették. Már maga a crucible is egy hatalmas deus ex machina volt, ami egy ronda írói húzás, erre a végén behoznak még egyet ami kompletten értelmetlenné tesz mindent ami eddig történt. Az első rész végi csata, a keeperek újraprogramozása, az Arrival-ban látott relé elpusztítása... A Catalyst léte mindezeket illogikussá teszi. Önmaga minden külső segítség nélkül elindíthatta volna a kaszálást, mégis szarozott Sarennel, a begyűjtőkkel, keeperök távirányításaival, stb... Egyszerűen ezeket a lezárás írásánál figyelmen kívül hagyták, így már nem koherens a sztorival, és ha nem koherens, akkor se nem tartalmas, se nem mély.
22.
22.
Archondelta
#20: Ok, nem az a célom, hogy egyetértsünk. Tudom, hogy nem fogunk. Mivel végig tagadni fogod, hogy az ending tartalmas és mély, ezért meg sem próbálkozok vele. Sőt, belátom, hogy az írói csapat egy-két dolgot benézett, mint például Shepard karakterét, akit az utolsó pillanatban alakítottak epikusból, tragikus hőssé. Viszont teljesen figyelmen kívül hagytad a lényeget: azt, hogy a végkifejlet nem szabályrendszer alapján működik, hanem egy sokkal ingoványosabb talajra visz, azért hogy hatást gyakoroljon rád. Nem az a lényeg, hogy meg tudod-e megmagyarázni, hanem az, hogy milyen érzéseket provokál az emberben. Az ME nem mutatja magát semmilyennek, csupán egy magasabb szintre lép a végén. Persze, erre lehetne azt is frappánsan mondani, hogy a játékosok 98%-ában utálatot váltott ki; és az a vicces, hogy a hamis marketinghadjárat fényében még ellent sem tudok mondani.
21.
21.
BryceHUN
Semminek nem próbálja mutatni magát. Egy összecsapott befejezés lett amit kár is volt megcsinálni. A nyári DLC már csak azért is érdekel hogy lássam hogy a BioWare milyen susulyka jó magyarázatot talál ki (vagy milyen új hülyeséget).
Ja és még valami: a ME játékosoknak akiknek nem tetszett a befejezés nem azért nem tetszett mert Shepard meghalt (biztos van egy-két gyerek aki ezért rinyál de nem a többség) hanem a már többször is leírt hibákért.
20.
20.
Giggsy
#18: bocs, de miről beszélsz? Ez nem egy tartalmas mély befejezés. Nem Asimov-i zsenialitással kitalált filozofikus elgondolás. Sima konzerv megoldás, ami okosnak próbál mutatkozni, miközben oldaladon keresztül lehetne sorolni, hogy hány helyen szarik a saját univerzumának szabályaira és az előzményekre amik közül sok így teljesen értelmetlenné válik. Annyiban persze egyetértek, hogy egy mainstream scifibe nem való igazán mély, hardcore scifi befejezés. De a ME lezárása csak próbálja ilyennek mutatni magát, valójában nem az.
19.
19.
vwxyz
#16: Akkor a komment végig olvasása nem sikerült mert ezt írtam:
"#1: "Most már csak azt nem tudom, hogy... hol a tífuszban van a beígért "normálisan kifejtjük már, hogy mire gondoltunk, amikor a játék végét így összeb*sztuk nektek, köcsögök!" DLC? :)"
Látom nem szoktad végig olvasni a cikkeket:)
"A Mass Effect 3 Extended Cut, vagyis az a DLC, ami a játék befejezését hivatott rendbe tenni, még a nyár folyamán megjelenik."

