Megvédi a Treyarch az IW Engine-t

  • Írta: InGen
  • 2012. október 10.
  • Hír
Link másolása
Mondjuk az lenne a meglepő, ha szidná, elvégre évek óta erre készít játékokat. A design director viszont nem, hogy nem szidja, inkább dicséri a motort, és egyáltalán nem érti, mivel kapcsolatban reklamálnak sokan, elvégre gyorsan fut és gyönyörűen néz ki a Call of Duty: Black Ops II.

David Vondehaar, a Treyarch design igazgatója elmondta, bárki, aki szidja az IW motort, inkább gondoljon bele abba, hogy a rá épülő játékok 60 fps-sel futnak, és ez az, amit mindenki igazán szeret egy shooterben. Ráadásul, mivel évek óta dolgoznak már ezzel az engine-nel, és folyamatosan fejlesztgetik, a látvány is rengeteget javult.

Vondehaar nem győzi hangsúlyozni, hogy ez a motor már egyáltalán nem az a motor, amit 6 éve feltalált az Infinity Ward: "Ezen a ponton már az engine nem hasonlít semelyik korábbi vagy jelenlegi másik motorra. Teljesen átalakítottuk a felhasználói felületért felelős rendszert, a renderelést, a megvilágítást, és az alapvető játékmechanikák is megváltoztak."

"Én ezt sosem értettem igazán. Hatvan fps-sel fut, és gyönyörűen néz ki. Pontosan mi oka van bárkinek is bosszankodni a motor miatt?" - fejezte be Vondehaar. Nos, mit gondolunk, kedves GK-kommentelők?