És csak arra válaszoltam amit kérdeztél, bár belátom, a személyeskedésemért bocs, a másik idézetet meg a cikből másoltam, ami meg a kérdésedre a válasz volt.
18.
18.
Archondelta
#15: Hát, pedig nekem nem volt olyan problémám, hogy nem tudtam komolyan venni a lezárást. Döntésen még fél órát soha nem gondolkodtam egy játékban. A probléma ott kezdődik, hogy a játékosok megszokták, hogy a Mass Effect-ben minden apró dolog meg van magyarázva a sugárhajtómű működésétől kezdve egészen az aszárik hajának görbülési szögéig. A végén azonban a játékos valami olyannal szembesül, amit nem tud sem irányítani, sem megmagyarázni logikával vagy tudománnyal. Előfordul az ilyen: a játékosnak be kellett csuknia a szemét és most először láthatja a mintákat, mint egy jól megírt mítoszban, ami azért is nagyon szép, mert a Mass Effect inkább a logos-ra épít, nem a mythos-ra. Igen, ez elüt az eddig megszokottól, de képes elérni azt a hatást, amit csak az olyan kultuszjátékok értek el nálam mint a Planescape Torment vagy a Kotor II. Nincs olyan, hogy megmagyarázhatatlan, mert úgy magyarázod meg, ahogyan akarod. Az indoctrination theory kitalálója jó vonalon indult el, ám túl korlátolt ahhoz, hogy belássa, hogy nem lehet megmagyarázni tudományos eszközökkel az utolsó 15 percet. Inkább egy csomó kapufát lőtt, és a BioWare-t okolja, ahelyett, hogy hagyományosabb eszközökkel próbálna értelmet keresni.

Üzleti szempontból persze ez egy óriási átverés a BW/EA részéről, hiszen mindent felfedő, egyértelmű és 16 felé ágazó lezárást ígért, amit nem kaptunk meg. Egy ilyen kaliberű ending-et nem egy akciójátékosokból álló közönség elé kéne tárni, és nem egy mainstream akció-RPG végére kéne biggyeszteni. Látszik, hogy a BW tudna nagyot alkotni, de amíg nem szakadnak el az EA-től, addig maradnak a sebtiben összetákolt Dragon Age 2-k szintjén.
17.
17.
vwxyz
#15: Írtam a 11-es hozzászólásban, hogy nem játszottam még vele sokat bizonyos okok miatt, ezért nem tudok sokat a végéhez hozzászólni, így csak erre tippeltem, hogy sokaknak ilyesféle gondja lehet, mint ahogy a "A ravasz, az agy, és két füstolgő puskacső" című film végződhet. Amúgy márhará kiváncsi vagyok már a végére, jó lenne tudni, hogy miről beszélnek sokan.
16.
16.
thernielle
#11: Figyelj csak, koma! Végig szoktam olvasni a cikkeket, megtörtént most is, hadd hőbörögjek már egy kicsit a magam jóérzése miatt, ha megengeded! Csak még mielőtt átváltunk személyeskedésbe.
Az ilyen "erőltesd meg a fantáziádat" meg "gondolkozz egy kicsit, az a baj mai játékosokkal, hogy nem gondolkoznak, minden a szájukba van rágva" bullshitet meg hagyjuk má', ha lehet. A lentebbi kollégáknak mondom. Nem kell a kognitív f*szság. Ahogyan előttem már kifejtették: annyira inkoherens marhaság a játék befejezése, hogy több órányi (nem akarok hülyeséget mondani, de szerintem rászántam 20-30 órát a drága kis életemből) fórumozás, videó nézegetés, elemzés után is csak arra tudok gondolni, hogy ez legalább akkora szemétség volt a Bioware részéről, mintha George R. R. Martin a következő regényében (Dream of Spring?) egy fejezetben kinyírná a teljes szereplőgárdát és aztán 1100 oldalon keresztül a havazásról írna. Kicsit vérlázító. Na mindegy, menjetek multizni :)
15.
15.
Giggsy
#14: igen, ott rábízták a nézőre, hogy gondolja tovább, nem pedig a nyakába borítottak egy rakás illogikus szart amit nincs is értelme továbbgondolni. Egyrészt azért, mert bármelyik befejezést vesszük is, egy ilyen ME univerzum nem érdemel továbbgondolást. Másrészt mert annyi lyuk (nem megmagyarázatlan dolog, hanem megmagyarázhatatlan) van a végső döntésig, hogy így már képtelenség komolyan venni a lezárást, ha tényleg átgondolod a történteket.
14.
14.
vwxyz
Amúgy meg nem tudom, hogy hányan látátok "A Ravasz, az agy, és két füstölgő puskacső" című filmet, de azt is úgy fejezték be, hogy nem lett vége, és rábízták a nézőre. Magyarul lehet ezzel is ez volt a cél, hogy majd te tovább gondolod, és így viszont annyi féleképpen végződhet ahány játékos. :)
13.
13.
Giggsy
Speeder97: Tudod az a rohadt nagy baj, hogy a ME3 vége pontosan akkor hatalmas baromság, ha elkezdesz gondolkodni rajta. Az előzményekkel teljesen inkoherens és csak úgy hemzseg a durva hibáktól. Onnantól, hogy Shepard felébred Harbinger támadása után, csak megválaszolatlan dolgok vannak és nem az a gondold tovább fajta, hanem az ezt így nem lehet, vagy ennek nincs értelme féle. Ez nem egy okos befejezés, az interneten tömkelegével találsz listákat arról, hogy mennyi logikai hiba van az utolsó 20 perben.
12.
12.
vwxyz
#1: Továbbá ingyenes lesz az Extended Cut DLC! :)
11.
11.
vwxyz
#1: "therniellema, 16:13 válasz erreMost már csak azt nem tudom, hogy... hol a tífuszban van a beígért "normálisan kifejtjük már, hogy mire gondoltunk, amikor a játék végét így összeb*sztuk nektek, köcsögök!" DLC? :)"
Látom nem szoktad végig olvasni a cikkeket:)
"A Mass Effect 3 Extended Cut, vagyis az a DLC, ami a játék befejezését hivatott rendbe tenni, még a nyár folyamán megjelenik."
Amúgy masseffect.hu oldalon már hónapok óta lehet olvasni, és tudja mindenki akit érdekel, hogy júliusba jön ez a DLC és nagyon sok szinkron színészt (főszereplőket) visszahívtak új sorok felvételére, szóval elvileg jó lesz.
Egyébként még nem vittem végig csak az első 2küldetést 1hónappal ezelőtt, és nem is kívánom folytatni amíg nem készül el a nem hivatalos magyar lokalizáció hozzá, és akkor tuti végig viszem mindkét féleképpen, a régi és az új befejezéssel is, csak azért, hogy lássam kinek mi nem tetszett és miért nem.
9.
9.
speeder97
#6: Azért ennél lényegesen többet kaptál a ME3-mal a pénzedért
Vagy nem? :)
Nagyon jó trilógia, és ha a teljes hosszát nézzük, az a kis megerőltető önállóság a végén...
8.
8.
drat576
Nekem a befejezéssel semmi bajom, csak azt nem értem, hogy mért kellett kb 50 darab Citadellás mini-questel elbaszni egy ilyen jó játékot...és jön a válasz, hogy nem kell mind megcsinálni...csakhogy aki maximalista, az nem tud elmenni ezek mellett...ez az első végigjátszás alatt nem zavart, de már a 4.-5. alkalommal nagyon lohasztó...a másik dolog meg az, hogy nincsenek normális döntések, nem fogok spoilerezni, nehogy valaki belefusson, de a legfaszább beimportált mentéssel egyszerűen nincs döntés, mert vagy választod mindig a "jó" utat, és mindenki happy vagy átmész balfaszba (amibe egyeseknek nem hiszem hogy könnyű beleélniük magukat) például (noh most tényleg jön egy SPOILER) szóval

SPOILER:
ki az aki hátba tudná lőni Mordin-t?

SPOILER vége

- jah és a legjobb, hogy egyik döntésünknek sincs igazi hatása a végkifejletre

A BioWarenek legközelebb valami igazán frappánsat kell mutatnia, mert ha ez így megy tovább, akkor inkább húzzák le a rolót, nem gondoltam volna anno, hogy egy ilyen csapatról, aki lerakta a Neverwinter Nights-ot és a Baldur's Gate-et, most ilyen sorokat fogok írni.
7.
7.
leviske
#4: Ez így rendben is volna, ha a videó ott zárulna, hogy kisugároz a fény a citadelről és leállítja a reapereket. A gond az, hogy az Arrival-ban a szánkba rágták, hogy mi történik, ha robban egy relay. Emellett pedig a Normandy-féle menekülősdi is totálisan érthetetlen és nem lehet odaképzelni értelmes cselekményt, mert az egész ott kezdődik, hogy már az előtt le kellett lépniük, hogy Shep döntött volna, hiszen másképp nem lett volna idejük egyáltalán elkezdeni menekülni a fénycsóva elől.

Tehát a kisgyerek még pont az a dolog, amit elfogadnék, hogy későbbi részekben magyarázható.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...