57.
57.
terenceHill
56.
56.
terenceHill
#5: A fegyver szépségét nem mondtad volna ha láttad volna a Crysis 2 fegyvereit MAXIMUM grafikán. Na az szép és élethű és még a hangjuk is jó. :)
Ellenben a Cod fegyver hangjaitól rosszúl vagyok, hogy milyen rossz. Már az akkor is, ha az MW első részét nézem, de hogy a 3. is ugyanolyan bűn gagyi hanggal van az már bosszantóan átverés szagú.
55.
55.
bsg09
#38: Frostbite 1.5 és Frostbite 2. A meglévő motort valamennyire átírták, naná, hogy nem telt el olyan sok idő. Ha 0-ról írták volna egy teljesen újat sztem máig nem lenne BF3.
54.
54.
bsg09
#41: Dehát úgy kevesebb lenne a profit, hát hogy gondolod ezt mégis? :D
53.
53.
Giggsy
#51: Őszintén erről nekem fogalmam sincs, mert csak a hírekre emlékszem, hogy játszhatatlan volt, az okokra nem. Én a MW2 óta nem vettem CoD-ot. Ettől még amúgy áll, hogy gyakorlatilag egy map pack DLC volt a MW2-höz képest, mégsem voltak képesek úgy megcsinálni, hogy patentül menjen már az első perctől fogva.
52.
52.
#47: Ez egyszerű: pénzt akar keresni. (Ki ne akarna??)
51.
51.
#30: Azért azt nem kéne elfelejteni, hogy az MW3 nem az engine vagy bugok miatt volt játszhatatlan az első héten, hanem azért mert nem talált egyszerűen szervert, ugyanis mindenáron helyit akart keresni. Emlékszem első két napban akármit indítottam, kb 20 percig várakoztam mire magyart dobott...de aztán a patch javította és kibővítve keresett már, ha nem talált megfelelő emberkéket.
50.
50.
trion96
#44: Az h csak ilyen alacsony felbontásba futt 60fpsel az is a fejlesztôk hibája!
47.
47.
prodigy1990
Én azt nem tudom megérteni, hogy az Activision miért nem áll már le a Call of Duty-k gyártásával? Más témába is belenyúlhatna simán, pl. horror vagy misztikus játékok. Előbb vagy utóbb mindenki bele fog fásulni a COD-ba.
46.
46.
lazadio
Én csak azt remélem hogy egyszer rájönnek a fejlesztők, hogy nem csak a grafikától lesz jó egy játék.
Nem ártana mondjuk értelmes fizikát is tenni a játékokba. Inkább ezerszer a SOURCE engine -es Half Life, mint bármelyik COD vagy BF. Az egy létező világot teremt!! Ez a nem mindegy!
45.
45.
Qbász
#44: Bár látom ezt már mások is írták. Mondjuk PC-n szerintem jól mutatnak a CoD-ok
44.
44.
Qbász
Ja 60 fps PS3-on 960x540-ben xbox 360 meg 1024x608-as felbontáson. Teljesítmény.....
43.
43.
Giggsy
#42: Igazából ettől csak még csúnyább az, hogy nincs idejük új motort fejleszteni :/
42.
42.
FekaFOB
#40: Nem tudom feltunt-e hogy ket (ill. harom a Sledgehammerrel) studio valtogatva kesziti a COD reszeket 2 eves ciklusokban.
41.
41.
Giggsy
#36: Simán beleférne egy új motor írása, főleg azzal a háttérrel amivel az Activision rendelkezik. Azért itt nem egy City Interactive szintű garázscégről beszélünk, hanem a világ legnagyobb videojáték kiadójáról. Az Activision és a CoD mindenben a leg-leg-leg, de technikailag a sor végén kullognak és ez azért így már erősen szégyen. Egy Frostbite2 bazi nagy pályán rombolható környezettel képes 64 embert megmozgtani, az IW Engine meg mennyit is? 24-et? Kisebb pályán statikus környezettel. Így azért hatalmas szégyen. Persze a konzolokra most lehet kenni a minőség visszafogását, de érdekes módon a BF3-at tudták úgy skálázni, hogy konzolon is érezhetően szebb, mint a MW3, PC-n pedig több generáció a különbség. Megint csak azt mondom, igen, valóban, a grafika nem minden és ez elfogadható kifogás is, egy kis garázscég által gyártott játéknál. Egy többmilliárd Dollárt érő cég évi 20-30millió darabos eladást produkáló játékánál azonban ez nem egy jó indok, ez szimplán szégyen.
40.
40.
Ótvar
#38: csak nincs rá idő, mert évente dobni kell egy új cod-ot
38.
38.
FekaFOB
#36: Ugy emlekszem a BF:BC2 es a BF3 kozott sem telt el 2 ev, megis tudtak uj motort eszkabalni. :) Ha nagyon tornek magukat akkor siman lenne ra ido, nem beszelve a penzrol.
37.
37.
dzsiádzsó
Motornak nem látványával, hanem sokkal inkább a képességeivel van baj! Egy egyszerű pc motor, ami annyit tud amit mások kb 6 éve! Kicsit 2012-ben nevetséges, hogyha eldobok egy gránátot, akkor némi elég gagyin textúrázott füstön kívül nem sok minden történik, ezt már 5 éve is röhögtük!
Egy BF, vagy egy crysis érdemes megnézni, nem egy ligában játszanak!
36.
36.
bsg09
#35: Nyilván 2 éves fejlesztési ciklusba nem fér bele egy új motor írása. De amúgy ez miért akkora probléma? Grafikai ugrás úgy is csak az új konzolok érkezéskor lesz, addig csak kibírjuk valahogy.
35.
35.
Giggsy
#32: Na de hát épp a pénz miatt durva, hogy a CoD motorja nem fejlődik. Sokkal sikeresebb játék (legalábbis eladási számban) és többe is kerül. Épp, hogy a BF esetében mentegetőzhetnének, hogy hát igen, a pénz... Tényleg nem akarok itt flame háborúba kezdeni, ezért is nem hasonlítgatom össze a két játékot más téren, de akkor is kínos, hogy a jelenlegi legsikeresebb és legdrágább videojáték technikailag ilyen csúnya lemaradásban legyen. Ha jól megnézed a CoD4 és a MW3 között alig van különbség grafikai téren. Ha mindkettőt fullra állítod, és amúgy nem ismered az adott pályát, akkor nem egyszerű megállapítani, hogy melyik részből van.
34.
34.
mestermagyar
#33: Báh nevetséges. És még megkérdöjelezik a pc-s grafikát.Pc-n ekkora felbontásban csak viccböl nézem milyen.De lehet azért is tartom az ekkorát megfelelönek mert sajnos nagyon pixelesek a távoli dolgok játék alatt.
33.
33.
Stranger
#29: A BO1 960x544 felbontáson futott PS3-on, xbox-on meg 1040x608 res. De sztem inkább az AA-ból vesznek el most.. 4x van PS3-on... mi a fasznak annyi, akkor inkább nagyobb felbontás nem?
32.
32.
Jake Holden
#30: A BO az megint más mint az MW mivel azt úgy dobálták össze hogy meglegyen az éves CoD (ami egyébként jól is sikerült nekem legalább is jobban tetszik). Az MW3 sokat nem játszottam inkább a 2-vel és az 1-l ami azért nem volt annyira játszhatatlan. Ie két motor között a különbség ég és föld de jó okkal ez pedig a pénz. Lehet hogy neked ronda a CoD de sokan veszik és játszanak vele. Nem akarok olyan vitába bele menni hogy most melyiket játsszák többen a BF vagy a CoD-t mert ez lényegtelen. Lényegesbb hogy mostani CoD alatt futó motor mint kiadónak és a legtöbb rajongónak megfelel.
31.
31.
Giggsy
#29: Azért az elég hihetetlen, hogy majdnem négyzet képaránya lenne a játéknak :))
30.
30.
Giggsy
#27: A BF3 azért már jóideje nem bugtenger, másrészt nem tudom mennyire vetted észre, de a CoD is igen ritkán játszható az első patch megjelenéséig. A BF-nek megvolt az a (egyébként igen gyenge mentsége) hogy a technikai újdonságok miatt lagolt néha és amiatt fordultak elő benne bugok (a single-lel a megjelenés hete óta nem játszottam, szóval ott még lehetnek bugok, de a multiban én nem igazán tapasztaltam jó ideje egyet sem), na de mi a CoD mentsége? Régi motor, amit állítólag jól ismernek a készítői, mégis a BO szinte játszhatatlan volt az első patch-ig, a MW3 úgyszint.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...